Chcete změnu? Zkuste trénink na schodech!

Na schodech můžete běhat, chodit, posilovat nohy, hýždě i ruce. Stačí vědět, jak na to.

Se schody se můžeme setkat téměř všude - v rodinných domech, na chodbách paneláků i venku na ulici.

Chůze do schodů dokonale zatěžuje svaly spodní poloviny těla, spaluje ohromné množství energie, zpevňuje stehna i hýždě, ale také zaměstnává kardiovaskulární systém.

Využijte schody ke svému tréninku - pomohou vám pálit tuk, zlepšovat fyzickou kondici i budovat svaly.

Foto: Thinkstock

Běhání po schodech (i trénink na nich) je zdarma a může ho provozovat téměř každý, takže si ve svém okolí vyhlídněte sympatické schodiště, nazujte tenisky a můžete vyrazit:

Rozehřátí

Abyste se během tréninku na schodech nezranili, vyšlápněte si je několikrát v poklidném tempu - rozhýbete tím kyčle i kolena a prohřejete svaly.

Protažení

Horní polovinu těla protáhněte bez pomoci schodů, na tu spodní využijte jejich asistence. Položte patu jedné nohy na schody a pomalu se k ní s rovnými zády přitáhněte. Poté nohy vystřídejte. Abyste protáhli také lýtka, postavte se na jeden ze schodů pouze na přední část chodidla a paty nechte klesat dolů.

Sprinty

Tuk spalující sprinty na schodech jsou velmi jednoduché, ale o to náročnější. Schody co nejrychleji vyběhněte nahoru (délku volte podle vaší zdatnosti) a cestou dolů se vydýchejte. Zopakujte to samé 5x.

Výpady

Provádějte výpady a přitom stoupejte vzhůru po schodech. Pánví vždy klesněte co nejníže k zemi. Soustřeďte se na dýchání a práci svalů.

Sed a vztyk

Sedněte si na schod a vstaňte. Sedněte si a opět vstaňte. Další extrémně jednoduchý, ale přitom náročný cvik, prožene krev vaším tělem a potrápí stehna i hýždě. Zkuste zvládnout aspoň 4 série po 10 opakováních.

Tricepsy

Otočte se ke schodům zády a na některý z nich položte dlaně tak, aby konečky prstů směřovaly k vašim patám. Pak už jen krčte s nádechem lokty, s výdechem je propínejte a nechte zadní strany paží provádět svoji práci.

Vzpory

Zůstaňte stát zády ke schodům. Dlaněmi se opřete o zem pod schody a nárty položte na některý ze schodů tak, aby tělo bylo rovnoběžné se zemí. Dýchejte a držte aspoň 20 vteřin. Cvičení zopakujte 5x.

Kliky

Klasické kliky zvládnete mnohem snáz, když si dlaně opřete o schod - změna úhlu těla pomůže pažím i zádům, takže kliky budou jednodušší, ale přitom efektivní.

Zdroj: Fithall.cz


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 29. 5. 2024

Nadměrné množství jídla a pití by mohlo způsobit, že se budete cítit spíše ospalí a lhostejní ke všemu. To může bránit vaší obvyklé laskavosti a náklonnosti, ale nemělo by. Odpočiňte si, vezměte si lék na žaludek a vraťte se ke svému starému já. V určitém okamžiku můžete být také v pokušení příliš utrácet. Nejprve si to rozmyslete.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.