Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Máte rádi sladké, ale bojíte se, že přiberete? Mlsejte zdravě!

Milujete sladké, ale přitom ráda jíte zdravě? Myslíte si, že nejde prokombinovat obojí? Máme pro vás chutné důkazy o tom, že tomu tak je.
Vydáno: 19.04.2018
Mlsejte opravdu zdravě
Autor: istock.com Mlsejte opravdu zdravě
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Už se nemusíte obávat, že kvůli sladké chuti na jazyku přiberete kdovíkolik kil. S našimi tipy prospějete také zdraví. Promlsejte se ke zdraví i vy!

Ach ten lahodný bulgur

Různé cereální kaše zná každý, ale co takhle si uvařit na sladko orientální bulgur? V kokosovém nebo jakémkoli jiném mléce uvaříte bulgur, někdo přidá trochu muškátového ořechu, jiný preferuje skořici. Pokud vám nevadí trochu tučnější verze, můžete bulgur lehce osmahnout na másle a po té zalít mlékem a podusit. Na ještě teplý a měkký bulgur navrstvěte oloupanou hrušku (tu měkčí) nebo zralý banán. Místo klasického cukru doslaďte třeba tím kokosovým nebo zakápněte rostlinnými sirupy z agáve nebo rýže. Pokud na ovoce chuť nemáte, dochuťte bulgur oříškovým máslem.

Jak si jej v pohodlí domova vůbec připravit?

Je to jednoduché! 300 g ořechů (lískáče, vlašské, mandle) podle vaší chuti rozprostřete na pečicí papír a šupněte je opéct do rozpálené trouby na 8 minut při teplotě 170–180°C. Díky tomu se dokonale rozvine jejich chuť, která bude mnohem intenzivnější a máslo víc oříškové. Jakmile skořápkové plody vychladnou, je na čase je umixovat. Zvolte však opravdu výkonný mixér, aby vzniklá směs byla co nejjemnější a měla sametovou konzistenci. Poté přidejte 7 lžic svého oblíbeného rostlinného sirupu a trochu vanilkového lusku pro dokonalou chuť i vůni.

Tato zdravá verze nutely se hodí nejenom jako přísada do kaší, ale třeba ji můžete využít i jako náplň do celozrnných knedlíků, čokoládových raw kuliček nebo si ji namazat na celozrnné pečivo. V redakci milujeme banány či jablka potřít oříškovým máslem a následně tyto ovocné kousky namočit do vysokoprocentní čokolády (tu mléčnou však na mysli nemáme).

Ovocný agar agar s ovocem

Sbíhají se vám chutě na dortík s krémem a ovocem v želé? Co takhle si to celé odlehčit a vychutnat si ovoce bez korpusu a tučného krému! Nektarinky, mango, jahody, borůvky či maliny nasypte do mísy, zakápněte agávovým sirupem, jemně promíchejte, případně můžete nastrouhat trochu kůry z citrusů a následně zalít agarem dle návodu na obalu. Jedná se o zcela přírodní verzi želatiny vyráběnou z mořských řas. Také vegetariáni ji zbožňují. Zkuste ji i vy. Nemáte doma žádné ovoce? Želé si můžete připravit také z ovocného džusu. Co třeba ten s příchutí manga, banánu nebo hrušky? Stačí smíchat ingredience, vylít směs do misky a v lednici nechat asi na hodinku zatuhnout. A máte hotovo!

Když milujete u televize zobat arašídy? Jak se tohoto zlozvyku zbavit?

Pokud se vám nechce cizrnu před pečením vařit, vsaďte na tu sterilovanou v konzervě. Slijte lák, nechejte ji důkladně okapat a po té ji vysypte na pečicí papír. Polijte trochou oleje, osolte, posypte pepřem či trochou chilli. Během pečení cizrnu promíchejte, ať se důkladně opeče z obou stran. A pak už můžete zdravě hřešit! Mimo jiné opečená cizrna má jemnou, lehce oříškovou chuť.

Zeleninové hody

Nakrájejte okurky, rajčata, kedlubnu, ředkvičky a připravte se na mlsání spolu s jogurtovým dresinkem bez zbytečné majonézy a naopak s lahodnými a čerstvými bylinkami. Přineste si napichovátka a můžete si vychutnat chuť zeleniny spolu s lahodným přídavkem.

Mix chutí pro mlsouny

 

  • Müsli tyčinky s polevou nepreferujte, raději si doma připravte ty své. Nakrájejte ořechy, přisypte semínka podle chuti, celozrnné vločky či lupínky a trochu medu od včelaře, ať to lepí.
  • Jablečné chipsy jsou prostě mňamka. Usušte je v sušičce, před tím je potřete šťávou z citronu, ať nehnědnou a pak už jen ochutnávejte.
  • Cuketu postříkejte olivovým olejem, posypte hrubozrnnou solí, můžete zkusit i sušený česnek a nakonec nastrouhejte parmazán. Věřte, že to bude slast!
  • Mandlové mléko a chia semínka proměňte na delikátní pudink. My v redakci ho milujeme s dokonale uzrálým mangem. To je opravdu lahoda!

Přečtěte si také:

Sladké je tááák dobré!

Co mlsají výživoví poradci, když je honí mlsná? Zkuste jejich tipy!

 

 

Je těžké odolat...

Zbavte se závislosti na cukru. Zhubnete a budete zdravější!

Omlouváme se, snažíme se dohledat chybějící obrázek

Propašujte do vašeho jídelníčku rostlinná mléka. Jak je vyrobit za pár korun?

 

 

 

 

autor: LZ

Článek je zařazen v: agar, rostlinná mléka, bulgur
Reklama