Zdraví a nemoci

20. října 2016 04:20

Martina Čerňanská

Jak snadno zlepšit paměť? Poradíme vám!

Že zapomínate jména, to už dávno není hlavním problémem. Teď už zapomínate i to, co jste před dvaceti minutami měla k obědu. Nejprve byste si měla dát pořádnou pauzu, a když už u ní jste, přečtěte si následujících sedm způsobů, jak si zlepšit pamatováka.

1. Paměť můžete doslova rozhýbat

Pro správnou činnost mozku a především paměti je důležitá fyzická aktivita. Takže pokud se budete pravidelně hýbat, prospějete tak nejen svému fyzickému zdraví, ale i tomu psychickému.

2. Skončete s rutinami

Říkáte si, jak je možné, že zapomenete na něco, co patří do vaší denní rutiny a děláte to stále pořád a pořád dokola? I když se to nezdá, tak pro mozek a jeho správnou činnost jsou nejdůležitější nové informace a nové zážitky. Takže až příště budete číst noviny, zkuste si přečíst i tu část, kterou vždy rovnou přeskakujete. Domů zkuste jít jinou cestou, než jste zvyklí, nebo zajděte na pravidelný nákup potravin do jiného obchodu.

3. Sejděte se s přáteli

Sociální interakce je skvělým způsobem, jak zahnat depresi a stres, což jsou dva faktory, které mají hlavní roli ve ztrátách paměti. Snažte se využít každou příležitost, kdy můžete být s přáteli, i kdyby to mělo být jen jednou týdně. Co takhle pravidelná setkání u dobrého jídla?

4. Vyluštěte si křížovku nebo sudoku

Jedno je jisté: Sezení u televize vám rozhodně s pamětí nepomůže. Zkuste si raději vyluštit sudoku, křížovku nebo jakkoliv probudit mozek k větší aktivitě.

5. Dopřejte si kofein

Ano, příliš mnoho kofeinu je nezdravé, ale malá dávka má dle studií opačný vliv, a to ten, že dokáže pomoci nabudit dlouhodobou paměť. Takže – káva ano, ale nepřehánějte to.

6. Vynechte víno

Víme, že toto neslyšíte rády, ale pár skleniček vína každý večer není nejlepší způsob, jak si zachovat svěží a mladou paměť. Nedávná studie dokonce ukázala, že ženy ve středním věku, které pijí více než dvě a půl sklenice vína denně mají větší problémy s pamatováním běžných věcích o 6 let dříve než ty, kteří pijí jen občasně.

7. Udělejte si chvíli pro sebe

Možná nejdůležitější ze všech je moment, ve kterém jste klidná a bez stresu. Meditace nebo soustředění na vaše dýchání, jóga… to všechno jsou dobrá cvičení, která vám uleví od stresu. A jak už jsme zmínili, stres není zrovna nejlepší pro dobrou paměť. Meditace není něco, na co potřebujete karimatku a velkou tělocvičnu. Oči můžete zavřít kdekoliv a myslet na věci, které vás dělají šťastnou. Soustřeďte se jen na vaše dýchání a nechte stres pomalu rozplynout.

Připravila: Martina Hrušková


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 23. 4. 2024

Dnes je v pořádku plakat, Berani. Uvolnění je rozhodující pro přijetí. Pokud nemáte pocit strachu a omezení, může pro vás být těžké prožívat radost a expanzi. Spojte dobré se špatným a nechte tyto dvě síly, aby se ve vaší bytosti harmonicky usadily. Proveďte přípravy, které vám umožní vzlétnout do velkých výšin. Ujistěte se, že jste připraveni přijmout výzvy, které s růstem přicházejí.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.