Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Ideální postava: Kolik máme mít tuku, svalů a vody v těle?

Ještě než se rychle poběžíte zvážit nebo změřit, zastavte se a zamyslete nad tím, co vlastně znamená pojem „ideální postava“.
Vydáno: 17.02.2016, Anna Kopečková
Mít "vysekané" tělo se možná cení na soutěžích, ale není to přirozené a zdravé
Mít "vysekané" tělo se možná cení na soutěžích, ale není to přirozené a zdravé Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

V každé epoše lidstva byl ideál odlišný, v závislosti na kulturních i sociálních podmínkách. Každý člověk je jinak vybaven geneticky a každý má právo na svoje vlastní estetické normy. To, jak vnímáme ideál dnes, je nám vštěpováno už od narození médii, jako je televize a internet – žena by měla mít dlouhé nohy, kulatý zadeček, vosí pas a velká, pevná prsa. Muž by měl mít malý, pevný zadek, ploché břicho a široká ramena. To, že jsme třeba právě takové proporce do vínku nedostali, nás ze světa krásných nadobro vyčleňuje.

I když máte nějaké kilo navíc nebo nesplňujete tabulkové parametry krásy, zkuste svoje tělo začít vnímat pozitivně. Přestaňte se nenávidět za strie na břiše nebo široké boky a mějte ho rádi takové, jaké je. Dokonalé ve své funkci, vaše, to jediné, které máte.

Jaký je dnešní ženský ideál krásy?

Ideál ženské krásy: Jak se změnil za 3000 let?

Ačkoliv jsou ideály pomíjivé a často nedosažitelné, bylo zjištěno, že lidské tělo funguje nejlépe při určitém složení tělesných tkání – to znamená při určitém poměru tuku, svaloviny a vody. U jednotlivých ras se tyto poměry mohou lišit, nicméně ve střední Evropě vypadá situace následovně:

TUK

Muži:

do 30 let se doporučuje 9–15 % tělesného tuku

mezi 30 a 50 lety 11–17 % tuku 

nad 50 let 12–19 % tuku

Ženy:

do 30 let se jako optimální uvádí 14–21 %

nad 30 let 15–23 %

nad 50 let 16–25 %

Moderní trend viditelných břišních svalů u žen tedy příliš zdravý není, protože nerespektuje přirozený obsah tuku v těle. Při nižším procentu tuku, než jaké je doporučené, organismus nefunguje správně, je narušená hormonální rovnováha, ale také termoregulace těla. Nesnažte se proto být „vysekaní“ na kost – to se cení na kulturistických soutěžích, ale není to přirozené.

Dají se tukové buňky úplně rozpustit?

Kam mizí tuky? Zjistěte, co se děje v těle, když začnete hubnout

 

VODA

Muži mají v těle víc vody než ženy a s přibývajícím věkem celkový podíl klesá. Její obsah v těle je ovlivněný mnoha faktory, takže je těžké udat konkrétní čísla. Procento naměřené vody v organismu je dáno například přesností měření tělesného tuku. Pokud mají lidé otoky, vychází jim v měření nižší podíl tuku, než jaký ve skutečnosti mají, a je-li člověk dehydrovaný, přístroje ukazují, že má tuku více než ve skutečnosti. Veškerá měření jsou tedy zatížena určitou chybou.

Aby tělo přestalo vodu zadržovat, nesmíte s ní šetřit

Chcete zhubnout? Zbavte se přebytečné vody v těle

 

SVALY

Pro běžnou ženu se uvádí jako optimum 25–35 %, pro muže pak 33–43 % svalové hmoty z celkové hmotnosti těla.

Muži mají svaloviny samozřejmě víc než ženy. Je vhodné snažit se budovat svalovou hmotu sportem, protože díky němu jsou pak kosti pevnější a metabolismus pracuje efektivněji. Pokud je podíl svalů v těle v rámci normy, je vše v pořádku, jestliže klesne, jsou zdraví i fyzická kondice v ohrožení a v opačném případě, kdy je svalů nadbytek, záleží na tom, zda se nám svalnaté postavy líbí či nikoliv.

Pokud jde o posilování, mají muži oproti ženám velkou výhodu

Kult svalnatých těl: Proč tolik toužíme po svalech a proč to někdy nejde?

 

Ať už se se svými rozměry a procenty vejdete do tabulek, či nikoliv, jezte zdravě, pravidelně se hýbejte, odpočívejte a snažte se nesrovnávat s nikým jiným.

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 3 Foto:


Článek je zařazen v: hubnutí, ideální postava, kolik tuku v těle
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama