Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Dokonalé břišáky: 6 zásad, jak je vytvarovat

Většina lidí, kteří začnou posilovat, se nejdříve zaměří na břicho. Jenže nestačí jen vědět, jaké svaly posilovat a jaké cviky provádět. Je důležité vědět i pár dalších věcí, aby cvičení bylo opravdu efektivní a nedřeli jste se nadarmo.

Všechno začíná v kuchyni
jak vytvarovat břišáky kuchyň
jak vytvarovat břišáky kuchyň
Všechno začíná v kuchyni

Můžete posilovat přímé i šikmé břišní svaly, dřít každý den, ale když na břišních svalech bude spočívat vrstva tukové izolace, nikdy se pod kůží rýsovat nezačnou. Břišáky si vyrobíte především v kuchyni – to znamená, že s nesprávným jídelníčkem bude vaše snaha marná. Pokud to s tréninkem břicha myslíte vážně, vyvarujte se nadměrného příjmu soli, polotovarů, ale také tuku a cukru.

Cvičte obden
jak vytvarovat břišáky obden
jak vytvarovat břišáky obden
Cvičte obden

Pro svaly břicha platí úplně stejná pravidla jako pro jakékoli jiné svaly. Trénujte tuto část těla maximálně každý druhý den (nebo klidně i méně často), aby stihla dostatečně zregenerovat. Přetížené svaly sílit nebudou.

Posilujte všechny skupiny břišních svalů
jak vytvarovat břišáky všechny skupiny
jak vytvarovat břišáky všechny skupiny
Posilujte všechny skupiny břišních svalů

Břicho je tvořené mnoha svalovými skupinami a za pozornost stojí každá z nich. Začněte svou slabinou (často to bývají šikmé břišní svaly nebo spodní část přímého svalu) a pokračujte systematicky dál. Nezapomeňte ani na svaly uložené hluboko v břiše (které dobře procvičíte výdržemi nebo balančním cvičením) i svaly pánevního dna.

Trénujte s prázdným žaludkem
jak vytvarovat břišáky prázdný žaludek
jak vytvarovat břišáky prázdný žaludek
Trénujte s prázdným žaludkem

Zkuste cvičit hned ráno nebo na konci tréninku, kdy nemáte příliš plný žaludek. Cvičení nalačno vám pomůže svaly lépe procítit. Jestliže je oblast pasu vaší prioritou, silový trénink jejím zdokonalováním klidně začněte.

Správně dýchejte
Jak vytvarovat břišáky dýchejte
Jak vytvarovat břišáky dýchejte
Správně dýchejte

Abyste mohli procítit a prokrvit každou posilovanou partii břicha, musíte správně dýchat. I zde platí pravidlo, které říká, že s námahou přichází výdech, s povolením pak nádech. V krajní poloze cviku pak chvilku se zadrženým dechem vydržte a na práci svalu se soustřeďte. Při výdržích (třeba ve vzporu) se snažte dýchat pravidelně a klidně.

Měňte zátěž
jak vytvarovat břišáky zátěž
jak vytvarovat břišáky zátěž
Měňte zátěž

Nenuďte se jen obyčejnými zkracovačkami nebo sedy–lehy, ale zkoušejte různé možnost procvičení středu těla. Nebojte se výdrží ani balančních cviků, které zapojí svaly, jež při klasickém posilování zahálejí. Měňte také intenzitu cvičení (zvyšujte ji), aby si břicho nezvyklo na stereotyp, ale bylo nucené na trénink reagovat a sílit.

 

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 2 Foto:

 

 

Reklama