21. února 2017 01:00
Iva KropáčkováÚraz nebo škoda způsobená v zahraničí? Tohle musíte udělat jako první
Tady najdete postup, jak nepříjemnou situaci v zahraničí zvládnout co nejlépe a nejrychleji. A bez hrozby, že přijdete o peníze...
Právě v zimních měsících se stává v cizině hodně úrazů a nehod, při kterých se způsobí škoda někomu jinému. Na sjezdovce stačí vteřina. Co pak dělat? „Ve chvíli srážky na sjezdovce v zahraničí, která skončí zraněním nebo zraněními, je nutné se co nejdříve spojit s asistenční službou vaší pojišťovny,“ říká analytik trhu s pojištěním Prima RÁDCE Zdeněk Novák. Jen tak lze prý očekávat, že se vyplacení pojistného hladce uskuteční. A nejen to. „Asistenční služba vám doporučí i nejbližší zdravotnické zařízení s odpovídajícími službami. Bude-li to potřeba, zajistí vám i dopravu do něj,“ dodává Zdeněk Novák.
Asistenční služba součástí pojištění
Výše uvedené ale platí pouze tehdy, když se člověk před zimní dovolenou na lyžích nebo snowboardu pojistí. „Stále zůstává překvapivé, kolik lidí vyjede do zahraničí bez pojištění. Nepojistí se s tím, že jim se nemůže nic stát. Chtějí ušetřit pár stovek, ale ve chvíli, kdy se jim v zahraničí něco stane, za doktory následně zaplatí desetitisíce korun a jsou i případy, kdy je to podstatně více,“ říká. Kontakt na asistenční službu pojišťovny si ideálně uložte do svého mobilu – číslo dostaneho spolu se smlouvou o cestovním pojištění.
5 věcí, které je ještě vhodné udělat v případě nehody v cizině
- V případě nehody na sjezdovce v zahraničí Zdeněk Novák ještě doporučuje: „Jakoukoli nehodu, kterou způsobíte nebo je vám způsobena v zahraničí, je třeba co nejlépe zdokumentovat. Ideálně vyfotit.
- Od věci není snažit se i získat kontaktní údaje na svědky nehody anebo rovnou jejich písemné vyjádření k nehodě.
- Závažnou lyžařskou nehodu je také třeba okamžitě hlásit místní policii nebo horské službě a chtít od ní o tomto hlášení písemné potvrzení.
- Situaci může někdy komplikovat jazyková bariéra, protože záznam o průběhu nehody bude chtít policie podepsat. I to se dá ale podle Zdeňka Nováka řešit: „Jestliže některým pasážím nerozumíte, připište k textu poznámku, klidně v češtině, že textu nerozumíte a že záznam podepisujete s výhradou. Případně doplňte váš popis situace,“ vysvětluje.
- Posledním krokem je odevzdat kopii hlášení (včetně veškeré zdravotní dokumentace od zahraničních lékařů) po příjezdu domů asistenční službě pojišťovny.
Vyzkoušejte: Aplikace CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ: Porovnejte si nabídky cestovního pojištění na trhu. Stačí zadat pár údajů a máte okamžitý přehled cen i smluvních podmínek.
Prima RÁDCE je také na Facebooku. Najdete nás zde.