Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Hodina pohybu denně kompenzuje osmihodinové sezení v práci

Hodina pohybu kompenzuje osm hodin sezení - řekl garant iniciativy Vím, co jím a piju a specialista na zdravý životní styl Petr Havlíček. POhyb je pro náš dobrý zdravotní stav naprosto zásadní.
Vydáno: 03.09.2016
Hodina pohybu denně kompenzuje osmihodinové sezení v práci
Autor: thinkstock.com Hodina pohybu denně kompenzuje osmihodinové sezení v práci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nedostatek pohybu je ročně příčinou 5,3 milionu úmrtí na světě. Třetina dospělých a 80% dospívajících nedosahuje doporučovanou fyzickou aktivitu. Dospělí by se měli denně hýbat alespoň 30 minut, adolescenti 60 minut. Pohybem si člověk snižuje riziko demence, infarktu, mrtvice a dalších civilizačních chorob.

V lékařských studiích, bylo sledováno přes milion lidí po dobu 2 až 18 let. V daném období zemřelo 84.609 lidí, tedy 8,4 procenta. Lidé byli rozděleni do čtyř skupin podle rozsahu fyzické aktivity. Dvě skupiny s nejnižší fyzickou aktivitou měly až o 59% vyšší riziko úmrtí oproti skupině s nejvyšší fyzickou aktivitou.

Potvrdilo se, že osoby, které sedí denně více než osm hodin, mohou nedostatek pohybu kompenzovat fyzickou aktivitou o střední intenzitě v rozsahu 60 až 75 minut denně. Výsledkem tak bylo zjištění, že sedavé zaměstnání vyvážené odpovídajícím pohybem nezvýší riziko předčasného úmrtí.

Experti rovněž spočítali, jak fyzická nečinnost zvyšuje náklady zdravotních systémů. V České republice jsou odhadovány přímé roční náklady na zdravotní péči v souvislosti s fyzickou nečinností na 129,5 milionu dolarů (zhruba 3,1 miliardy korun), nepřímé náklady na 52 milionů dolarů (1,25 miliardy korun) jako ztráta produktivity. Světová zdravotnická organizace si stanovila jako jeden z cílů pokles fyzické nečinnosti o deset procent do roku 2025.

5 věcí, které vám o hubnutí nikdo neřekl

Rozhodnutí, že zhubnete, je fajn. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, co se stane, když se vám to tentokrát opravdu povede? Víte, že úspěch vám může paradoxně přidělat vrásky na čele? A to doslova.

Ztratit kila neznamená najít návod na štěstí

Co nevíte o hubnutí 1

Pamatuji se na to upřímné rozčarování, když jsem se poprvé dostala pod magickou hranici 70 kil. Na chvíli jsem si připadala úžasná a neporazitelná. Nic mě nemohlo zastavit. Dobyla jsem svět!

Jenže pak jsem s údivem zjistila, že lidi na ulici se na mě dívají úplně stejně, šéf v práci po mě chce ty samé nudné reporty a manžel nadále nachází podivnou zálibu v nesklápění prkýnka a nechávání nedopalků cigaret na záchodě. Hm. Svět si mé velké proměny jaksi nevšiml.

 

Zjištění číslo 1: Shodit přebytečná kila, aby člověk nepropadal depresi při pohledu do zrcadla, je fajn, ale neočekávejme od toho nic víc a nic míň. Zkrotlá ručička váhy nerovná se vyřešení všech našich problémů.

 

"S pohybem je to podobné jako s výživou. Má veliký vliv na naše zdraví i na to, jak se cítíme. Proto bychom na něj neměli zapomínat," zdůraznil Havlíček. Doporučil lidem, kteří dlouho sedí, aby často měnili polohy, občas se prošli, protáhli a nastavili si pracovní prostředí tak, aby si nepřetěžovali některé svalové skupiny. Další tipy, jak zařadit pohyb do denních aktivit, najdete na stránce vimcojim.cz.

Přečtěte si také:

3 nečekané triky na hubnutí, které opravdu fungují

Máme pro vás tři triky, díky kterým zhubnete, aniž byste museli cvičit nebo držet dietu. A co je ještě lepší – jsou tak jednoduché, že byste to ani nečekali.

Před cvičením vypijte šálek kávy

3 nečekané triky na hubnutí, které opravdu fungují kafe

Studie prokázaly, že konzumace jednoho šálku kávy, bez cukru a mléka hodinu před cvičením vám pomůže spálit až o 15 % více kalorií.

Zjistěte, jaká opravdu jste podle měsíce narození

Žena narozená v prosinci je jiná, než ta v srpnu. Je to jako s květinami, ta co kvete do zimy, musí mít jiné vlastnosti, než rostlina, která rozkvétá v horkém létě. O našem charakteru spolurozhoduje i měsíc narození.

Leden

měsíc a povaha 1

Dámy narozené v tomto měsíci jsou konzervativní a vážné. Jsou ale také velice ambiciózní. Dokáží být velice kritické a ve většině případů se snaží vyhnout mluvení o svých pocitech. Můžete se s nimi sblížit, když máte stejný pohled na život a když jste na stejné intelektuální úrovni jako ony.

6 tipů, jak přinutit partnera zhubnout

Hubnutí je náročné - a je o to náročnější, když ten, kdo by měl hubnout, nejste vy sami, ale váš partner.

Zde je několik tipů, jak partnerovi pomoci a přitom nenarušit vzájemný vztah:

Promluvte si

partner hubnutí promluvte si

Komunikace je základem vztahu. Zkuste si o partnerově nadváze taktně promluvit, aniž byste se vzájemně uráželi či shazovali. Zjistěte, jak svoje tělo vnímá on sám a nastiňte mu, jak je vnímáte vy.

 

 

zdroj: čtk

Reklama