Hurvínek a kouzelné muzeum – jak se co dělá?
Natočit animovaný film není zdaleka tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Oproti hranému filmu je to nesrovnatelně delší proces. Práce na Hurvínkovi trvaly více než osm let a na počátku to nebylo vůbec jednoduché.
Než vznikl konečný scénář, příběh, který by děti chytl a zároveň ctil předlohu, museli se tvůrci několikrát vrátit na samý začátek, vše, co bylo uděláno takzvaně hodit do koše začít opět od nuly. „Přesný počet verzí scénáře už dneska určitě nikdo neví. Jenom námět jsme vymýšleli přes půl roku a na scénáři jsme potom pracovali další 2 roky. A předělával se několikrát ještě během storyboardu. Tipoval bych, že jich bylo celkem tak 11 až 15,“ říká režisér Martin Kotík a dodává:„Trvalo nám 3 roky, než jsme našli zkušeného výtvarníka, jehož styl se k postavám i prostředí filmu hodil. A nakonec jsme ho našli mezi studenty UMPRUM, jmenuje se Martin Zahradník, je to jeho první film a je geniální,“ vzpomíná režisér Martin Kotík.
Kromě charakterů z divadla jako je Spejbl, Hurvínek, Mánička, Žeryk a paní Kateřina, bylo pro film vytvořeno více než 120 nových charakterů. Když se sečtou tvůrci ze všech zúčastněných zemí, tak vychází přes 250 lidí. Hurvínkův film si prošel výrobou celkem v 5 zemích – Česko, Německo, Dánsko, Belgie a Rusko.
Ve filmu je přes 1000 triků ve více než 400 záběrech. Je to film plný kouzel a magie…
Jedna vteřina animace, aby film skutečně vypadal skvěle výrobně trvá třeba 5-6 dní. Kromě toho se filmu musí takzvaně nasvítit, přepočítat a obarvit.
Co se děje s filmem po napsání scénáře? A proč se nakonec Hurvínek natáčel v animačních studiích v Rusku a v Belgii?