Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

5 nejzdravějších náhražek cukru, které doporučují food bloggeři

Většina z nás žije ve vážném vztahu s „panem cukrem“. Bohužel se nejedná o žádnou romantiku, ale spíše o problémy, které naše závislost na cukru obnáší. Nicméně máme pro vás dobrou zprávu – nemusíte se úplně vzdávat sladkého. Stačí jenom zvolit zdravější alternativu.
Vydáno: 19.08.2018
Jednou z možností je kokosový cukr
Jednou z možností je kokosový cukr Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Co může způsobit nadměrná konzumace bílého cukru? Kromě toho, že se nám více kazí zuby a přibývají kilogramy, se nám také zvyšuje hladina glukózy v krvi. Kvůli tomu mohou naše buňky přestat reagovat na inzulin, což může vážně narušit naše zdraví.

Abychom zjistili, jak nejlépe nahradit bílý cukr, oslovili jsme několik food bloggerů, kteří mají s touto problematikou hodně zkušeností. Snaží se totiž vymýšlet recepty, které jsou nejen chutné a fotogenické, ale především i zdravé. Jejich rady a tipy jsou velmi inspirativní. Navíc se dozvíte, jak tyto suroviny můžete zakomponovat do vašich receptů. Přesvědčte se sami. Jen mějte na paměti, že i když jde o náhražky, které jsou zdravější než cukru, ani ony nejsou bez kalorií a je třeba s tím při jejich konzumaci počítat.  

Datle

Jsou přirozeně sladké a plné prospěšné vlákniny. Navíc jsou bezvadně univerzální. Co z nich můžete připravit? Perfektně se hodí na přípravu smoothies, energetických raw kuliček, do salátů a také do salátových dresinků.

Můžete je taky přimíchat do kaše nebo do pyré, které pak lze i zapéct. Datle se samozřejmě hodí i při pečení. Na internetu najdete mnoho receptů, například na datlové muffiny, cukroví, sušenky nebo třeba koláč.

Kokosový cukr

Někteří bloggeři nedají dopustit na kokosový cukr. Je jejich favoritem na pečení. Zajišťuje zrnitou strukturu (což dělá i cukrová třtina) a také sladkost. Naštěstí se vám ale při jeho konzumaci prudce nezvýší v krvi hladina cukru.

Jak se tato náhražka bílého cukru vyrábí? Z mízy, která se extrahuje z pupenů kokosových palem. Obsahuje živiny, jako je třeba thiamin, železo a zinek. V receptech je využití kokosového cukru poměrně jednoduché. Pokud recept vyžaduje šálek třtinového cukru, nahraďte ho zhruba 3/4 šálku kokosového cukru.

Jablečná šťáva

Pokud chcete snížit v receptech množství cukru, zajímavou volbou je využití šťávy z jablek. Skvěle se hodí především tehdy, když pečete koláče, cupcaky, muffiny nebo sušenky. Co je další výhodou šťávy z jablek? Že dodají moučníkům vláčnost, díky čemuž taky mohou posloužit coby částečná náhražka másla nebo oleje. V některých receptech můžete polovinu cukru nahradit jablečnou šťávou a druhou polovinu zase javorovým sirupem.

Koření

Kdo říká, že náhražky cukru vždycky musí být super sladké? Trikem některých bloggerek je použít místo bílého cukru skořici a vanilku (ale přímo vanilkový lusk, ne extrakt nebo prášek). Dokážou zachovat chuť dezertu a zároveň podporují pocit sladkosti. Budete překvapeni, jak rychle si zvyknete na méně sladké pokrmy.

Med

Na rozdíl od zpracovaného stolního cukru přináší tato jeho náhražka sladkou chuť, která mu je přirozená. Co je další předností medu? Obsah látek s antibakteriálními vlastnostmi. Tuto ingredienci milují všichni potravináři a šéfkuchaři, protože může být použitá téměř v čemkoliv. Nejen k doslazování oblíbených nápojů a také moučníků a jiných dezertů, ale také například v kombinaci s masem, sýry nebo třeba zeleninou.

Článek je zařazen v: cukr, alternativa cukru, čím sladit, třtinový cukr, glukoza, food blogger
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama