TOP 5 slaných a zdravých snídaní

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Tím, co sníte ráno, buď svoje tělo i mozek nastartujete, nebo naopak utlumíte. Nešiďte svůj organismus o cenné živiny a nenuďte sami sebe konzumací stále stejných snídaní.

Zkuste vyměnit sladkou obilnou kaši, palačinky či koláče za slanou alternativu a uvidíte, že až do oběda si na jídlo nevzpomenete.

Základ snídaně, ať sladké či slané, by měly tvořit komplexní sacharidy, kvalitní bílkoviny a zdravé tuky. Nevynechávejte ani vlákninu a dostatek tekutin, pokud možno v podobě neslazeného čaje nebo čisté vody s citrónem.

Inspirujte se nejlepšími slanými snídaněmi a hned zítra si jednu z nich připravte:

Celozrnný žitný kváskový chléb s vejci, avokádem a rajčaty

Foto: yumtest.com

Zdatní jedinci si mohou kváskový chléb z celozrnné žitné mouky upéct doma sami, ostatní ho pořídí na farmářském trhu nebo v dobré pekárně.

Rozpečte dva plátky chleba v topinkovači či v troubě. Zralé avokádo rozmačkejte vidličkou společně s kouskem čerstvého sýra (typu Lučina), jemně osolte a opepřete. Vejce uvařte natvrdo a nakrájejte na kolečka. Na rozpečený chléb namažte avokádovou pomazánku, navrch položte kolečka vajec a na závěr své mistrovské dílo ozdobte rajčaty (výborná jsou cherry rajčátka krátce opečená na grilovací pánvi).

Míchaná vejce se šunkou, sýrem a bylinkami

Foto: Thinkstock

Rozklepněte do misky tři čerstvá vejce a dobře je promíchejte se špetkou soli a pepře. Přidejte nadrobno nakrájenou kvalitní šunku, nízkotučný sýr a čerstvé bylinky (bazalku, petržel, pažitku).

Rozpalte si pánev a na troše másla vejce umíchejte - dejte pozor, aby nebyla příliš tuhá! Jako přílohu zvolte třeba celozrnný knäckebrot.

Vývar z hovězí oháňky

Foto: Thinkstock

Den předem si připravte hovězí vývar, který se bude jen pozvolna táhnout (vařit těsně pod bodem varu) na plotně. Večer přidejte kořenovou zeleninu a ráno před podáváním ho došperkujte nudlemi. Vývar je k snídani sice neobvyklý, ale jakmile ho jednou v zimě zkusíte, nebudete se chtít po probuzení zahřát ničím jiným.

Volské oko v paprice s chia semínky

Foto: meatlessmonday.com

Červenou, žlutou či zelenou papriku rozkrojte napříč a ukrojte z ní asi centimetr široká „kolečka“. Rozehřejte pánev a tři kolečka papriky na ni položte tak, aby vytvořila ohrádku pro vejce. Do každého z nich rozklepněte jedno vejce, osolte ho, opepřete a ozdobte chia semínky. Až začne žloutek tuhnout, netradiční volské oko opatrně servírujte na talíř a snězte ho s kouskem kvalitního pečiva.

Slaná ovesná kaše

Foto: girlmakesfood.com

Zalijte asi 50 gramů ovesných vloček vodou a uvařte je v mikrovlnné troubě. Do vloček vmíchejte čerstvý sýr (Cottage, Lučinu a pod.), na jemno nakrájenou jarní cibulku, trochu soli, pepře a bylinky podle své chuti. Kompletní snídaně je na světe během pár minut.

Zdroj: Fithall.cz

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 27. 5. 2024

Berani, snažte se příliš nezaplést do případných konfliktů, které se kolem vás odehrávají. Vaším úkolem je uklidnit situaci a vnést do ní praktičtější pohled. Pokud se zamotáte do akční fáze snah, aniž byste se nejprve zamysleli nad tím, co vlastně děláte, můžete věci ještě více zamotat. Odstupte od ohně, místo abyste se do něj vrhali po hlavě.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.