Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

6 cviků, které nejspíš děláte špatně

1/6: Dřepy
Dřepy

Vědci z Miami University v Ohiu zjistili, že mnoho lidí během dřepování hledí instinktivně dolů, na podlahu. Jenomže to způsobuje, že se jejich tělo předkloní asi o pět stupňů, takže místo čistého posilování nohou namáhají dolní část zad a mohou si způsobit zranění.

 

Nejlepší způsob, jak dělat dřepy, je držet hlavu rovně a koukat přímo před sebe. Tím udržíte hrudník otevřený a trup narovnaný, takže budete skutečně posilovat dolní končetiny.

 

2/6: Shyby
Shyby

Aby bylo cvičení maximálně účinné, měly by se nad laťku dostat alespoň ramena a ne jenom brada. Pokud budete cvičit správně, nebudete se spoléhat pouze na své bicepsy, ale posílíte svaly kolem ramen, čímž zesílí celá horní polovina těla.

Abyste si opravdu zajistili, že se nahoru dostanete jen pomocí svalů horní poloviny těla, překřižte nohy v kotnících a pokrčte v kolenou. Nebudete tak kopat a pomáhat si nohama vzhůru.

 

3/6: Výpady
Výpady

Držíte-li činku při výpadech jen v jedné ruce, musí se vaše zádové a břišní šikmé svaly hodně namáhat, aby tuto nerovnoměrnost vyvážily a vaše tělo bylo stabilní.

 

Abyste si při výpadech neublížili, držte v každé ruce stejně těžké závaží. A platí zde stejné pravidlo, jako u dřepů – dívejte se rovně před sebe, abyste nepředkláněli tělo a nenamáhali zádové svaly.

 

4/6: Bench press
Bench press

Až příště budete dělat bench pressy, myslete na to, že vaše chodidla by měla zůstat na zemi, a to celou plochou. Vědci zjistili, že jejich nadzvedávání během posilování či odpočinku způsobuje, že až 30 procent vynaložené síly přichází vniveč. Při správném postoji zvýšíte počet opakování a zvednete větší váhu.

 

 

5/6: Zvedání pánve
Zvedání pánve

Když podsazujete pánev a zvedáte ji do výšky, vaše kolena mají tendenci vybočovat do stran. Je to známka slabých svalů na vnitřní straně stehen.

 

Pokud mezi koleny budete držet ručník nebo polštář, posilujete kromě svalů zadní strany stehen a zadečku i tyto svaly. Vlastně obecně aktivujete daleko více svalů na nohou a vaše cvičení je tím účinnější.

 

6/6: Kliky
Kliky

Také se vám stává, že když děláte kliky, bolí vás zápěstí? Na to máme skvělý trik.

 

Dělejte kliky na činkách. Činky nechte ležet na zemi a uchopte je za madla. To vám pomůže narovnat zápěstí a zmírnit tlak. Takže můžete udělat tolik opakování, kolik jen zvládnete. Jen pozor, aby vám činky neodjely a vy jste nedopadli na ústa.

LK

Reklama