Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.
Reklama

Zimní vitamínové bomby: 10 potravin, které vás udrží v kondici

Zimní období dává pořádně zabrat naší imunitě, vlasům, pleti a někdy i žaludku. Zatímco na jaře a v létě máme k dispozici spoustu ovoce i zeleniny za rozumné peníze, v zimě je tomu přesně naopak. A když už narazíme na cenově přijatelná rajčata nebo salát, jejich chuť zpravidla není valná.
Vydáno: 11.01.2017
Vitamíny a další cenné živiny najdete i v levné nenápadné zelenině
Autor: iStock Vitamíny a další cenné živiny najdete i v levné nenápadné zelenině
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

 

Snížený příjem vitamínů a minerálů vede k oslabení obranyschopnosti těla a to zase vede ke zhoršení kvality vlasů, pleti i psychické pohody. Když k tomu navíc přičtete přejídání se bílým cukrem, moukou a tučnými pamlsky přes svátky, je zaděláno na problém.

Ani v zimních měsících ale nemusíte utratit jmění, abyste si mohli dopřát kvalitní živiny - stačí vědět, po čem sáhnout.

 

Zde je TOP 10 potravin, které vyživí vaše tělo tak, že se na jaře budete cítit lépe než kdykoliv předtím:

červená řepa Foto:

1. Červená řepa

- podporuje činnost střev, žaludku i žlučníku, zesiluje stěny cév, zlepšuje využití bílkovin, zpevňuje pokožku, pomáhá při alergiích, aktivuje tvorbu červených krvinek a skvěle chutná třeba v kombinaci s kozím sýrem a rukolou - co víc si může člověk přát?

zelené fazolky Foto:

2. Fazolové lusky

V zimě je seženete jedině mražené. Mražením ale štíhlým zeleným kráskám neubude na prospěšnosti pro naše zdraví či linii. Pořiďte si do mrazáku hned několik sáčků - když přijdete večer z práce a lednice bude prázdná, kombinací lusků a kousku masa nemůžete nikdy udělat chybu.

kapusta Foto:

3. Kapusta

Je skvělým zdrojem vlákniny, komplexních sacharidů, vitamínu C, B, E i K, draslíku, vápníku, hořčíku, kyseliny listové i selenu. Je to téměř zázračná zelenina a navíc je naše, česká - a lokální produkty jsou pro naše zdraví vždy cennější než ty dovážené.

citrusy Foto:

4. Citrusy

Zima je dobou pomerančů, pomela, grepů i mandarinek. Využijte toho a najezte se jich dosyta. Sice se vedou spekulace o tom, kolik vitamínů zdaleka dovážené citrusy vlastně obsahují, ale tím se tolik trápit nemusíte. Chutnají výborně, mají nízkou energetickou hodnotu, spoustu vlákniny - a nějaký ten vitamín se v nich vždycky najde.

avokádo Foto:

5. Avokádo

Spousta zdravých tuků pod tenkou zelenou slupkou, navíc v zimě za dobrou cenu a v dobré kvalitě. Připravte si z něj guacamole nebo třeba sladkou pomazánku (rozmixováním s kakaem a banánem).

skořice Foto:

6. Skořice

Popožene metabolismus a zahřeje. Skořice je typicky zimní koření, které udělá dobře Vašemu trávení i psychice.

mandle Foto:

7. Mandle

Zdravé tuky, vitamíny, minerály a nekonečně dlouhé zobání u skleničky červeného. Zpříjemněte si zimní večery a dostaňte do sebe maximum živin v podobě těchto ořechů.

burákové máslo Foto:

8. Burákové máslo

Ozdobte si lžičkou burákového másla ranní kaši nebo ho snězte na toastu společně s džemem. Zasytí vás a tělu dodá zdravé tuky, vitamíny i minerály.

ovesné vločky Foto:

9. Ovesné vločky

Komplexní sacharidy, vlákninu, bílkoviny, nenasycené mastné kyseliny, vitamíny B1, B6, E, železo i vápník - to vše svému organismu dopřejete, když si z nich budete v zimě připravovat snídaně. Stačí je krátce povařit a doplnit ovocem a trochou bílého jogurtu.

batáty Foto:

10. Batáty

Sladké brambory se chutí podobají spíš dýni než bramborám. Jsou velice výživné - obsahují 25% sacharidů, železo, vitamíny A, B, C i E a také spoustu vlákniny. Do chladného počasí jsou jako stvořené.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 3 Foto:

 

Vitamíny: Neničíte je při vaření zbytečně?

Vitamíny, jak je všeobecně známo, jsou látky nezbytné k životu. V našich tělech fungují jako katalyzátory biochemických procesů a spolupracují při látkové přeměně bílkovin, sacharidů i tuků.

Kvůli tomu, že si je organismus neumí vyrobit sám, je musíme přijímat prostřednictvím jídla a jeho nevhodnou technologickou úpravou tyto cenné látky mnohdy zbytečně ničíme. Naučte se svoje jídlo upravovat tak, abyste přišli jen o malou část těchto malých pomocníků:

Vařte, když je to nutné

Vařte, když je to nutné

Tepelnou úpravou zeleniny se ztrácí část vitamínů, a to je škoda. Na druhou stranu mnozí tráví mnohem lépe zeleninu podušenou nebo povařenou, než syrovou. Pak je otázka, zda si dát tu syrovou, ve které jsou vitamíny zachované, ale nestrávit ji (takže z ní vitamíny stejně nedostaneme) nebo tu, jenž prošla teplem, ztratila po cestě část vitamínových zásob, ale ty, co v ní zbyly, umí naše tělo dobře využít. Vydejte se zlatou střední cestou a oba zdroje kombinujte!

 

 

I u vitaminových tabletek se vyplatí pečlivě sledovat jejich složení

Neberte jen tak nějaké vitaminy. Jak poznáte ty nejúčinnější?

10 nejzdravějších potravin, které koupíte za pár korun

Celá polovina lidí si myslí, že jíst zdravě znamená zároveň i draze. Pravdou však je, že ty nejhodnotnější potraviny jsou v obchodech jedny z těch nejlevnějších, ne-li dokonce ty úplně nejlacinější. Ovšem týká se to jen potravin jako takových, ne už zpracovaných, které bývají často naopak velice nezdravé. Ve výsledku se za stovku může zdravě najíst klidně celá čtyřčlenná rodina.

Co tedy kupovat?

Řepkový olej

LZ řepkový olej

Punc zdraví má spíše olivový olej, ovšem ten řepkový je na tom úplně stejně dobře a přitom je výrazně levnější. Má nejméně nenasycených tuků a více omega 3 mastných kyselin než většina dalších olejů používaných v kuchyni, a to včetně toho olivového. Je také dobrým zdrojem vitaminu E.

Článek je zařazen v: zdravé vlasy, potraviny pro krásnou pleť, avokádo, červená řepa, vitamíny v zimě, fazolky
Reklama