28. března 2017 01:00
Iva KropáčkováVaše zkušenosti s pojišťovnami. Kdy pomohly a kdy odmítly zaplatit
Jaké zkušenosti s vyřešením pojistných událostí mají ti, kteří se do nezáviděníhodných situací dostali?
Pojistit si v dnešní době můžete kde co. Náhoda a pravděpodobnost jsou věci, na kterých pojišťovny stojí. A také obavy lidí, co když? Pojišťovny pak slibují hory doly, že se o vás postarají v případě nešťastné události. Tedy, pokud si u nich za pocit bezpečí zaplatíte, samozřejmě. Jenže, ne vždy to tak opravdu je. Není výjimkou, když pojišťovna odmítne klientovi po události, na kterou je pojištěn, škodu zaplatit nebo mu chce plnění zkrátit. Někdy na to právo má, často ale nad jejím počínáním visí zcela oprávněně žaloba. Řada klientů ale naopak nedá na pojištění dopustit - když se něco stalo, pojišťovna skutečně vše do poslední koruny a bez skrupulí (resp. dle smlouvy a případné spoluúčasti) zaplatila. Zjišťovali jsme nejen u našich čtenářů, jaké zkušenosti z plněním ze strany pojišťoven nebo s jejich službami mají. Tady je výsledek:
Cestovní pojištění
:-) "Když jsem byla před lety na dovolené v Lucembursku, skočila jsem na jednom výletě po památkách ze zídky a vyhodila si koleno. Nechtělo se mi, ale nakonec jsem musela jet do místní nemocnice. Tehdy jsem komunikovala s asistencí, poradili mi, ať si ke všemu nechám vystavit doklady, včetně lékárny, kde jsem si vyzvedávala mast. Po návratu domů jsem vše předala pojišťovně a ta mi vrátila peníze za ošetření i léky. Už si nepamatuji, jestli to byla celá částka, nebo jen část, ale byla jsem s vyřízením pojistné události spokojena." - Iveta
:-) Pojišťovna se neobrátila zády ani k rodině z Plzně, kterou na dovolené zaskočily neštovice. Těmi v Anglii onemocněl malý Pavlík. Pobyt už měl končit, cesta zpět podle původního plánu byla ale nemožná - do letadla by chlapce nepustili. Pojišťovna nicméně uhradila rodině náhradní ubytování až do doby, než mohla odletět zpět do České republiky.
Životní/úrazové pojištění
:-( "Platím si pojistku už dva roky, měla jsem úraz na zádech, operovali mi 3. a 4. obratel a zjistili mi, že mám osteoporózu. To jsem předtím nevěděla. Podala jsem žádost o vyplacení pojistné události a odepsali mi, že nemám nárok na pojistku, protože mám osteoporózu. O tom jsem ale před pojištěním nevěděla." čtenářka z poradny Prima Rádce
:-( "Mám uzavřené životní pojištění, kde jsem si připojistil denní odškodné od 10. dne léčení zpětně. Měl jsem úraz, kdy jsem byl léčev v nemocnici a následně jsem byl s nohou rehabilitován. Léčení jsem ukončil po třech měsících a nárokoval jsem úraz na pojišťovnu. Pojišťovna po mě chtěla doložit všechny dokumenty a následně mi vyplatila plnění. Po kontrole částky jsem zjistil, že mi pojišťovna vyplatila cca půlku částky, na kterou jsem měl podle mě nárok. Po výzvě na pojišťovnu, že nárok není plně vyplacen, se pojišťovna odvolává na obchodní podmínky a úraz plní tabulkově." - Roman
:-) "Tříletá dcera si zlomila ruku, když spadla z houpačky. Bylo to asi 14 dní poté, co jsem si sjednal životní pojistku a součástí bylo i úrazové pojištění dětí. Pojišťovna bolestné k mému překvapení vyplatila bez problémů..." - Jirka
Pojištění odpovědnosti + domácnosti
:-( "Nevyplatí se. Mnoho škod, které provedete svojí blbostí či nepozorností neproplatí. Takže jsem ji zrušil." - L.
:-( "Manžel upustil kamarádův telefon. Plno papírovaní a dokladů a stejně nic nezaplatili. Protože se to stalo v práci." - Jiřina
:-) "Máme u pojištění na dům, syn na kole vletěl do auta, škoda 11 tisíc a zaplatili..." - Jindřiška
:-( i :-) Je lepší být chráněn. Bohužel má to i druhou stránku. Kluci během půl roku udělali tři "prů*ery", pojišťovna to sice zaplatila, ale okamžitě mi zrušila pojistku. - Miloš
:-( "Spadnul mi z ruky bratrovo mobil a okamžitě byl prasklý display. Prý se to nevztahuje na rodiné příslušníky, pojištění máme pořád, ale už tomu vůbec nevěřím. Platit ano, ale když se něco stane, vyslechnou si vás, položí otázky a pak řeknou oblíbenou větu: Na to se to nevztahuje." - I.
:-) "Když jsme se před lety stěhovali do nájmu, naší povinností dle smlouvy bylo, abychom si zřídili i pojištění odpovědnosti. Naštěstí... Po několika měsících jsem v koupelně montoval novou polici a za několik dní přestala téct teplá voda. Postupně jsme přišli na to, že jsem omylem navrtal přívod elektřiny k vedení bojleru (chvála bohu, že mě to nezabilo). Oprava vyšla na 5 tisíc. Pojišťovna na účet majitele bytu poslala 4 tisíce. Tisícovka šla z naší kapsy, měli jsme sjednanou spoluúčast. Pokud si pamatuju, tehdy jsme řešili vše jen po mailu..." - Jiří
Povinné ručení
:-( Zkušenost diváka naší televize: Nabourané auto si nechal opravit z povinného ručení viníka nehody, jenže pojišťovna mu zaplatila jen část celkové ceny servisu.
:-) "Nás nabourali vloni. Asistenční služba viníka nehody auto odvezla do jejich servisu, zajistila náhradní vůz po dobu opravy. I s penězmi za novou autosedačku to pojišťovnu vyšlo na 70 tisic, což je dle mého názoru vic než byla tržni hodnota auta samotného." - S.
:-( "Na parkovišti u marketu nás naboural pán do zadních dveří auta. Viník vinu přiznal, sepsali jsme protokol. Pojišťovna trvá na naší 50% účasti. U nehody byli svědci. Po konzultaci s dvěma dopravními policisty víme, že naše spoluúčast je nesmysl. Napsali jsme námitku pojišťovně a ta se k věci staví tak, že je věc konečná." - čtenářka z poradny Prima Rádce
:-( Řidič auta telefonoval při výjezdu od domu, nekoukal a naše auto vytlačil do protisměru. Poškozené byly dvoje dveře. Chování jeho pojišťovny bylo příšerné, levá ruka neví, co dělá pravá. Nicméně domluvený postup byl následující: Cena opravy převyšuje cenu auta, poslali nám směšnou částku a nabídli, že auto prodají a dají mi další peníze. Přijde mi, že totiž ti pánové likvidátoři mají speciální aukční servery, na kterých nabízejí naše bouraná auta a ještě nám to vůbec neřeknou. Je to podle mě pěkný byznys." - A
:-( "Já zase zažil, že mi likvidátor, jako poškozeného, dal za úkol sehnat pojistnou smlouvu viníka..." Karel
Asistenční služba
:-( i :-) "Zatím jsem měla s pojiťovnami vesměs pozitivní zkušenosti. Když se mi stal úraz v cizině, pojišťovna vše proplatila. Ale loni o státním svátku jsem v dětmi vyjela na výlet asi 70 km od bydliště. Pár kilometrů před cílem se mi porouchalo auto. Napadlo mě zavolat na asistenci pojišťovny - k mé smlouvě nabízí asistenci zdarma. Chtěla jsem aspoň poradit, co s tím, co by to mohlo být nebo v čem mi může asistence v tu chvíli pomoci. Našla jsem číslo, ale bylo naprosto nedostupné - žádné vyzvánění, nic. Ani na pátý pokus jsem se nedovolala. Následující den asistence fungovala, zkusmo jsem číslo opět zkusila vytočit. Nevím jestli šlo o technický problém nebo vědomé podvádění pojišťovny, když všude hlásá non-stop asistenční službu, nicméně nakonec jsem závadu vyřešila díky známému technikovi, který za mnou na místo přijel... Tehdy jsem hodně uvažovala, že pojišťovnu změním, zatím ale ještě čekám na další zkušenost, pak se rozhodnu..." - I. S.
DOPORUČUJEME: Aplikace CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ: Porovnejte si nabídky, stačí zadat pár údajů a máte okamžitý přehled cen i smluvních podmínek.Aplikace POVINNÉ RUČENÍ: Porovnejte nabídky a ušetřete až 70 %.
Prima Rádce je také na Facebooku. Najdete nás zde.