Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

TOP 5 slaných a zdravých snídaní

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Tím, co sníte ráno, buď svoje tělo i mozek nastartujete, nebo naopak utlumíte. Nešiďte svůj organismus o cenné živiny a nenuďte sami sebe konzumací stále stejných snídaní.
Vydáno: 27.12.2015, Anna Kopečková
Taky se po Vánocích cítíte přeslazení?
Taky se po Vánocích cítíte přeslazení? Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

 

Zkuste vyměnit sladkou obilnou kaši, palačinky či koláče za slanou alternativu a uvidíte, že až do oběda si na jídlo nevzpomenete.

Základ snídaně, ať sladké či slané, by měly tvořit komplexní sacharidy, kvalitní bílkoviny a zdravé tuky. Nevynechávejte ani vlákninu a dostatek tekutin, pokud možno v podobě neslazeného čaje nebo čisté vody s citrónem.

 

Inspirujte se nejlepšími slanými snídaněmi a hned zítra si jednu z nich připravte:

 

Celozrnný žitný kváskový chléb s vejci, avokádem a rajčaty

yumtest com Foto:                                                                                                                  Foto: yumtest.com

Zdatní jedinci si mohou kváskový chléb z celozrnné žitné mouky upéct doma sami, ostatní ho pořídí na farmářském trhu nebo v dobré pekárně.

Rozpečte dva plátky chleba v topinkovači či v troubě. Zralé avokádo rozmačkejte vidličkou společně s kouskem čerstvého sýra (typu Lučina), jemně osolte a opepřete. Vejce uvařte natvrdo a nakrájejte na kolečka. Na rozpečený chléb namažte avokádovou pomazánku, navrch položte kolečka vajec a na závěr své mistrovské dílo ozdobte rajčaty (výborná jsou cherry rajčátka krátce opečená na grilovací pánvi).

 

Míchaná vejce se šunkou, sýrem a bylinkami

ThinkstockPhotos-185434928 Foto:

                                                                                                                        Foto: Thinkstock

Rozklepněte do misky tři čerstvá vejce a dobře je promíchejte se špetkou soli a pepře. Přidejte nadrobno nakrájenou kvalitní šunku, nízkotučný sýr a čerstvé bylinky (bazalku, petržel, pažitku).

Rozpalte si pánev a na troše másla vejce umíchejte - dejte pozor, aby nebyla příliš tuhá! Jako přílohu zvolte třeba celozrnný knäckebrot.

 

Vývar z hovězí oháňky 

ThinkstockPhotos-480647410 Foto:

                                                                                                                      Foto: Thinkstock

Den předem si připravte hovězí vývar, který se bude jen pozvolna táhnout (vařit těsně pod bodem varu) na plotně. Večer přidejte kořenovou zeleninu a ráno před podáváním ho došperkujte nudlemi. Vývar je k snídani sice neobvyklý, ale jakmile ho jednou v zimě zkusíte, nebudete se chtít po probuzení zahřát ničím jiným.

 

Volské oko v paprice s chia semínky

meatlessmonday.com Foto:

                                                                                                          Foto: meatlessmonday.com

Červenou, žlutou či zelenou papriku rozkrojte napříč a ukrojte z ní asi centimetr široká „kolečka“. Rozehřejte pánev a tři kolečka papriky na ni položte tak, aby vytvořila ohrádku pro vejce. Do každého z nich rozklepněte jedno vejce, osolte ho, opepřete a ozdobte chia semínky. Až začne žloutek tuhnout, netradiční volské oko opatrně servírujte na talíř a snězte ho s kouskem kvalitního pečiva.

 

Slaná ovesná kaše

girlmakesfood com Foto:                                                                                                            Foto: girlmakesfood.com

Zalijte asi 50 gramů ovesných vloček vodou a uvařte je v mikrovlnné troubě. Do vloček vmíchejte čerstvý sýr (Cottage, Lučinu a pod.), na jemno nakrájenou jarní cibulku, trochu soli, pepře a bylinky podle své chuti. Kompletní snídaně je na světe během pár minut.

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 2 Foto:

Proč se po ránu trochu trochu umělecky nevyžít, že?

Dort k snídani? Zdravý, krásný a bez lepku!

Článek

 

 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama