Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

TOP potraviny, které si dát k večeři. A bez výčitek!

Má se večer jíst, nebo nemá? A pokud ano, tak co je nejvhodnější, aby váha nešla nahoru?
Vydáno: 10.10.2016
Večer se hladovět nemá. Jenže co si vybrat, aby člověk zbytečně nepřibral?
Autor: Thinkstock Večer se hladovět nemá. Jenže co si vybrat, aby člověk zbytečně nepřibral?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Velmi dlouho mezi lidmi panovala představa, že se večer nemá jíst – obzvlášť pokud chce člověk hubnout nebo si udržovat stabilní váhu. Ještě donedávna někteří samozvaní odborníci na stravování doporučovali večeřet nejpozději v 17 hodin odpoledne a nešťastní dietáři se buď celý večer trápili hlady a v noci nemohli spát, nebo jim povolily nervy, o půlnoci vymetli pravidelně lednici a hmotnost šla naopak nahoru.

Dodržovat správný jídelníček během dne nebývá problematické – to těžké přijde až po setmění. Jste unavení z práce, ještě musíte doma poklidit, umýt nádobí, dodělat resty, uložit děti. Pak si konečně sednete k televizi s talířem večeře a dostaví se úleva. S každým soustem jako by hlad narůstal a chuťové buňky se začaly probouzet k životu – a pak najednou zjistíte, že sedíte se sáčkem bramborových lupínků a sklenicí vína, a že celé hubnoucí snažení vzalo za své.

6 nejhorších jídel na večer: Tloustne se po nich a špatně spí

Kvalitní spánek je extrémně důležitý pro funkci mozku i celého těla. Umožňuje regeneraci po náročném dni (nebo noci – v případě práce na směny) a dodává nám energii na dny následující. Když má člověk potíže se spaním, je unavený, rozmrzelý, hůř se soustředí a nic ho nebaví.

Poruchy spánku mohou mít různé příčiny – od psychologických (potíže v práci, neuspořádané vztahy, problémy různého charakteru) až po fyzické (nemoci, bolesti zad a kloubů, spánková apnoe). Důležitou roli v kvalitě nočního odpočinku hraje také pohyb a výživa.

Mýtus: Po sedmnácté hodině už ani sousto. Měli byste jíst tak, abyste neměli hlad či dokonce nehladověli. Poslední lehčí jídlo si dejte 2–3 hodinky před spaním. Foto:

Co se jídla týče, před ulehnutím do postele bychom se neměli nacpat k prasknutí, ale ani bychom neměli chodit spát s úplně prázdným žaludkem. Lidé, kteří drží dietu, nemohou často usnout, protože mají hlad a organismus je nastavený tak, že když má hlad, nechce spát, ale jít shánět potravu (vyplavuje se adrenalin a tělo se chystá k lovu či sběru). To je důvod, proč je při hladovění jedinec unavený, ale ne a ne zabrat.

Večer a v noci se mnohem snáz ukládá přebytečná energie do podkožních tukových zásob, protože energii už nevyužijeme.

Existují potraviny, kterým bychom se měli ve večerních hodinách a před spaním úplně vyhýbat:

Čokoláda

Čokoláda pro alergiky 3

Ta vysokoprocentní je sice relativně zdravá, ale i tak obsahuje obrovské množství tuku. Mléčné čokolády jsou navíc dost sladké. Kakao, z něhož se čokolády vyrábějí, obsahuje kofein – a ten je, jak známo, nepřítelem spánku. Některé studie ale tvrdí, že v kombinaci s theobrominem (další látka schovaná v kakau) není kofein aktivní, a proto prý zase tak povzbuzující účinky čokoláda nemá. Co ale před spaním určitě v čokoládách škodí, je tuk a cukr.

 

Přestaňte se po večerech mučit hlady nebo se naopak přejídat a dopřejte svému tělu správné potraviny, po kterých budete spát jako v bavlnce, ale také hubnout:

večeře - zelenina Foto:

Zelenina

Můžete ji jíst v libovolném množství, kdykoliv během dne. K večeři si ji připravte tepelně upravenou – orestujte cuketu, lilek, rajčata a papriku a doplňte ji libovým masem nebo rybou. U televize nebo u práce na počítači chroupejte syrová cherry rajčátka a další čerstvou zeleninu nakrájenou na malé kousky.

večeře - maso Foto:

Maso

K večeři je ideální kuřecí či krůtí prso, mleté hovězí s nízkým podílem tuku, hovězí zadní, libová vepřová kýta či panenka, králík i ryby všeho druhu. Maso dodá vašemu organismu ty nejkvalitnější bílkoviny, které nelze ničím jiným nahradit a navíc zasytí.

Vejce

večeře - vejce Foto:

Nebojte se jich a jezte je i se žloutkem. Ten obsahuje zdravé tuky, vitamíny i minerály a bílek v sobě zase ukrývá bílkoviny. Ať už si je uvaříte na tvrdo, umícháte je na pánvi nebo si je dáte sázená, neuděláte chybu.

Sýry

Nízkotučná mozzarella či cottage jsou ideální volbou k večeři. Mají spoustu proteinů, málo tuku, ale také se relativně dobře tráví. Pokud nemáte chuť na maso nebo se vám nechce nic zdlouhavě připravovat, sáhněte po nich.

večeře - sýry a tvaroh Foto:

Tvaroh

Obsahuje takzvaný kasein – bílkovinu, která se velmi dlouho vstřebává, takže zajistí potřebný přísun živin vašim svalům po celou noc. Dejte si ho na sladko s troškou medu či stévie nebo zůstaňte u slané klasiky.

večeře - přílohy Foto:

Přílohy

Říká se, že sacharidy si musíte zasloužit – proto si je s čistým svědomím dopřávejte po tréninku, ať je hodin, kolik chce. K večeři po cvičení si užijte ovoce, brambory, rýži, ovesné vločky i luštěniny. Doplníte tak glykogenové zásoby a vaše výkony se budou jen zlepšovat.

 

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 3 Foto:

 

Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, sacharidy, bílkoviny, večeře, potraviny k večeři, co jíst večer, přílohy a hubnutí, kasein
Reklama