zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

Jednoduchý podzimní detox aneb Do Vánoc o pár kilo lehčí

Žádné speciální kůry, detoxikační čaje nebo pilulky. Jde to i jinak a mnohem jednodušeji
Autor: iamcreatedwell.com Žádné speciální kůry, detoxikační čaje nebo pilulky. Jde to i jinak a mnohem jednodušeji
anna kopečková , Vydáno: 14.11.2015
Detoxikace organismu znamená zbavení těla všech nežádoucích látek. Tedy látek, o kterých víte, že vašemu tělu škodí, ale i přesto si je čas od času dopřejete, protože jsme lidé a jednou za čas zhřešit něčím lákavým, i když ne zcela zdravým, je úplně přirozené.

reklama

Pokud máte potřebu očisty organismu, asi víte o tom, co nežádoucího jste do svých úst vpravili - a právě to jsou látky, které byste měli při detoxu z jídelníčku vyloučit. Není tedy nutné pořizovat si speciální očistné kůry, detoxikační čaje nebo pilulky - stačí provést generální úklid vaší spižírny i jídelníčku a uvidíte, že výsledky budou znát nejen na hmotnosti, ale také na stavu vlasů, nehtů i pleti.

Vitamíny: Neničíte je při vaření zbytečně?

Vitamíny, jak je všeobecně známo, jsou látky nezbytné k životu. V našich tělech fungují jako katalyzátory biochemických procesů a spolupracují při látkové přeměně bílkovin, sacharidů i tuků.

Kvůli tomu, že si je organismus neumí vyrobit sám, je musíme přijímat prostřednictvím jídla a jeho nevhodnou technologickou úpravou tyto cenné látky mnohdy zbytečně ničíme. Naučte se svoje jídlo upravovat tak, abyste přišli jen o malou část těchto malých pomocníků:

Vařte, když je to nutné

Vařte, když je to nutné

Tepelnou úpravou zeleniny se ztrácí část vitamínů, a to je škoda. Na druhou stranu mnozí tráví mnohem lépe zeleninu podušenou nebo povařenou, než syrovou. Pak je otázka, zda si dát tu syrovou, ve které jsou vitamíny zachované, ale nestrávit ji (takže z ní vitamíny stejně nedostaneme) nebo tu, jenž prošla teplem, ztratila po cestě část vitamínových zásob, ale ty, co v ní zbyly, umí naše tělo dobře využít. Vydejte se zlatou střední cestou a oba zdroje kombinujte!

 

 

 

Seznamte se s látkami, s kterými je dobré se na chvíli rozloučit:

Kofein

Káva jako taková nezdravá není, ale nadměrná spotřeba kofeinu organismus dostává do stavu stresu, protože pak tělo nepozná, kdy je unavené a kdy ne. Navíc nadužívání kofeinu (ať už v podobě kávy nebo kolových či energetických nápojů) přispívá k usazování tuku v oblasti břicha. Zkuste to ráno vydržet bez oblíbeného nápoje a naučte se reagovat na signály těla - pokud se cítíte unavení, jděte si lehnout.

 

Alkohol

Nejen, že nás nutí dělat věci, které bychom za střízliva nedělali (po lahvince vína se zdá snědení balíčku arašídů o půlnoci jako skvělý nápad), ale hlavně působí na naše těla toxicky - jako jed. V podstatě dochází k celkové mírné otravě organismu, kdy se játra snaží odbourávat alkohol a metabolismus bojuje s živinami, jenž z něho pocházejí, namísto toho, aby játra čistila krev a aby tělo zpracovávalo živiny z přijaté potravy. O jeho vlivu na usazování tuku v oblasti pasu ani nemluvě.

Nikotin

Další jed, který do sebe dobrovolně někteří vpravují a zatloukají si tak pověstné hřebíčky do rakve. Nikotin sice zrychlí metabolismus asi o 10% a navíc tlumí chuť k jídlu, takže kuřáci hubnou snáz, nicméně redukované kilogramy jsou těžce vykoupené šedivou, unavenou a vrásčitou pletí, zažloutlými zuby i nehty, zápachem oblečení a prázdnou peněženkou. Pokud stále kouříte, přestaňte.

Sladidla

trocha medu v ovesné kaši vás neporazí. Zkuste ale aspoň pár dní bez sladidel všeho druhu - vynechte stévii, aspartam, acesulfam K, sukralózu, sirupy, cukr a podobně. Vypusťte z denního menu proteinové prášky, nakládanou zeleninu se sladidly, žvýkačky, limonády i cukrovinky. Naučte se znovu rozpoznávat přirozenou chuť jídel a nepleťte slinivce hlavu zbytečným doslazováním přirozeně sladkých potravin.

Je těžké odolat...

Zbavte se závislosti na cukru. Zhubnete a budete zdravější!

 

Sůl

Zde platí to stejné, jako u sladkého - přestaňte solit a objevte pravou chuť potravin, do kterých sůl sypeme po kilech - ochutnejte skutečnou chuť rýže, brambor či zeleniny. U masa solení omezte a nahraďte ho bylinkami.

Sůl nad zlato? Ani náhodou! Čím škodí a čím ji nahradíte?

Sůl nad zlato? Ani náhodou! Čím škodí a čím ji nahradíte?

 

Sladké nápoje

Pijte pokud možno čistou vodu, klidně z kohoutku. Neutrácejte zbytečně za minerálky, limonády a slazené džusy. V popíjení bylinkových čajů se také meze nekladou.

 

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 6 Foto:

 

reklama

reklama

Přečtěte si také

reklama