Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Beru na vědomí
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

Problémový střed těla: Poradíme vám cviky, kterými ho zpevníte

Při posilování partií kolem pasu se často zaměřujeme na svaly, které jsou vidět, a zapomínáme na ty, které sice vidět nejsou, ale jsou pro naše zdraví ještě důležitější.
Vydáno: 29.01.2015
Na posílení hlubokých svalů je ideální třeba "horolezec"
Autor: huffingtonpost.com Na posílení hlubokých svalů je ideální třeba "horolezec"

Centrum těla (tzv. core) je problémovou partií jak pro ženy, tak pro muže. Právě kolem pasu se usazují všechny naše neřesti – od nedostatku pohybu, přes špatnou výživu až po stresující životní styl. Ačkoliv je tvar pasu a boků do značné míry podmíněn geneticky, stále velké procento vlivu máme ve svých rukou. Ze 70 % má rozhodující slovo jídelníček, ze 30 % cvičení.

Břišní svaly můžete klidně posilovat každý den

Znáte svaly břicha? A víte, jak je posilovat?

 

Nejde jen o krásné břícho

Cvičení zaměřené na střední část těla nemá jen estetický význam. Svaly v této oblasti podpírají páteř a dokážou stimulovat vnitřní orgány, takže mají přímý vliv také na naše zdraví. Kvůli povoleným břišním svalům může vzniknout lordóza bederní páteře, jež způsobuje nepříjemné bolesti. Posílené břišní a zádové svaly jsou účinnou prevencí proti bolestem zad celkově, ale také zajistí lepší trávení i vyprazdňování.

Při posilování centra těla nemá smysl usilovat jen o pověstný pekáč buchet na břiše – mnohem důležitější je zaměřit se na svaly uložené hluboko v břiše a podél páteře. Ty mají totiž rozhodující vliv na držení těla a také na tvar pasu. Pro vyrýsované břicho je nutné dostat procento tělesného tuku pod určitou hranici, které má mnohdy se zdravým a funkčním tělem jen málo společného.

Na vytvarování břišních svalů jen samotné posilování nestačí

6 zásad pro vytvarování dokonalých břišáků

 

 

Při posilování středu těla se soustřeďte na komplexní cviky, které posílí celou oblast:

Všemocný vzpor

 Klekněte si na podložku a opřete se o předloktí. Srovnejte krční páteř do roviny se zády a neprohýbejte bedra. Natáhněte obě nohy dozadu tak, aby kotníky, boky a ramena tvořily přímku. Nevystrkujte zadek nahoru, ani se neprohýbejte. Vydržte alespoň 20 vteřin a opakujte 3–5x. To stejné můžete zopakovat a levém a pak na pravém boku. Pokročilí cvičenci zkusí střídavě zvedat pravou a levou patu vzhůru ke stropu.

Zápas s velkým míčem

Lehněte si na záda na zem a vezměte si k ruce velký gymnastický míč. Zvedněte nohy nahoru ke stropu a míč opřete o kolena. Ruce zapřete proti míči na opačné straně a s výdechem míč silou stlačte. 15 vteřin tlačte dlaně i kolena proti míči, jako byste ho chtěli rozmáčknout. Poté s nádechem povolte. Proveďte alespoň 5 opakování a vnímejte, jak se krásně zapojují svaly na břiše i na zádech.

Horolezec

Zapřete se dlaněmi do podložky a nohy natáhněte za sebe jako při vzporu. S výdechem přibližte pravé koleno co nejvíc k pravému loktu a pak vraťte zpátky. To stejné udělejte na druhou stranu. Každou nohu zkuste přitáhnout aspoň 10x. Tento cvik dá zabrat celému trupu a vsaďte se, že se při něm také hezky zadýcháte.

Vývrtka

Sedněte si na podložku, pokrčte kolena a do rukou popadněte činky nebo láhve s vodou (případně medicinbal). S výdechem se zkuste dotknout pravým loktem země u vaší kostrče. S nádechem se vraťte zpět a to stejné udělejte na druhou stranu. Šikmé břišní svaly dostanou pořádně zabrat, když vydržíte alespoň 10 opakování ve 4 sériích.

 

A nezapomeňte. Po posilování se důkladně protáhněte!

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 4 Foto: