Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

TOP potraviny, které si dát k večeři. A bez výčitek!

Má se večer jíst, nebo nemá? A pokud ano, tak co je nejvhodnější, aby váha nešla nahoru?
Vydáno: 10.10.2016
Večer se hladovět nemá. Jenže co si vybrat, aby člověk zbytečně nepřibral?
Večer se hladovět nemá. Jenže co si vybrat, aby člověk zbytečně nepřibral? Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Velmi dlouho mezi lidmi panovala představa, že se večer nemá jíst – obzvlášť pokud chce člověk hubnout nebo si udržovat stabilní váhu. Ještě donedávna někteří samozvaní odborníci na stravování doporučovali večeřet nejpozději v 17 hodin odpoledne a nešťastní dietáři se buď celý večer trápili hlady a v noci nemohli spát, nebo jim povolily nervy, o půlnoci vymetli pravidelně lednici a hmotnost šla naopak nahoru.

Dodržovat správný jídelníček během dne nebývá problematické – to těžké přijde až po setmění. Jste unavení z práce, ještě musíte doma poklidit, umýt nádobí, dodělat resty, uložit děti. Pak si konečně sednete k televizi s talířem večeře a dostaví se úleva. S každým soustem jako by hlad narůstal a chuťové buňky se začaly probouzet k životu – a pak najednou zjistíte, že sedíte se sáčkem bramborových lupínků a sklenicí vína, a že celé hubnoucí snažení vzalo za své.

6 nejhorších jídel na večer: Tloustne se po nich a špatně spí

Kvalitní spánek je extrémně důležitý pro funkci mozku i celého těla. Umožňuje regeneraci po náročném dni (nebo noci – v případě práce na směny) a dodává nám energii na dny následující. Když má člověk potíže se spaním, je unavený, rozmrzelý, hůř se soustředí a nic ho nebaví.

Poruchy spánku mohou mít různé příčiny – od psychologických (potíže v práci, neuspořádané vztahy, problémy různého charakteru) až po fyzické (nemoci, bolesti zad a kloubů, spánková apnoe). Důležitou roli v kvalitě nočního odpočinku hraje také pohyb a výživa.

Mýtus: Po sedmnácté hodině už ani sousto. Měli byste jíst tak, abyste neměli hlad či dokonce nehladověli. Poslední lehčí jídlo si dejte 2–3 hodinky před spaním. Foto:

Co se jídla týče, před ulehnutím do postele bychom se neměli nacpat k prasknutí, ale ani bychom neměli chodit spát s úplně prázdným žaludkem. Lidé, kteří drží dietu, nemohou často usnout, protože mají hlad a organismus je nastavený tak, že když má hlad, nechce spát, ale jít shánět potravu (vyplavuje se adrenalin a tělo se chystá k lovu či sběru). To je důvod, proč je při hladovění jedinec unavený, ale ne a ne zabrat.

Večer a v noci se mnohem snáz ukládá přebytečná energie do podkožních tukových zásob, protože energii už nevyužijeme.

Existují potraviny, kterým bychom se měli ve večerních hodinách a před spaním úplně vyhýbat:

Čokoláda

Čokoláda pro alergiky 3

Ta vysokoprocentní je sice relativně zdravá, ale i tak obsahuje obrovské množství tuku. Mléčné čokolády jsou navíc dost sladké. Kakao, z něhož se čokolády vyrábějí, obsahuje kofein – a ten je, jak známo, nepřítelem spánku. Některé studie ale tvrdí, že v kombinaci s theobrominem (další látka schovaná v kakau) není kofein aktivní, a proto prý zase tak povzbuzující účinky čokoláda nemá. Co ale před spaním určitě v čokoládách škodí, je tuk a cukr.

 

Přestaňte se po večerech mučit hlady nebo se naopak přejídat a dopřejte svému tělu správné potraviny, po kterých budete spát jako v bavlnce, ale také hubnout:

večeře - zelenina Foto:

Zelenina

Můžete ji jíst v libovolném množství, kdykoliv během dne. K večeři si ji připravte tepelně upravenou – orestujte cuketu, lilek, rajčata a papriku a doplňte ji libovým masem nebo rybou. U televize nebo u práce na počítači chroupejte syrová cherry rajčátka a další čerstvou zeleninu nakrájenou na malé kousky.

večeře - maso Foto:

Maso

K večeři je ideální kuřecí či krůtí prso, mleté hovězí s nízkým podílem tuku, hovězí zadní, libová vepřová kýta či panenka, králík i ryby všeho druhu. Maso dodá vašemu organismu ty nejkvalitnější bílkoviny, které nelze ničím jiným nahradit a navíc zasytí.

Vejce

večeře - vejce Foto:

Nebojte se jich a jezte je i se žloutkem. Ten obsahuje zdravé tuky, vitamíny i minerály a bílek v sobě zase ukrývá bílkoviny. Ať už si je uvaříte na tvrdo, umícháte je na pánvi nebo si je dáte sázená, neuděláte chybu.

Sýry

Nízkotučná mozzarella či cottage jsou ideální volbou k večeři. Mají spoustu proteinů, málo tuku, ale také se relativně dobře tráví. Pokud nemáte chuť na maso nebo se vám nechce nic zdlouhavě připravovat, sáhněte po nich.

večeře - sýry a tvaroh Foto:

Tvaroh

Obsahuje takzvaný kasein – bílkovinu, která se velmi dlouho vstřebává, takže zajistí potřebný přísun živin vašim svalům po celou noc. Dejte si ho na sladko s troškou medu či stévie nebo zůstaňte u slané klasiky.

večeře - přílohy Foto:

Přílohy

Říká se, že sacharidy si musíte zasloužit – proto si je s čistým svědomím dopřávejte po tréninku, ať je hodin, kolik chce. K večeři po cvičení si užijte ovoce, brambory, rýži, ovesné vločky i luštěniny. Doplníte tak glykogenové zásoby a vaše výkony se budou jen zlepšovat.

 

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 3 Foto:

 

Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, sacharidy, bílkoviny, večeře, potraviny k večeři, co jíst večer, přílohy a hubnutí, kasein
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama