Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Podivné tipy na hubnutí, které fungují

Hubnutí ovlivňuje mnoho faktorů. Základním pravidlem ale je, že musíte spálit víc kalorií, než přijmete. Jenomže pro mnoho lidí je složité ohlídat svůj kalorický příjem, protože se opravdu počítá každé sousto, které do pusy dáte. I ochutnávání při vaření, stejně jako nápoje, které během dne vypijete. Takové kalorie často znemožňují dosažení cíle.

 

Není potom divu, že se lidé uchylují k různým kreativním způsobům, které jim mají hubnutí usnadnit. Pokud všechno selže, můžete je vyzkoušet i vy. Přestože jsou zvláštní, prokazataleně fungují.

Čichejte mátu
Čichejte mátu
Čichejte mátu
Čichejte mátu

Aromaterapie tvrdí, že některé vůně podporují chuť k jídlu, jiné ji tlumí. Máta patří do druhé skupiny, což potvrzují dokonce vědecké výzkumy.

 

Podle studie zveřejněné v časopise Journal of Neurological and Orthopaedic Medicine dávali vědci očichávat účastníkům výzkumu jednotlivé vonné esence a zkoumali, co to s nimi provede. Účastníci, kteří každé dvě hodiny přivoněli k mátovému esenciálnímu oleji, zhubli za měsíc o dvě kila. Máta peprná prostě potlačuje chuť k jídlu, protože mozek má dojem, že je nasycený, i když tomu tak třeba není.

 

 

Pověste zrcadlo naproti jídelnímu stolu
Pověste zrcadlo naproti jídelnímu stolu
Pověste zrcadlo naproti jídelnímu stolu
Pověste zrcadlo naproti jídelnímu stolu

Jeví se to jako zvláštní hubnoucí technika, ale funguje to. Tím, že si pověsíte zrcadlo naproti místu, kde jíte, začnete si více uvědomovat své chování během stolování. Najednou budete přesně vědět, co jíte a jak rychle. Pokaždé, když se uvidíte v zrcadle, vzpomenete si na své cíle a pravidla, která máte při hubnutí dodržovat. Ti, kdož tento trik vyzkoušeli, tvrdí, že před zrcadlem cítí menší hlad a méně toho snědí.

 

Zapalte si vanilkovou svíčku
Zapalte si vanilkovou svíčku
Zapalte si vanilkovou svíčku
Zapalte si vanilkovou svíčku

Stejně jako máta peprná, tak i vanilka má zvláštní schopnost potlačit chutě na sladké a obecně snížit chuť k jídlu. Ve studii, která sledovala 16 dobrovolníků, vědci zjistili, že ti, kdo si zapálili během jídla svíčku s vanilkovou vůní, zhubli v průměru o dvě kila, zatímco ti, kdo si žádnou svíčku nezapálili, nezhubli vůbec.

 

Používejte modré talíře
Používejte modré talíře
Používejte modré talíře
Používejte modré talíře

Červená, oranžová a žlutá jsou typické barvy, které používají restaurace a jídelny rychlého občerstvení. Víte proč? Protože bylo prokázáno, že stimulují chutě k jídlu, zatímco barvy z opačné strany barevného spektra chutě spíš tlumí.

 

Nejúčinnější v tomto směru je modrá. Výzkum ukazuje, že údajně až 33 procent lidí, kteří jedli v modrém pokoji, ztratili chuť k jídlu. Takže až budete malovat, dejte pozor, jaké barvy vyberete pro svou jídelnu. Stejně tak popřemýšlejte, jakou barvu talířů si domů pořídíte. Abyste omezili chuť k jídlu, můžete zkusit i modrý ubrus nebo modré prostírání.

 

Balamuťte žaludek
Balamuťte žaludek
Balamuťte žaludek
Balamuťte žaludek

Jestli musíte jíst ve fastfoodu, protože máte ukrutný hlad a nic jiného nestíháte, dejte si před jídlem ovoce. Kupte si prostě po cestě jablko a to snězte ještě před hlavním jídlem. Budete mít o dost menší hlad a všechna následující sousta budou alespoň trošku zdravější.

Více jídla ráno, méně večer
Více jídla ráno, méně večer
Více jídla ráno, méně večer
Více jídla ráno, méně večer

To, co jste jistě slyšeli mnohokrát, má své opodstatnění. Není důležité jen to, kolik toho sníte, ale také kdy to sníte. Vědci provedli pokus, ve kterém rozdělili obézní ženy na dvě skupiny. Účastnice v každé skupině měly po dobu 13 měsíců shodně denní příjem 1700 kalorií, ale v každé skupině byla energie jinak rozdělena. První skupina měla 700 kalorií k snídani, 500 k obědu, 200 k večeři, zbytek připadl na svačiny. U druhé skupiny byl kalorický příjem opačný – ženy měly malé snídaně, zato velké večeře. Nakonec vědci zjistili, že ty účastnice, které jedly velké snídaně, shodily v průměru 8 kilo, zatímco ženy z druhé skupiny jen 3.

 

-lk-

 

Reklama