9. prosince 2015 01:00
Iva KropáčkováAutopojištění: Co zahrnuje asistence zdarma a kdy je lepší si připlatit?
Spousta řidičů netuší, že v případě poruchy auta nebo nehody na silnici mají nárok na rychlou a bezplatnou pomoc od pojišťovny. V rámci sjednaného autopojištění máte totiž předplacenou základní asistenci.
Někdy ale tyto služby nemusí stačit, rozsah asistenčních služeb poskytovaných v rámci povinného ručení či havarijního pojištění je omezený. V takových případech se vyplatí připlatit si samostatné produkty s rozšířenou asistencí. Nabízejí je jak pojišťovny, tak specializované společnosti.
Asistenční služba pomůže
Každá pojišťovna pro případy pomoci klientům spolupracuje s nasmlouvanou asistenční společností. Můžete ji kontaktovat ve chvíli, kdy budete v nouzové situaci potřebovat pomoc. Může se vám totiž stát, že vás na silnici sami od sebe s nabídkou pomoci osloví zástupci společností, které ale s autorizovanou asistenční společností nemají nic společného.
DOPORUČUJEME:>>> Srovnání povinného ručení Pojištění se slevou až 75 % <<<>>> Srovnání havarijního pojištění Pojištění se slevou až 75 % <<<
Rozsah poskytnutých asistenčních služeb zdarma je u pojišťoven různý. Například je odlišný podle toho, jestli je vaše auto nepojízdné kvůli mechanické poruše či dopravní nehodě nebo živelní události. Liší se i podle toho, zda využijete asistenci v rámci povinného ručení či havarijního pojištění (některé pojišťovny v případě uzavřeného havarijního pojištění rozsah služeb poskytovaných k povinnému ručení zdvojnásobí), ale i podle výše sjednaných limitů (třeba v případě opravy na místě či v servisu, odtahu vozidla do servisu) nebo doby, po kterou je asistence poskytována.
Základní asistenční služby
Pokud se ocitnete v situaci, kdy vaše auto bude nepojízdné, můžete počítat například s těmito základními asistenčními službami:
- příjezd asistenčního vozidla
- oprava na místě (do výše sjednaných limitů – pohybují se kolem 2 až 3 tisíc korun)
- odtah vozidla do nejbližšího servisu či do maximální vzdálenosti (zhruba 50 kilometrů)
- úschova nepojízdného vozidla (zhruba 2–10 dní)
- poskytnutí náhradního vozidla (1–2 dny)
- zajištění ubytování řidiče a jeho spolucestujících (1–2 dny)
- zajištění návratu do místa bydliště
- právní asistence
- telefonické tlumočení (například při jednání s účastníky nehody)
- pomoc při defektu pneumatiky
- výměna autobaterie
- pomoc při ztrátě klíčů od automobilu
Základní asistenční služby mají svá omezení, a pokud jejich rámec překročíte (například oprava bude dražší, vozidlo bude třeba odtáhnout do větší vzdálenosti a podobně), budete muset rozdíl v ceně zaplatit.
Rozšířené asistenční služby
Pojišťovny svým klientům nabízejí za poplatek samostatné asistenční produkty s vyššími limity, případně s některými službami poskytovanými bez limitu. Výše pojistného, které za produkt zaplatíte, se většinou pohybuje v řádu stovek korun.
CHCETE VĚDĚT VÍC? Tady najdete VŠE důležité o AUTOPOJIŠTĚNÍ
– vše o pojistkách na auto
– hraný on-line seriál (vážně i s nadsázkou)
– tipy a rady na cestu...
Prima Rádce je také na Facebooku. Najdete nás zde.
Ve spolupráci s Porovnej24.cz