6. dubna 2016 11:40
filip.budakSeznamte se s Dívkou ve žlutém
Tato netradiční forma product placementu (PP) byla letos oceněna v soutěži Prima Zlatá pecka cenou Product Placement Award.
Tento kreativní projekt vznikl díky společnému nápadu mediálního zastupitelství Media Club, klienta Tchibo a agentury TRIAD Advertising. Klientský produkt – káva Jihlavanka – byl reprezentován nezaměnitelnou postavou Dívka ve žlutém v populárním seriálu TV Prima Přístav.
Jitka, dívka ve žlutém (Dominika Býmová) se vyvinula jako tvář značky Jihlavanka na základě předešlé kampaně. Její postava se v seriálu začala přirozeně objevovat, až se postupně nenásilně prolnula do vedlejší postavy, která má svůj příběh a objevuje se jednou týdně.
Tento PP využívá crossmediální komunikaci – propojuje offline s online prostředím pomocí blogu www.divkavezlutem.cz a facebookového profilu. Jeho cílem bylo čtenáře bavit a přinést dodatečné příběhy a zajímavosti z Přístavu, DIY návody, chutné recepty na dezerty ke kávě či jen úsměvné příběhy všedního dne. Blog a další sociální sítě mají divákovi vyplňovat mezičas, kdy pořad není v televizi. Blog je též přístupný z webu televize Prima www.iprima.cz/divkavezlutem.
Dle slov marketingového ředitele společnosti Tchibo Praha, Steffena R. Saemanna, je plně v souladu s positioningem Jihlavanky: Poctivá káva pro skutečné lidi. V segmentu pražené kávy se v roce 2015 Jihlavanka stala jedinou kávou na trhu, které vzrostly prodeje, a to i navzdory klesajícímu trendu segmentu pražené kávy.
Blog se stal velice úspěšným. K datu 22. 3. 2016 měl celkem 60 000 čtenářů, denně se na něj podívá kolem 1 000 lidí. Celkem si články přečetlo na 115 000 čtenářů. Stejnojmenná stránka na Facebooku má 4 450 fanoušků. Pořad Přístav průměrně v roce 2015 sledovalo 743 000 diváků (share 19,12 %) v cílové skupině 15+.
Tento netradiční product placement, který vznikl ve spolupráci společnosti Tchibo Praha, Media Club a agentury TRIAD, byl oceněn při letošním vyhlášení Prima Zlaté pecky. Úspěch je zřetelný i na prodeji kávy – novinka Jihlavanka Espresso se v roce 2015 stala nejkonzumovanější kávou na trhu.