Chtějí děti žít zdravě? Podle průzkumu většina ano
Dětem záleží na zdravém životním stylu. Když si ale mají vybrat mezi počítačem, tabletem či mobilem a sportem, kroužky, případně jinými aktivitami, je to pro ně těžké rozhodování.
Volný čas děti dělí napůl mezi počítače, mobily a vše co s nimi souvisí a na ostatní aktivity. To mimo jiné vyplynulo z průzkumu Obecně prospěšné společnosti KOMUNIKUJEME, který proběhl v rámci kampaně Nebuď pecka projektu EYTO. Ten zastřešuje Evropská komise.
Děti chtějí žít zdravě
– Většina dětí chce žít zdravě (62 %), třetina to „neřeší“ a čtyři procenta o zdravý životní styl nestojí
– U dívek je tíhnutí ke zdravému životnímu stylu výraznější – přes dvě třetiny z nich chce žít zdravě, zatímco skoro polovině chlapců na tom nesejde
Internetoví žrouti
– Počítače, mobil, tablet si vezmou polovinu z volného času dotazovaných
– Hodinu a méně u nich tráví 53 %, od jedné do tří hodin 30 % a přes tři hodiny 17 % dětí
– Hodinu a méně tráví u počítačů či mobilů výrazně více dívek (35 %) než chlapců (19 %)
– V rozmezí od jedné do tří hodin vedou chlapci, byť rozdíl není tak výrazný, a více než tři hodiny pak tráví u počítačů a mobilů více než dvojnásobek chlapců než dívek. V celkových počtech je to ale nejméně – chlapců (12 %) a dívek (5 %)
Jde to i bez internetu
– Téměř polovina dotázaných považuje za nejlepší čas ten, který je strávený s kamarády. Dívky vedou v tomto „trávení“ času zhruba o třetinu
– V případě sportovních aktivit mají o čtvrtinu navrch chlapci
– U kroužků (nesportovních) a kultury (např. koncerty) je situace u chlapců a dívek vyrovnaná
O projektu: Celkem v průzkumu odpovědělo 478 respondentů – dětí ze 7. až 9. tříd ze základních škol ve Středočeském kraji. Výzkum proběhl v zimě 2014/15 v rámci projektu EYTO, který zastřešuje Evropská komise. Cílem projektu je vytvořit kampaň podporující pozitivní změny v chování týkající se životního stylu a snížení míry obezity. V České republice připravuje kampaň pod názvem Nebuď pecka – Obecně prospěšná společnost KOMUNIKUJEME. Průzkum proběhl s pomocí dětí zapojených do kampaně.