Plážové cviky aneb Jak vytvarovat tělo i v největším vedru

Když je venku hezky, málokomu se chce chodit do vyhřáté posilovny nebo na úmorné skupinové lekce. Ukážeme vám, že tělo si můžete krásně tvarovat i někde na pláži. Existují totiž nenáročné, ale přitom efektivní cviky, kterými zpevníte postavu i protáhnete tělo po dlouhém lenošení na lehátku.

Pokud jste na dovolené a chystáte se trávit svoje zasloužené volno na pláži, můžete běhat po pobřeží, hrát v teplém písku volejbal nebo si pinkat s badmintonovým míčkem. To se chce ale popravdě málokomu. Při aktivním pohybu ve vysokých teplotách se tělo snadno dehydruje, přehřeje a unaví.

To ovšem neznamená, že nemůžete dělat nic. Ukážeme vám pár cviků, při kterým se vám nebude z horka točit hlava a nebudete ani muset mžourat do sluníčka.

Paže

Při opalování zad pokrčte lokty a dlaně položte co nejblíž k žebrům. Paže přitiskněte k hrudníku a silou zatlačte do země, jako byste se chtěli zvednout nahoru do kliku. Až ucítíte, že tricepsy pořádně zabraly, s nádechem povolte. Cvik aspoň 15x zopakujte.

Záda

Vleže na břiše si ruce buď položte pod čelo nebo je nechte volně podél těla. Zvedněte trup vzhůru a chvilku vydržte. Nohy nechte celou dobu na zemi. Tímto jednoduchým pohybem posílíte bedra i svaly podél celé páteře. Můžete zůstat ve výdrži nebo se opakovaně zvedat a pak tělo pokládat na zem (první možnost vypadá na pláži víc nenápadně).

Hýždě

Zůstaňte ležet na břiše, kolena odtáhněte do stran a spojte chodidla (jako žába). S výdechem zvedejte spojená chodidla nahoru, chvilku vydržte a s nádechem vraťte nohy zpátky na zem. Při každém opakování byste měli cítit, jak hýždě zabírají.

Břicho

Až vám bude horko a půjdete si sednout na břeh, pokrčte kolena, chodidla si chlaďte ve vodě a celý trup zakloňte tak, abyste cítili, jak zabírají břišní svaly. Zase chvilku vydržte a pak uvolněte a vraťte se do obyčejného sedu. Při každé výdrži zkuste napočítat aspoň do deseti.

Spodní část břicha

Vleže na zádech natáhněte nohy na osušku. Přitiskněte bedra k zemi a zvedněte paty asi 10 centimetrů od země. Ucítíte, jak pracuje spodní část přímého břišního svalu. Nohy buď držte nad zemí nebo je opakovaně zvedejte a pokládejte.

Vnitřní strany stehen

Při opalování břicha si pokrčte kolena a s výdechem je silou mačkejte k sobě a s nádechem povolte. Tím procvičíte vnitřní strany stehen, aniž by si toho někdo na pláži všiml.

Prsní svaly

U ledové kávy v plážovém bufetu zpevníte prsní svaly tak, že se předloktím opřete o stůl a spojíte dlaně. Ty pak silou stlačujte proti sobě a vnímejte, jak se zapojují prsní svaly, ale také paže a záda. Méně nenápadnou variantou je opět držet ruce v napětí a teprve po několika vteřinách povolit.

Zdroj: Fithall.cz

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 22. 5. 2024

Kdyby byl každý den jako dnes, život by byl ráj, Berani. Je to pro vás potenciálně nádherné období. Možná najdete odpovědi na problémy, které vás trápí už několik týdnů. Při všech rozhovorech mějte uši otevřené. Mohli byste narazit na dílo, na které jste dlouho čekali.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.