18. června 2024 09:00
Komerční sděleníS elektrokolem a motorem Bosch už nejsou kopce problém. Vyjedete je s úsměvem
Není kolo jako kolo. Někdy se více nadřete a zapotíte, jindy zvládnete i příkrý terén v pohodě a téměř bez námahy. V redakci Prima Ženy jsme dostaly možnost vyzkoušet elektrokolo s motorem Bosch a dalšími technickými vychytávkami a přesvědčit se, zda je opravdu možné vyjet prudký kopec s úsměvem na tváři.
Elektrokolo Cube Kathmandu Hybrid ABS 750 zaujme na první pohled svým designem. Umožňuje snadné nastupování a sestupování a modrošedá barva byla v mém případě trefou do černého. Kolo díky ní není přehnaně výrazné a nepoutá pozornost křiklavou barvou, zároveň ale vůbec nepůsobí nudně a všedně. Ideální je zvláště pro ženy, které s dopravním prostředkem rády ladí i svůj outfit. Mohou totiž zvolit jak pestrobarevné kombinace, tak rovněž ty střídmější. Hodí se k němu oblečení ryze sportovní, ale i více elegantní.
Bez problému se můžete projet v šatech na odpolední kávu s kamarádkou nebo na rande. Díky vysokokapacitní baterii Bosch a několika režimům se nemusíte bát, že byste na schůzku dorazila fyzicky zničená a propocená, byť by se jednalo o cestu delší než pár kilometrů. Díky propojení intuitivního ovladače LED Remote a počítače Kiox 300 si můžete režim během jízdy měnit podle náročnosti terénu nebo vašich sil.
Už jste vyzkoušeli elektrokolo? 🚴♀️Holky, máte některá zkušenost s jízdou na elektrokole? 🚴♀️ My jsme jedno takové vyzkoušeli za vás a jsme překvapeni, co to vše umí díky motoru a mozku kola od Bosch-ebike. 😎 Hlídá vaši bezpečnost pomocí systému ABS nebo díky aplikaci ebike Flow můžete kolo sledovat, zamykat a vaší jízdní trasu navigovat. 📲 Koukněte na video, kde se dozvíte více vychytávek nebo mrkněte na 👉🏻 https://www.bosch-ebike.com/cz/
Posted by Prima ŽENY on Monday, June 17, 2024
Vychytávky Bosch eBike
S LED Remote navíc máte snadný přístup i ke všem dalším jízdním údajům a ovládáte jím již zmíněný displej. S jeho pomocí můžete prostřednictvím Chytrého systému sami provádět aktualizaci svého eBiku. Kiox počítač, který je chráněný proti stříkající vodě a prachu, má barevný displej. Je tak snadno a dobře čitelný a ideální pro projížďky po městě i náročnější sportovní trasy.
Dalším skvělým pomocníkem je aplikace eBike Flow. Lze ji stáhnout jak na App Store, tak Google Play. Kromě užitečných údajů o aktuální poloze, stavu kola či navigaci disponuje funkcí eBike Lock, která s pomocí vašeho mobilu funguje jako digitální klíč. Když elektrokolo zapnete, tato funkce automaticky zkontroluje, zda je v blízkosti váš chytrý telefon, a teprve poté se aktivuje podpora motoru a kolo se odemkne. V opačném případě máte kolo sice k dispozici, ale bez kýžené výpomoci akumulátoru.
Bezpečnost zajišťuje také systém ABS Bosch eBike. Stará se o to, abyste mohli brzdit oběma brzdami současně a nemuseli mít strach, že vás tento úkon vymrští přes přední řídítka. ABS pomáhá zabránit zablokování předního kola, takže vás uchrání před nechtěným prokluzem. Díky tomu zůstanete v sedle i při prudším brzdění, a to bez ohledu na to, zda jedete po pevném asfaltu nebo po kluzkých štěrkových cestách.
Redakce Prima Ženy vyzkoušela elektrokolo Cube Kathmandu Hybrid ABS 750. Zdroj: FTV Prima
Recenze redaktorky webu Prima Ženy
Osobně jsem z brzdění měla vždy respekt a vlastně se bála brzdit jinak než pozvolně. Musím říct, že se systémem ABS mé obavy sice zcela nezmizely, ale když jsem po několika odvážných pokusech viděla, že to skutečně funguje, byla jsem o dost klidnější. Zvláště na cyklostezkách, kde se vám během mžiku může někdo připlést do cesty.
Stejně tak jsem velmi oceňovala schopnost perfektního zrychlení při rozjezdu. Trochu mi to připomínalo „turbo“ v autě. Když šlápnete na plyn, vystřelíte kupředu. V tomto případě šlápnete do pedálů a rázem jste mnohem dál než s klasickým kolem. Je to super vychytávka nejen při rozjezdu, ale také při již zmiňovaných nenadálých situacích, kdy je třeba jednat bleskově.
Propojení LED Remote a počítače Kiox 300 je další skvělou věcí. Je pravda, že z počátku jsem měla tendenci využívat obrazovku jako dotykový displej, jímž není. Na ovladač LED Remote si ale rychle zvyknete, a navíc nemusíte pustit řídítko z ruky, což by u dotykového displeje mohlo být zbytečně nebezpečné. Bavilo mě využívat kombinaci obou vychytávek a přepínat mezi jednotlivými režimy, sledovat aktuální rychlost, trasu nebo kolik kilometrů mohu v daném režimu ještě dojet.
Prudký kopec už není problém
V průběhu jízdy jsem tak podle náročnosti terénu nebo množství dalších cyklistů režimy střídala. Každý z nich je barevně odlišen, takže když jsem se náhodou v displeji „ztratila“, už jen samotná barva mi napověděla, v jakém režimu právě jedu. Nejvíce nadšená jsem byla červeného Turba. S ním totiž není sebedelší a strmější kopec žádný problém, a to ani v případě, že nejste bůhvíjaký sportovec. V kombinaci nejnižšího převodu a tohoto režimu vyjede každý zdravý člověk jakýkoliv kopec. A co je na tom nejlepší? Ani se nezadýcháte! Lehce a s úsměvem na tváři jsem vyjela i prudký úsek, který bych s běžným kolem vzdala už v jeho třetině.
Baterie vám vydrží různě dlouhou dobu v závislosti na režimu, v němž jedete. Logicky tak má Turbo nejkratší dojezd, zatímco nejvíce kilometrů najedete v režimu Eco. Během jízdy je ale stejně měníte, takže se přesný údaj nedá jednoznačně říct. Já například absolvovala trasu dlouhou 60 kilometrů a stav baterie se snížil o 35 procent.
Nabíjení je podobně jednoduché jako u mobilu. Jedinou nevýhodou je fakt, že elektrokolo je těžké. Pokud tedy bydlíte v pátém patře bez výtahu a nemáte sklep s elektrickou zásuvkou, může být pro vás nabíjení komplikované. V opačném případě prostě jen zaparkujete, akumulátor dobijete a zhruba za dvě až tři hodiny se opět můžete vydat za dobrodružstvím.