Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Zimní vitamínové bomby: 10 potravin, které vás udrží v kondici

Zimní období dává pořádně zabrat naší imunitě, vlasům, pleti a někdy i žaludku. Zatímco na jaře a v létě máme k dispozici spoustu ovoce i zeleniny za rozumné peníze, v zimě je tomu přesně naopak. A když už narazíme na cenově přijatelná rajčata nebo salát, jejich chuť zpravidla není valná.
Vydáno: 11.01.2017, Anna Kopečková
Vitamíny a další cenné živiny najdete i v levné nenápadné zelenině
Vitamíny a další cenné živiny najdete i v levné nenápadné zelenině Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

 

Snížený příjem vitamínů a minerálů vede k oslabení obranyschopnosti těla a to zase vede ke zhoršení kvality vlasů, pleti i psychické pohody. Když k tomu navíc přičtete přejídání se bílým cukrem, moukou a tučnými pamlsky přes svátky, je zaděláno na problém.

Ani v zimních měsících ale nemusíte utratit jmění, abyste si mohli dopřát kvalitní živiny - stačí vědět, po čem sáhnout.

 

Zde je TOP 10 potravin, které vyživí vaše tělo tak, že se na jaře budete cítit lépe než kdykoliv předtím:

červená řepa Foto:

1. Červená řepa

- podporuje činnost střev, žaludku i žlučníku, zesiluje stěny cév, zlepšuje využití bílkovin, zpevňuje pokožku, pomáhá při alergiích, aktivuje tvorbu červených krvinek a skvěle chutná třeba v kombinaci s kozím sýrem a rukolou - co víc si může člověk přát?

zelené fazolky Foto:

2. Fazolové lusky

V zimě je seženete jedině mražené. Mražením ale štíhlým zeleným kráskám neubude na prospěšnosti pro naše zdraví či linii. Pořiďte si do mrazáku hned několik sáčků - když přijdete večer z práce a lednice bude prázdná, kombinací lusků a kousku masa nemůžete nikdy udělat chybu.

kapusta Foto:

3. Kapusta

Je skvělým zdrojem vlákniny, komplexních sacharidů, vitamínu C, B, E i K, draslíku, vápníku, hořčíku, kyseliny listové i selenu. Je to téměř zázračná zelenina a navíc je naše, česká - a lokální produkty jsou pro naše zdraví vždy cennější než ty dovážené.

citrusy Foto:

4. Citrusy

Zima je dobou pomerančů, pomela, grepů i mandarinek. Využijte toho a najezte se jich dosyta. Sice se vedou spekulace o tom, kolik vitamínů zdaleka dovážené citrusy vlastně obsahují, ale tím se tolik trápit nemusíte. Chutnají výborně, mají nízkou energetickou hodnotu, spoustu vlákniny - a nějaký ten vitamín se v nich vždycky najde.

avokádo Foto:

5. Avokádo

Spousta zdravých tuků pod tenkou zelenou slupkou, navíc v zimě za dobrou cenu a v dobré kvalitě. Připravte si z něj guacamole nebo třeba sladkou pomazánku (rozmixováním s kakaem a banánem).

skořice Foto:

6. Skořice

Popožene metabolismus a zahřeje. Skořice je typicky zimní koření, které udělá dobře Vašemu trávení i psychice.

mandle Foto:

7. Mandle

Zdravé tuky, vitamíny, minerály a nekonečně dlouhé zobání u skleničky červeného. Zpříjemněte si zimní večery a dostaňte do sebe maximum živin v podobě těchto ořechů.

burákové máslo Foto:

8. Burákové máslo

Ozdobte si lžičkou burákového másla ranní kaši nebo ho snězte na toastu společně s džemem. Zasytí vás a tělu dodá zdravé tuky, vitamíny i minerály.

ovesné vločky Foto:

9. Ovesné vločky

Komplexní sacharidy, vlákninu, bílkoviny, nenasycené mastné kyseliny, vitamíny B1, B6, E, železo i vápník - to vše svému organismu dopřejete, když si z nich budete v zimě připravovat snídaně. Stačí je krátce povařit a doplnit ovocem a trochou bílého jogurtu.

batáty Foto:

10. Batáty

Sladké brambory se chutí podobají spíš dýni než bramborám. Jsou velice výživné - obsahují 25% sacharidů, železo, vitamíny A, B, C i E a také spoustu vlákniny. Do chladného počasí jsou jako stvořené.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 3 Foto:

 

I u vitaminových tabletek se vyplatí pečlivě sledovat jejich složení

Neberte jen tak nějaké vitaminy. Jak poznáte ty nejúčinnější?

Článek

ZL hlavní Foto:

10 nejzdravějších potravin, které koupíte za pár korun

Jíst zdravě nemusí nutně znamenat i draze. I za jídlo plné živin a vitaminů můžete utratit jen pár korun.

Článek je zařazen v: zdravé vlasy, potraviny pro krásnou pleť, avokádo, červená řepa, vitamíny v zimě, fazolky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama