Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

7 výhod silového tréninku aneb Proč je dobré zvedat činky

1/7: Výhoda č.1: Formování postavy
Formování postavy

Svaly jsou to, co dává našemu tělu tvar, a bez posilování je není možné dostatečně stimulovat a tvarovat. Běhání, jízda na kolečkových bruslích nebo svižné procházky jsou sice fajn a mají příznivý vliv na zdraví, ale kulatého a pevného pozadí takovými aktivitami nedosáhnete. Aerobní cvičení pálí totiž nejen tuky, ale také svaly.

2/7: Výhoda č.2: Silné kosti
silné kosti

Bylo prokázáno, že díky silovému tréninku sílí také kosti. Pohybem a prací svalů se do kostí dostávají snáz minerální látky i živiny a kosti jsou pak pevné. Posilování je tedy velmi vhodné také pro seniory, kteří mají kostru křehkou, náchylnou k artróze nebo zlomeninám.

 

 

3/7: Výhoda č.3: Vyšší bazální metabolismus
Vyšší bazální metabolismus

Svaly představují metabolicky aktivní tkáň, která má schopnost spálit energii. Z toho logicky plyne, že když máte vyšší podíl svalové hmoty, můžete beztrestně víc jíst, aniž byste si tvořili tukové rezervy kolem pasu. Abyste svaly správně vyživili, netrapte je rychlým občerstvením, polotovary ani cukrovinkami.

 

 

4/7: Výhoda č.4: Síla a kondice
Síla a kondice

Zvedáním činek si jednoznačně zvýšíte sílu i zlepšíte kondici. V běžném životě se vám to bude hodit při nošení tašek s nákupem, zvedání dětí i dobíhání tramvaje. Navíc se dnes nepovažují za přitažlivé vyhublé ženy, ale ty, které jsou fit a zdravé.

5/7: Výhoda č.5: Procvičení srdce
Procvičení srdce

Při silovém tréninku donutíte srdce přepumpovat více krve. Stimulujete kardiovaskulární systém a trénujete srdce, aniž byste museli trávit hodiny na běžeckém páse. Když zkrátíte pauzy mezi jednotlivými sériemi a snížíte zátěž, spálíte posilováním také trochu tuku.

6/7: Výhoda č.6: Trénink vůle
Trénink vůle

Překonávání svých limitů i sebe sama je principem většiny sportů. Při posilování se můžete neustále zlepšovat, vytyčovat si nové cíle a sledovat, co všechno vaše tělo dokáže. Snažte se být pokaždé o trošku lepší než minule, svoje úspěchy si zapisujte a radujte se z každého drobného pokroku.

7/7: Výhoda č.7: Můžete si zamlsat
Můžete si zamlsat

Po skončení úsilí v posilovně nastává doba, kdy si můžete bez výčitek dopřát něco sladkého. Asi 15 minut po posilování vzniká tzv. glykemické okno, které vysloveně vyžaduje, abyste doplnili cukry, a to klidně i ty jednoduché. Jestli vás často honí mlsná, sbalte si oblíbený muffin nebo koláček do tašky na cvičení a při cestě domů se odměňte. Budete mít jistotu, že si můžete dopřát, ale zároveň nepřiberete.

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 4 Foto:

 

 

Reklama