Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Co mlsají výživoví poradci, když je honí mlsná? Zkuste jejich tipy!

Chuť na sladké je často překážkou v boji proti nadbytečným kilogramům. To ale neznamená, že během své cesty za štíhlejší postavou mlsat vůbec nemůžete.
Vydáno: 26.03.2017, Anna Kopečková
Sladké je tááák dobré!
Sladké je tááák dobré! Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

 

I když si hlídáte každou kalorii a o zdravém jídle víte snad úplně vše, občas vás může postihnout nepřekonatelná chuť na sladké. Nejste sami. Podobně to mají i odborníci na výživu. Jak by také ne, jsou to jen lidé. A sladké je tak dobré. V takových chvílích ale vybírají rozumně, protože tabulka čokolády sice člověka krátkodobě uspokojí, za okamžik se však promění ve výčitky a kila navíc.

Zkuste to jako oni. Naštěstí existují sladkosti, na kterých si nejen pochutnáte, ale navíc prospějete svému zdraví. Je vždy lepší trošku zhřešit a cítit se dobře, než být na sebe přísný, ale v depresi.

burákové máslo a marmeláda Foto:

Burákové máslo s marmeládou

Tato americká pochoutka může být zdravá, pokud jí nesníte kila. Buráky obsahují nenasycené tuky a pomazánka je také hodnotným zdrojem bílkovin a dalších látek. Obsahuje například vitaminy E, B1 a B3, koenzym Q10, kyselinu listovou, hořčík a fosfor. Pokud zvolíte zdravé pečivo, na které si tuto pochoutku namažete, máte skvělý dezert.

domácí zmrzlina Foto:

Domácí jogurtová zmrzlina

V kuchyňském robotu si ji uděláte velmi snadno a během chvilky. Stačí vám jen mražené ovoce a bílý řecký jogurt, které spolu rozmixujete. Pro lepší chuť i zdraví můžete přidat vlašské ořechy, mandle, sušené ovoce. Potřebujete-li sladit, sáhněte po stévii, javorovém či jiném sirupu (se sirupy ale opatrně). Tahle dobrota je nejen krémová a skvěle chutná, ale také dodá tělu bílkoviny, vápník a širokou škálu dalších živin.

banán Foto:

Banánové plátky

Nakrájejte banány na tenké plátky a šup s nimi do mrazáku. Až zmrznou, můžete je namočit v kakaovém prášku, nebo je natřít hořkou čokoládou s vysokým obsahem kakaa. Chutnají skvěle, navíc hořká čokoláda je zdravá (v přiměřeném množství) – obsahuje mnoho flavonoidů, které působí jako významné antioxidanty. Antioxidanty ničí v lidském těle škodlivé volné radikály, a tak omezují riziko vzniku rakoviny.

slush Foto:

Domácí koktejly

Strčte do mixéru oblíbené čerstvé ovoce, led a perlivou vodu. Získáte sladkou chuť ovoce bez přidaného cukru a umělých přísad. Děti tyto koktejly milují stejně jako dospělí, obzvlášť v létě. Pro zajímavější chuť můžete přidat mátu, citron či vlastní oblíbené příchutě.

 

datle Foto:

Datlové jednohubky

Tuhle pochoutku si zamilujete. Datli rozřízněte napůl, dovnitř dejte trošku mandlového másla a datli z poloviny namočte do hořké čokolády. Datle jsou přirozeně sladké a také jsou dobrým zdrojem vlákniny, vitamínu A, draslíku, železa, vápníku a hořčíku. Mandlové máslo obsahuje proteiny a čokoláda to celé spojí v jedno lahodné sousto. Tahle pochoutka se neztratí ani na slavnostní tabuli a oblíbí si ji také děti.

smoothie Foto:

Smoothie místo poháru

Není pochyb o tom, že smoothie jsou zdravou svačinkou, protože tělu dodají dostatek vitamínů a minerálů podle použitého ovoce. Pokud je děláte z jogurtu či mléka, dodají tělu zároveň bílkovinu, a tak pomáhají zahnat hlad. Je ale důležité připravovat je s rozumem – často do nich dáváme zbytečně velké množství přísad. Zkuste si vyskládat na stůl vše, co chcete do smoothie dát. Opravdu byste to všechno snědli jako jednu zdravou svačinu? Zkuste svou chuť na sladké obelstít kombinací kokosu, třešně a čokolády – rozmixujte dvě deci kokosového mléka, 2 lžíce mražených trešní a lžíci neslazeného kakaového prášku.

jogurt Foto:

Plnotučný jogurt

Jogurt je skvělý, a když je plnotučný, stačí vám jen malý kelímek. Zkombinujte ho s mraženým banánem a lžící arašídového másla nebo medu. Pro lepší chuť můžete přidat špetku skořice.

-lk-

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

hubnoucí potraviny ženy hlavní Foto:

TOP 8 potravin, na které štíhlé ženy nedají dopustit

Štíhlé ženy vědí, jak jíst a nepřibrat.
Zapomeňte na hlad, při dietě musíte hlavně jíst chytře

TOP 10 potravin pro diety: Budete hubnout a přitom mít dost energie

Článek

ZL hlavní Foto:

10 nejzdravějších potravin, které koupíte za pár korun

Jíst zdravě nemusí nutně znamenat i draze. I za jídlo plné živin a vitaminů můžete utratit jen pár korun.


Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, zdravé mlsání, kokos, zdravé sladkosti
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama