Seriály a filmy

22. února 2013 15:10

Ondra Těšínský

Deníček ženy na cestách: Venezuela

Máme pro vás další jedinečnou reportáž přímo od účastnice pořadu Ženy na cestách Míšy, které se přezdívá Pohádka. Jak prožila natáčení ve Venezuele?

Den první

Venezuela! Naše poslední cesta! Ropa, perly, kokain a telenovely! Miluju venezuelské telenovely! Tak to by bylo, abych zrovna tam nepotkala svého Chosé Armanda! Doletěly jsme na ostrov Isla Margarita! Teplotní rozdíl byl obrovský, takže naše první cesta vedla se zchladit do vln! Moře nás moc přívětivě nepřivítalo, 2 tempa, 2 obrovské vlny a už jsme se se Zlatuškou plácaly na břehu jako vyvržené čudly. Nevadí, spláchly jsme to alespoň výbornou Margaritou! Naše první Margarita na Isla Margarita!

Den druhý

Dostaly jsme místního průvodce Cesara a vydaly se prozkoumat okolní městečko. Hned jsme byly poučeny o současné situaci ve Venezuele : První informace, která nám vyrazila dech byla, že litr nafty stojí 90 halířů a litr benzínu 1 korunu 30 hal!!!! Pak je tady směšně levná hovězí svíčková, pravé perly, rum a kokain! A věznice na Isla Margaritě se může pochlubit 2 luxusními bazény! Člověk by si řekl, že lidé tady musí žít jako v ráji, no jo, to by jim ale nesměl prezidentovat týpek jménem Chávez, který pravděpodobně propadal z matematiky, protože přerozdělování peněz z prodané ropy mu moc nejde ... Hned jsme tedy chtěly vědět jak tady obyčejný člověk žije. Zavítaly jsme do typické venezuelské domácnosti. K našemu překvapení jsme nenašly pána domu se steakem a rumem v ruce a paní domácí neměla kolem krku šňůry perel, dokonce při takových cenách nafty ani neměli auto! Střední třída tady prakticky neexistuje a chudoba je tady vidět na každém rohu! Ale za to byli milí, pokorní a jako většina obyvatel silně věřící. Dokonce měli uprostřed obýváku na stojanu nádhernou velkou Bibli, ze které každý den předčítali! Pravděpodobně se modlili, aby už Chávez šel ruku v ruce se svojí vládou do p.....

Den třetí

Jedeme k Indiánům! Teda letíme! Nejprve jsme doletěly na pevninu, pak se nalodily na lodičku s velmi sympatickým indiánem, a absolvovali jsme úžasnou 2 hodinovou jízdu po řece Orinoko! Neuvěřitelný zážitek! Viděly jsme hady na stromech, opice, tukany, pily jsme vodu z lijány no a rybařily! Lovily jsme piraně! Během chvíle jsme vytáhly z vody asi 4 krvelačné piraně! Trošku jsem na té vratké loďce zpanikařila! …Spadnout do vody Zlatka tak má během 10 minut postavičku jako lusk! Tím ale naše dobrodružství nekončilo! Nastala má noční můra. Já ,těžký arachnofobik a hadofobik, jsem měla spát v pralese, v kempu, kde pod umyvadlem měli tzv. liquid (mističky s vodou, které odpuzují hady). A tarantulí je tam jako u nás klíšťat! Sdílela jsem "pokoj" v kempu se Zlatkou. Poprvé v životě jsem byla šťastná, že Zlatuška hlasitě chrápe! Alespoň to odpudí hady a jinou havěť... V noci jsme však měly návštěvu, hnusnou obrovskou žábu, která lezla po zdi na Zlatčinou postelí. Zlatuška v klidu hlasitě spala. Opět mi probleskla hlavou myšlenka na zakletého prince, ale když jsem stála u Zlatčiny postele a pozorovala ji, jak se na ni příroda vyřádila, tak jsem ji spíše politovala. (stále mluvím o žábě)…

Den čtvrtý

Budíček ve 4 ráno! A hurá do dalšího kempu! Ranní 2 hodinová plavba po Orinoku- zase jsme viděly hady, opice, tukany, piraně... no už trochu nuda no... , přesun na letiště a odtud jsme letěly malou cesničkou pro 4 lidi do kempu Arekuna. Né, že bych měla strach, ale bála bych se míň, kdyby pilotovi fungovaly všechny přístroje. Trošku mě zneklidnilo, když se nezvedla ani ručička od paliva... přístroje kaputo! No problém! Tady prostě nic není problém! Přežily jsme to. Tenhle kemp už byl civilizovanější. Opadl ze mě jakýkoli strach, ale až do chvíle kdy přišly 2 zásadní informace! V kempu se točil americký film Tarantule, protože je tady velký výskyt pavouků! A v této oblasti je přísná prohibice! Už překonávám sama sebe, že spím já , arachnofobik, v Tarantulových rojištích, a teď ještě prohibice? Jako pardon? Co přijde příště? To snad budete chtít abych něco uvařila!

Den pátý

Hurá na vodopády! Na ty se těším nejvíc! Opět jsme absolvovaly půlhodinový let cesnou, kterou bych hravě poskládala za hodinu z lega a vydaly se na výlet k přenádherným vodopádům. Měly jsme možnost se i projít pod nimi a to byl neopakovatelný zážitek! No ale trampování bylo dost a letíme zpět do civilizace, zpátky na Isla Margaritu!

Den šestý

Dneska máme výlet - Jeep safari! První naše cesta vedla k nejposvátnějšímu místu na ostrově, kde je malebný kostelík. Zlatuška splnila své poslání a pomodlila se za svou kamarádku a já bezvěrec jsem pokukovala po suvenýrech! Ale místo to bylo malebné a okouzlující. Mě však více nadchla projížďka na lodičkách okolo mangrovníků. Nedalo mi to a opět jsem ochutnala čerstvě utrženou ústřici! Sice už jsem je jedla v Dominikáně, ale ono přece svíčkovou taky nedělají stejně v Čechách a na Slovensku! Slupla jsem hned několik Venezuelských ústřic! K tomu mi z povzdálí zpíval kormorán! No nemělo to chybu! Mňam!

Den sedmý

Hlavní město Isla Margarity je Porlamar! Takže dneska nás to táhlo prozkoumat civilizovanější část ostrova. Viděly jsme jak starou část tak tu modernější. Mně se město moc líbilo. Venezuela má svou typickou atmosféru! Byly jsme překvapené, že je všední den ráno a náměstí bylo plné místních lidí, ne turistů, ale místních lidí! Všude hraje hudba, lidé nikam nespěchají, jen sedí, smějí se a baví. Už jsme navíc poznali, že tady když řeknete za 5 min tak to znamená zítra, čas je tady relativní... Nevím díky čemu ta atmosféry pohody a bezstarostnosti tady vládne ... Možná to bude nízkou cenou drog a rumu a faktem, že ve vězení jsou 2 luxusní bazény

Den osmý

Dneska nás čeká poslední výlet na ostrov El Coche! Ráje surfařů! Vidina krásných opálených šlachovitých surfařů mi nedala dospat! A taky se mi splnil sen! Učila jsem se windsurfing! Pravda, působila jsem trochu komicky, vlastně tu tyč jsem ani pořádně nezvedla a nenabrala vítr, ale snažila jsem se alespoň u toho vypadat dobře Ostrůvek El Coche byl okouzlující! Opravdu perla Karibiku! Nádherné moře a u místního posvátného místa jsme se dokonce se Zlatuškou pomodlily španělsky! Tohle byla naše poslední cesta, která byla zakončena pro mě tou nejúchvatnější zemí. Tolik zážitků mě nenabídla žádná země! Venezuela má neuvěřitelně krásnou přírodu, poznaly jsme život místních indiánů, plavily jsme se po Orinoku, lovily jsme piraně, jedly kajmaní maso, pily vodu z lijány, viděly jsme ochočené kapybary, stolové hory... A já se konečně zamilovala! Do Juky! Ne, není to žádný místní drogový dealer, ale výborná pochutina! Rostlina čeledi agávovitých a tu tady dělají a jedí na všechny způsoby. Takže já už si vygooglovala „Jak úspěšně pěstovat juku“, žádám evropskou unii o dotace a zakládám plantáže Juky!

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 26. 10. 2024

Dnes by vás mohly potkat zklamávající e-maily nebo telefonáty. Možná, že někdo, koho jste chtěli navštívit, nebude moci přijít. Nenechte si tím zkazit náladu. Věci se stávají. Zabývejte se přípravami a užijte si den. Nezacházejte do opačného extrému a nepracujte příliš tvrdě.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.