Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Jóga: 6 dobrých důvodů, proč ji cvičit společně s dětmi

Když něco funguje, nemusí se tomu dělat reklama. Platí to jak u hmotných produktů, tak v oblasti cvičení. Jóga je toho zářným příkladem - je prověřená staletími a její benefity na vlastní kůži pocítily tisíce lidí.
Vydáno: 04.04.2017
Jóga dokáže zklidnit i hodně roztěkané a hyperaktivní děti
Autor: iStock Jóga dokáže zklidnit i hodně roztěkané a hyperaktivní děti
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jóga nejsou jen krkolomné pozice a sezení v lotosovém sedu. Jóga je filozofie, životní styl i cesta poznávání sama sebe.

Abyste mohli jógu cvičit, není nutné dojíždět několikrát týdně do jógových studií na vedené lekce, i když zpočátku je to určitě lepší, protože zkušený lektor vás dokáže v pozicích opravit. Lze cvičit doma podle videí na internetu a vnímat při tom jen svoje vlastní pocity. V józe neexistuje správně nebo špatně - vše je záležitostí pocitů.

Nenechávejte si pozitivní účinky jógy na tělo i náladu jen pro sebe - zapojte do cvičení také svoje děti a uvidíte, že i vás bude společná praxe moc bavit.

Zde je několik dobrých důvodů, proč s tím začít už dnes:

Prevence obezity

Učte děti hýbat se už od útlého věku. Když budou brát pohyb jako samozřejmost, je nižší pravděpodobnost, že by v dospělosti musely bojovat s nadváhou. Jóga je v podstatě posilování s vlastní vahou, a proto je pro děti zcela bezpečná.

Vnímání vlastního těla

Prostřednictvím jógy se děti učí vnímat svoje vlastní tělo. Cítí, že to někde táhne, že se jim zrychluje dech, i že něco třeba nejde hned. Vnímat správně svoje tělo je prostředkem k rozvoji dalších pohybových dovedností, ale také k odlišení pocitů těla a emocí.

Soustředěnost a zklidnění

Jóga je skvělá pro děti s poruchou pozornosti - díky balančním pozicím a ásánám, které lze provést jen s plnou soustředěností a klidem, se potíže s roztěkaností a hyperaktivitou postupně zmírní. Děti budou díky józe vědět, že některé věci vyžadují klid, čas a trpělivost.

jóga s dětmi Foto:

 

Paměť a fantazie

Zapamatovat si, jak vypadá Pozdrav slunci, nebo jak se která pozice jmenuje, namáhá dětskou paměť - a to je dobře. Spousta jógových ásán se nazývá podle zvířat (pes s hlavou dolů, kočka, kráva, orel, kobylka atp.), což dětem cvičení dost přiblíží a zpestří. Vytvořte jim ke cvičení příběhy - fantazii se meze nekladou!

Síla a flexibilita

Vyrovnanost síly a pružnosti těla je nesmírně důležitá pro prevenci bolestí zad v pozdějším věku. Děti budou díky józe silné a flexibilní a budou mít dobrý základ pro jakýkoliv sport, který budou chtít v budoucnu vyzkoušet.

Společná aktivita

Čas, který strávíte s dětmi, je k nezaplacení - zvlášť když se v tomto čase budete věnovat fyzické aktivitě. Pokud si těžko hledáte čas na cvičení jógy vy sami, zkuste to doma společně s nimi. Nečekejte, že si v klidu užijete svou hodinku jógy, ale radujte se ze společných zážitků a zábavy s dětmi.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 2 Foto:  

 

 

 

 

 

 

 

 

Mohlo by vás taky zajímat:

TOP 10 pozic z jógy, které vám zlepší zažívání

Pokud občas trpíte zácpou nebo se cítíte nadmutí, stojí za to zkusit jógu, která mimo jiné pozitivně ovlivňuje proces trávení. V ideálním případě byste měli cvičit 1–2 hodiny po jídle, ještě lépe s prázdným žaludkem. A nezapomeňte – klíčem k úspěchu je pravidelnost.

Apanásana – pozice vyhánějící větry

jóga zažívání 1

Neskutečně příjemná pozice vhodná snad pro každého. Ležíte na zádech a přitáhnete pokrčené nohy k trupu. Máte je zhruba na šíři kyčlí. Pozor na záklon hlavy, zatáhněte bradu lehce ke krku, jako byste chtěli udělat dvojitou bradu. Ramena se dotýkají země. Dech je pomalý a hluboký. Nejenže si krásně uvolňujete bedra, ale zároveň se mohou zmírnit menstruační nebo zažívací křeče.

 

Pozice napomáhá optimálnímu fungování trávicí, močové a pohlavní soustavy. Zůstaňte v této ásaně ideálně dvě minuty.

Hormonální jóga přirozenou cestou harmonizuje hladiny hormonů

Hormonální jóga: Pomohla mi v 37 letech poprvé otěhotnět

Cvičme v rytme a spolu!

Tři pozice z jógy pro lepší sex

Článek je zařazen v: jóga, obezita, cvičení s dětmi
Reklama