Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

Nepořádek v kuchyni způsobuje nadváhu

Nový výzkum tvrdí, že úklid snižuje množství kalorií, které sníte.
Vydáno: 21.02.2016
Hubnutí začněte úklidem
Autor: thinkstockphotos.com Hubnutí začněte úklidem

Možná patříte k dokonalým ženám, které tráví dlouhou dobu v zaměstnání, ale po příchodu domů mají ještě dost energie věnovat se dětem, a když je uloží do postele, místo odpočinku uklidí celý byt včetně kuchyně. Pak vám gratulujeme a rovnou říkáme, že tento článek není pro vás. Je pro obyčejné smrtelnice, kterým po pracovním dni a péči o děti jaksi nezbývá na úklid mnoho sil. Žádná ostuda.

Ale je možná jedna místnost, na kterou byste se měla zaměřit – kuchyň. A to přes to, že kvůli množství hrnců, pánví a dalšího nádobí to vypadá, že kuchyň ani nemůže být stoprocentně čistá a uklizená. Jenomže nepořádek právě v kuchyni má vliv na to, kolik toho sníte.

 

Dřez obsahuje víc bakterií než záchod

Jak často měníte houbičku na nádobí a vyplachujete držáčky na kartáčky? Jsou totiž plné bakterií.

Když se zeptáte lidí, jaké je nejšpinavější místo v domě, většina pravděpodobně odpoví, že záchod. Národní hygienická nadace na univerzitě v Michiganu provedla studii, aby odhalila místa v domácnosti s největším množstvím zárodků, a přišla s několika překvapivými výsledky. Ukázalo se totiž že nejvyšší koncentrace bakterií a tedy nejšpinavější místa v bytě se nachází v naší kuchyni.

 

Jak s nimi zatočit? 2 Foto:

 

Živnou půdou pro bakterie jsou teplá a vlhká místa. Mikroskopické, jednobuněčné organismy, tedy bakterie žijí skoro všude - ve vzduchu, ve vodě, v půdě, u nás doma i uvnitř lidského těla. Jsou jich miliony. Pozor, je rozdíl mezi bakteriemi a viry. Zatímco bakterie žijí vlastním životem, virus nemá žádné metabolické aktivity a k životu i množení potřebuje živou hostitelskou buňku. I on však na vás může číhat na špatně otřených plochách.

Většina těchto organismů je neškodná, některé však nejsou tak přátelské, takže je ve své domácnosti opravdu nechcete. Proto je třeba některá místa doma čistit mnohem častěji, než to určitě děláte. Máme pro vás i několik tipů, jak se bakterií účinně zbavit.

Dřez

Vyčistí sifon v dřezu

Vzhledem k tomu, že je kuchyňský dřez téměř vždy mokrý a vlhký a ještě v něm zůstává spousta zbytků, poskytuje dokonalé bydlení bakteriím a podmínky pro jejich růst. Zejména pak pro takové, jako jsou salmonela a e. coli. Zní to neuvěřitelně, ale v takovém dřezu může být víc bakterií než na WC poté, co jej někdo použil. Proto používejte na dřez, stejně jako na rukojeť kohoutku, pravidelně dezinfekci. Pokud je vám nepříjemné používat silné chemikálie, kuchyňský dřez také pěkně vyčistí ocet.

 

Vědci z Food and Brand Lab, tedy neziskového výzkumného zařízení na Cornellově univerzitě ve státě New York, testovali myšlenku, že nepořádek a chaotické prostředí vyvolává stres, který nás nutí sáhnout po nezdravém jídle. Nepořádek v kuchyni nás vede k vyšší spotřebě kalorií, naopak čistá kuchyň množství snědených kalorií snižuje.

Výzkumníci požádali celkem 98 žen, aby na někoho počkaly v kuchyni. Polovina testovaných žen čekala v klidné a tiché kuchyni, zatímco druhou čekal nepořádek, noviny na stole a špinavé nádobí ve dřezu. V obou místnostech pak bylo občerstvení – koláčky, sušenky a mrkev. Ženy, které čekaly v chaotickém prostředí, snědly mnohem více jídla, zejména pak toho nezdravého, než ženy z první skupiny.

To ale není všechno. Vědci také manipulovali s náladou účastnic výzkumu předtím, než je do kuchyně s jídlem pustili. Některé ženy požádali, aby si vzpomněly, kdy absolutně neměly věci pod kontrolou a cítily se špatně, a ten okamžik ve svém životě popsaly. Jiné ženy byly naopak požádány, aby popsaly okamžiky, ve kterém se cítily šťastné a v pohodě. Druhá skupina pak po příchodu do kuchyně snědla asi o sto kalorií méně než ženy, které popisovaly nepříjemné chvíle.

 

6 věcí, které rozhodně nesnídejte, pokud se snažíte zhubnout

Snídaně si titul nejdůležitějšího jídla dne zaslouží oprávněně. Po noci, během které v podstatě strávíme vše z předchozího dne, potřebují naše těla co nejvíce živin. Bez pořádného výživného „paliva” se budeme cítit unavení, budeme mít výkyvy nálad, chuť na vše nezdravé, co nám přijde do cesty, i větší objem v pase. To nezní záviděníhodně, že?

Některé ranní snídaňové klasiky jsou evidentně špatnou volbou a každý o nich ví. Ano, je řeč především o koblihách a rohlících. Některé varianty snídaní jsou ale skrytými hrozbami pro vaše zdraví a postavu a vy o nich proto možná ani nevíte. Udělejte něco pro sebe a vyhněte se těmto šesti jídlům, která možná po ránu vyhledáváte s nadějí, že svůj den začnete zdravě a výživně…

Zdroj: FitLif

Snídaně je velice důležitá... Na to nezapomínejte! - Obrázek 5 Foto:

 

1. Sladké cereálie

Sladké cereálie

Na Nesquiky a další sladké cereálie vzpomínejte jen jako na součást svého dětství a vyhýbejte se jim. Jsou tak nacpané cukry, že negativně ovlivní hladinu cukru v krvi a zajistí, že budete vyhledávat sladké a nezdravé svačiny v průběhu celého dne. „Klasické snídaňové pokrmy často obsahují hodně cukrů, málo živin, žádné vitamíny a minerály, minimum zdravých tuků, vlákniny a bílkovin. Zkrátka v nich není to, co potřebujeme, abychom mohli celý den fungovat, jak máme,” říká Isabel Smithová, která je odbornicí přes stravování. Do popsané škatulky potravin, které vám po ránu neposkytnou, co si vaše tělo žádá, patří i nejrůznější müsli a granoly, které se sice tváří zdravě, ale obsahují spoustu cukrů, éček a tuků. Až si příště budete vybírat ovesno-oříškovou směs, která vám bude zpříjemňovat rána, nezapomeňte si přečíst složení.

 

Jak nejlépe uklízet

Lidé ve stresu více jedí, je to dokázané. Pokud jste tedy někdo, koho nepořádek v kuchyni mimořádně rozruší, budete si zde muset skutečně začít uklízet. Bude to lepší nejen pro vaše zdraví, ale i pro váš pas.

Kuchyň vždy vypadá lépe, když nikde na lince neleží špinavé nádobí. Proto jej po každém jídle hned umyjte nebo alespoň naskládejte do myčky. Když nádobí umyjete hned, strávíte touto činností daleko méně času, protože na něm nestačí zaschnout zbytky jídla, které je nutné později drhnout. Abyste ušetřili nějaký čas, nádobí neutírejte, nechte ho samovolně uschnout na odkapávači. Dřez opláchněte a urovnejte houbičky, hadříky a utěrky nechte uschnout.

 

Bílá, hořká nebo oříšková - která čokoláda je vaše krevní skupina?

Češi vnímají krevní skupinu zpravidla jen jako informaci potřebnou v případě transfuze, ale co když nám může prozradit i něco o našich chutích a povahovém založení?

S trochou nadsázky si to můžete sami vyzkoušet. Znáte svoji krevní skupinu? A sedí na vás typ čokolády, na které si nejraději smlsnete? Potom můžete zkusit i svoje blízké obdarovat čokoládou na míru jejich "krevnímu vkusu". Podle autorů knihy Psychologická typologie krevních skupin Toshitaka Nomiho a Alexandera Beshera můžeme z vlastností červených krvinek vyčíst psychologickou charakteristiku člověka nebo doporučenou stravu.

Pro "nulu" jsou čísla důležitá – minimálně 70% podíl kakaa

Čokoláda pro alergiky 3

Krevní skupinu 0 má v Čechách asi 30 % lidí [1]. Jsou považováni za "masožravce" a jejich předky byli pravděpodobně původní keltští obyvatelé Evropy. Bojovní a odvážní lidé, kteří nikomu nic jen tak nezbaští. Když už je náhodou přemůže chuť na sladké, musí to být pořádné "maso", tedy kvalitní čokoláda s vysokým podílem kakaové sušiny a kakaového másla. Lidi s krevní skupinou 0 není radno podceňovat. Spolehněte se raději na pořádně tmavou čokoládou z kvalitních surovin – hodí se třeba nová tenká 70% hořká čokoláda Carla. Tito lidé jsou vášniví, dokážou si užívat života, na druhou stranu jsou velmi žárliví a ješitní. V potravinách by měli omezovat mléčné výrobky, což je další důvod, proč dát před mléčnou přednost tmavé hořké čokoládě.

[1] http://www.bloodbook.com/world-abo.html

 

Také ihned po vaření utřete sporák. Opět zaschlé skvrny jdou odstranit daleko hůř. Také otřete pracovní desku a jídelní stůl.

Pravidelně vynášejte odpadkový koš, protože ten často bývá zdrojem nepříjemného zápachu.

Zameťte podlahu pod linkou nebo v rychlosti vysajte.

Takový úklid vám nezabere ani 10 minut. (Pokud budete nádobí mýt ručně, tak bohužel o něco déle), ale na vaší kuchyni to bude znát. Když k tomu ještě každý den přidáte nějakou maličkost – tu otřít dveře ledničky, tu umýt mikrovlnku nebo dvířka od skříněk – a vaše kuchyň se bude blyštět čistotou.

-lk-