Mládí zdarma: 10 tipů, jak omládnout o pár let

Mládí zdarma: 10 tipů, jak omládnout o pár let

Než sáhnete po drahých kosmetických přípravcích nebo procedurách, objevte mazané rady pro mladost těla i pleti, za jejichž efekt nezaplatíte ani korunu. Přesto vás dokonale osvěží a vzpruží.

Řekněte ix, ó, ů

Obličejová gymnastika je velmi prospěšné omlazovací cvičení svalů ve tváři. Kdykoliv si vzpomenete, provádějte trénink opakováním písmen x, o, u. Tiše nebo nahlas, jak vám momentální prostředí dovolí, ale ústa otvírejte důrazně a disciplinovaně protahujte obličej. Opakujte třeba patnáctkrát za sebou několikrát denně. Existuje dokonce příručka obličejových cvičení od značky Dr. Hauschka.

Odfrkněte si

Vyzkoušejte obyčejný trik na uvolnění nosoretních rýh. Nadechněte se a skrz povolené rty vypusťte vzduch z plic, jakobyste předváděla koně, když si chce takzvaně odfrknout. Z úst vám vyjde zvuk něco jako prrrr, ale nevytváříte ho hlasivkami, nýbrž rty pleskajícími o sebe. Opakujte desetkrát po sobě a klidně vícekrát denně.

Milujte se

Kolikrát vás po promilované noci kolegyně v práci chválily, jak vypadáte odpočatě a svěže? Často taková láskyplná chvilka zapůsobí na pleť lépe než ranní spolupráce s kosmetickou etují plnou líčidel. Při milování se vám totiž příjemně rozproudí krev, získáte zdravou barvu ve tvářích, uvolníte se a působíte mnohem čerstvějším dojmem. Zároveň vám tato noční (nebo klidně ranní) aktivita zvedne náladu i sebevědomí.

Sex umí rozzářit váš pohled, do těla se při něm vyplavuje oxytocin, hormon pohody a lásky, též estrogen, hormon ženství a krásy, a navíc endorfiny, hormony štěstí.

Spěte sladce

Minuty naspané před půlnocí jsou těmi nejprospěšnějšími pro krásu, mládí a zdraví. Ložnici mějte vyvětranou, čistou, suchou, chladnou a pokud možno směřující na východ. Postel ideálně s hlavou k severu a nohama k jihu, protože podél osy sever–jih se šíří magnetické silové pole, a to má příznivý vliv na lidský organismus. Pobyt v peřině omezte na nezbytně nutnou dobu, obvyklý vědecky podložený čas kvalitního spánku je osm hodin, ovšem každý člověk má individuální potřeby.

Na polštáři rozhodně nepřemýšlejte a nepracujte. Místo toho si pořiďte uspávací rituál. Čtěte, dejte si teplou koupel nebo čichejte ke konejšivým bylinám, jako je levandule.

Smějte se

Smích uvolní mimické svaly, zjemňuje a krášlí tvář. Existuje dokonce léčba smíchem a dostala i svůj odborný název. Říká se jí gelototerapie. Smích osvěžuje tím, že tlumí bolest, tenzi a produkci negativních hormonů. Naopak podporuje tvorbu hormonů pozitivních.

Naučte se dýchat

Jedním ze základních stavebních kamenů jógy je dechové cvičení neboli pranajáma. Jde o hluboký dech, tedy dlouhý nádech, dlouhý výdech. Takové správné, dlouhé dýchání dokáže skvěle okysličit tělo i pleť. Díky správnému dechu získáte šťavnatější, dobře vyživenou a prokrvenou kůži.

Pranajáma je šikovná hlavně proto, že ji můžete podstupovat, i když třeba trpíte hypertenzí nebo jinou zdravotní překážkou. Správné dýchání můžete praktikovat třeba v autě, zklidníte tak mysl i tělo, ale je dobré se na hluboký, procítěný dech zasoustředit i několikrát za den.

Buďte pevná a rovná

Pro mladistvý vzhled je důležité vypnout hruď a mít pevné a pružné tělo. Myslete na váš postoj. Ramena dolů, krk narovnat, vystrčit bradu, zastrčit bříško i zadeček, záda s pocitem pravítka. Sledujte se, ať jste vzpřímená od rána do večera. Bude se vám i lépe dýchat.

Procvičujte mozek

Začněte dělat nové věci. Zrušte rutinu a každodennost, třeba jen tím, že si vyluštíte křížovku, sudoku, poskládáte hlavolam během malé pauzy nebo si stáhněte do mobilu Prima kvízy. Hrajte hry. Deskové nebo počítačové, karetní či asociační, skupinové. Hraní omlazuje dokonale a ještě navíc budete chytřejší.

Mezi vaše nově objevené anti-ageing činnosti může patřit třeba jiná cesta do práce, při které si dáte v kavárně zákusek, koupíte si pugét růží a hned potom zavoláte manželovi nebo jiné blízké osobě, abyste jí řekla, jak ji máte ráda.

Nezapomeňte na kamarádky

Nehoňte se. Myslete na sebe a na své kamarádky. Je vědecky dokázáno, že když trávíte čas se svojí nejlepší přítelkyní, vyplavuje se vám do těla opěvovaný oxytocin, hormon štěstí a pohody. Nejlépe si tak odpočinete, protože si můžete postěžovat, vypovídat se a společně se radovat i plakat nad událostmi všedních dnů. Ženy potřebují sdílet. Proto se této omlazující metodě nebraňte a už vytáčejte číslo.

Pravidelně se hýbejte

Opět jsou na výsluní hormony štěstí a radosti, endorfiny, adrenalin, jejichž produkce pojistí líbeznou, čerstvou tvář. Cvičení, na které nemusíte mít permanentku, je běh, cyklistika, brusle, badminton (pokud již máte vhodné sportovní vybavení z dřívějška) nebo třeba cvičení na hřištích pro dospělé, trénink doma, když večer uložíte děti a nemůžete se rozběhnout do parku, nebo taky pravidelný, poctivý úklid domácnosti, při kterém se dá příjemně omládnout. Dobře funguje také pravidelná, svižná procházka a vystupování z tramvaje o pár zastávek dřív.

Zuzana Šustová

Sdílejte článek
Štítky hormon

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 30. 5. 2024

Možná cítíte větší touhu pátrat po svých rodinných kořenech než kdy jindy. Vaše pátrání může být tak hluboké a intenzivní, že možná dokonce přesáhnete rámec genealogie a začnete studovat archeologii, abyste se naučili, jak vnést trochu soudržnosti do podivných kousků rodinných pozůstatků, které objevíte.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.