Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Jak zhubnout chůzí: Krok za krokem

Vzpřímená chůze je jedním ze znaků, které odlišují člověka od ostatních živočišných druhů. Díky esovitě prohnuté páteři jsme schopní přenášet váhu horní poloviny těla na pánev a kyčelní klouby, stát stabilně a překonávat delší vzdálenosti.

Této typicky lidské výsady bychom měli co nejčastěji využívat – chůze je pro nás nejpřirozenějším pohybem, je zadarmo, chodit se dá všude, posiluje naše zdraví i kondici, pomáhá proti bolestem zad, ale také nám může pomoct s nadbytečnými kilogramy.

Objevte znovu radost z chůze, z té úžasné schopnosti jednoduše střídat nohy a přesouvat se z místa na místo. Utužte svoji kondici a zhubněte. Inspirujte se těmito tipy, jak toho docílit:

 

Choďte správně
zhubnout chůzí choďte správně
zhubnout chůzí choďte správně
Choďte správně

Narovnejte záda, zvedněte hlavu, bradu držte rovnoběžně se zemí, vtáhněte pupík k páteři a příliš neprohýbejte bedra. Když nesete těžkou tašku, střídejte ruce, abyste se zbytečně nekroutili a nepřetěžovali jednu polovinu těla. Chybné držení těla při chůzi může napáchat velké škody jak na páteři, tak na kyčlích i kolenou. Myslete proto na rovná záda, ať už jdete pro rohlíky nebo na celodenní túru.

Choďte rychle
zhubnout chůzí choďte rychle
zhubnout chůzí choďte rychle
Choďte rychle

Abyste pálili při chození tukové buňky, musíte se pohybovat aspoň 45–60 minut v aerobním pásmu tepové frekvence. Toho docílíte tak, že půjdete rychle a pokud možno do mírného kopce. Nemusíte si vyloženě měřit tep, ale jděte tak rychle, abyste se jemně zadýchávali, ale přitom nelapali po dechu jako ryba na souši.

 

 

Používejte paže
zhubnout chůzí zapojte ruce
zhubnout chůzí zapojte ruce
Používejte paže

Když do svého chodeckého tréninku zapojíte horní polovinu těla, zvýšíte si tepovou frekvenci, takže tělo začne spalovat rychleji, ale také posílíte svaly trupu a paží, které při obyčejné procházce trochu zahálejí. Buď si pořiďte speciální hole na chození, nebo jen pokrčte paže v loktech a v pohybu si jimi pomáhejte.

Zapojte břicho
zhubnout chůzí zapojte břicho
zhubnout chůzí zapojte břicho
Zapojte břicho

Než vyjdete, vtáhněte bříško a držte ho zpevněné po celou dobu chůze. Jednak tím zpevníte a ochráníte bedra, ale také posílíte břišní svaly a stimulujete funkci vnitřních orgánů. Při chůzi vždy s výdechem břicho zapojte a s nádechem uvolněte. Na delších trasách je takové nenásilné posilování středu těla příjemnou i užitečnou kratochvílí.

 

 

Choďte všude
zhubnout chůzí choďte všude
zhubnout chůzí choďte všude
Choďte všude

Nejezděte pro malé nákupy autem a ani na nedalekou poštu se nepřibližujte hromadnou dopravou. Při cestě do práce vystupte o stanici dřív a zbylou vzdálenost ujděte. Eskalátory v metru a nákupních centrech vždy vyjděte po svých. Příležitost chodit je všude, tak se jí chopte. Chodit je sice časově náročnější, ale pevná postava a štíhlé tělo za to rozhodně stojí!

 

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 1 Foto:

 

 

Reklama