Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Velký zimní detox aneb Jak zůstat i v zimě fit

Detoxikační kúry bývají většinou spojené s teplým počasím, kdy je k dispozici moře čerstvé zeleniny i ovoce. V zimě ale také nemusí organismus trpět pod záplavou balastu, který se do něho dostane prostřednictvím nesprávného jídla, sladkých tekutin i ze znečištěného vzduchu.
Vydáno: 07.02.2017
Velký zimní detox
Velký zimní detox Autor: istock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nevýhodou chladných měsíců je omezená nabídka dobrých čerstvých potravin – na pultech jsou sice k dostání rajčata nebo okurky celoročně, ale jejich chuť a nutriční vlastnosti se těm letním ani zdaleka nevyrovnají. Další překážkou je sychravé počasí, které spíš láká k zachumlání do teplé deky u televize než k pohybovým aktivitám. Je pravda, že i zvířata se v zimě ukládají ke spánku, ale to je z důvodu omezenosti zdrojů obživy. Lidé mají k dispozici nadbytek potravy neustále, takže ani zima nemusí být pobídkou ke zbytečnému lenošení a hromadění podkožního tuku

Jezte kysanou a nakládanou zeleninu

Moderní výživové směry, jako je například „raw“ stravování, zapomínají na to, že lidé nejsou přežvýkavci. Nemáme k dispozici dostatek trávicích enzymů na zpracování syrové zeleniny či ovoce. Podíl syrové stravy v jídelníčku je důležitý, nicméně v zimě uděláme určitě lépe, když si dáme třeba výborné české kysané zelí nebo nakládanou zeleninu.

Kysané a nakládané výrobky jsou k detoxikaci ideální. Doplňte je čerstvým ovocem, pohybem, odpočinkem a tekutinami a můžete si být jistí, že pro zbavení se nežádoucích látek z těla děláte maximum.

Nechte si sestavit jídelníček na míru a jezte podle pravidel zdravé výživy. Více informací naleznete ZDE.

Pijte teplé nápoje

Dalšími pomocníky pro očištění organismu v zimě jsou teplé nápoje. Převařte vodu a přidejte do ní několik kapek citronu a zázvor. Tyto ingredience vás nejen zahřejí, ale také odplaví toxiny pryč. Bylinkové a ovocné čaje popíjejte v průběhu dne, abyste byli dobře hydratovaní. V chladu klesá pocit žízně a na studenou čistou vodu má chuť málokdo.

Jógou k čistšímu tělu

V zimní očistě hraje také významnou roli pohyb. I když se venku moc sportovat nedá, na dlouho procházku teplé oblečení určitě najdete. V tomto ročním období můžete vyzkoušet skupinové lekce ve fitness centru, chodit do posilovny nebo se vrhnout na jógu či pilates.

Ze všech cvičení je k detoxikaci nejvhodnější jóga, protože mnoho jógových pozic je na pročištění těla přímo určených. Jóga vám rozproudí lymfatický systém, protáhnete se, ale také se při výdržích pěkně zapotíte. 

Odpočívejte nejen v posteli

Pro správnou funkci všech orgánů, zdravou hmotnost i dobrý stav pokožky je důležitý odpočinek. V rámci toho si zajděte na lymfatickou masáž, která pomůže odvést z těla odpadní látky a tím zmírní rovněž projevy celulitidy. Nebraňte se ani sauně – nikde jinde se nezahřejete tak dobře, jako právě tam. Sauna udělá dobře nejen vašemu organismu, ale také psychice.

Detox není hubnutí

Detoxikace organismu je vlastně proces, kdy se tělo zbaví části nežádoucích látek. Může se zlepšit vzhled kůže, takže vaše stehna budou vypadat štíhlejší a pevnější, protože se v tukové tkáni nebudou hromadit odpadní látky. O několik deka byste ale přijít mohli, a to důsledkem zdravého jídelníčku, pitného režimu a pohybu.

Pokud v průběhu roku jíte dost ovoce a zeleniny, libových proteinů, zdravých tuků, komplexních sacharidů i vlákniny, hodně pijete a dostatečně se hýbete a jen čas od času si dáte nějakou nezdravou laskominu, žádné speciální detoxikační kůry podstupovat nemusíte. Věřte, že si vaše tělo s nějakým tím výjimečným prohřeškem poradí.

Mohlo by vás také zajímat:

Co o nás vypovídá naše silueta?

Každá žena má jednu ze čtyř žláz s vniřní sekrecí od přírody aktivnější než zbylé tři. To ovlivňuje výměnu látkovou a přirozeně to nachází svůj odraz i na vzhledu. Proto se ženské postavy dělí v zásadě do čtyř typů. Klasifikace samozřejmě není absolutní, na takové zjednodušení je hormonální pozadí příliš složitou záležitostí, nicméně podíváme-li se opravdu pozorně, najdeme v každé z nich převládájící prvky jednoho z typů.

Přesýpací hodiny – tvůrčí typ

Co o nás vypovídá naše silueta? hodiny

Charakteristika:

Dominuje štítná žláza. Postava typu přesýpacích hodin. Přibírají od břicha a boků. Končetiny jsou štíhlé i při nadváze.

Psychologický portrét

Veselí, aktivní snílci, pro slovo nejdou daleko a okouzlí všechny a všechno.

Výhody

Pokud nemá sklony k tloušťce, bude postava této ženy prakticky ideální: 90–60–90.

Nevýhody

Slabým místem je svalstvo, které jen velmi těžko vytvářejí, a velmi křehké kosti. Pokožka je tenčí, suchá, snadno ztrácí tonus. Sklony k celulitidě.

Doporučení

Výživa

Zelená zelenina: salát, brokolice, zelená nať cibulky, zelené fazolky – dodají energii a odvedou toxiny. Dále netučné živočišné bílkoviny, mléčné výrobky. Ovoce, chleba, alkohol, kofein a cukr se nedoporučují.

Sebekontrola

Jejich energetická soustava vyžaduje ustavičné „zahřívání“. Horká sprcha nebo sauna pomohou stabilizovat krevní oběh, zbaví neklidu a únavy na konci dne.

Fitness

Velmi vhodné jsou skupinové sportovní aktivity, tanec, běh. Tyto typy jsou potenciální sovy, proto efektivní bude sportovní aktivita ve druhé části dne.

Cviky pomáhají trávení a zároveň zpevňují břicho

Cviky, které pomáhají trávení a zároveň zpevňují břicho

10 nových superpotravin pro rok 2017

V minulém roce jste nejspíš četli o kapustě a chia semíncích. Letos přichází další, nové superpotraviny,  které byste neměli vynechat, pokud chcete žít zdravě.

Melounová semínka

superpotraviny 2017 melounová semínka

Loni to byla chia a dýňová semínka, roku 2017 budou ale kralovat semínka melounová. Jsou plná proteinů, vitamínu B, hořčíku a nenasycených tuků. Existují firmy, které semínka suší a doplňují je o různé příchutě. Vy si je ale můžete přichystat doma (samozřejmě až bude sezóna melounů). Když jíte meloun, semínka dejte stranou, lehce je opečte na pánvi nebo na plechu v troubě a přidávejte třeba do oblíbeného salátu.

Zdroj: Fithall.cz

Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, jóga, detox, nakládaná zelenina, relax, detoxikační kúry, kysaná zelenina
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama