Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Nejlepší spací poloha během menstruace? Ani na zádech, ani na břiše

Pozice ve spánku nám mohou způsobovat různé problémy, třeba přeleželou ruku či bolest za krkem. Několik dnů v měsíci navíc my ženy řešíme, aby nikde nic neprosáklo nebo prožíváme nepříjemné křeče. Je to alchymie vybrat tu správnou polohu, ale pak se vám znatelně uleví.
Vydáno: 17.01.2017
Stačí se trochu přetočit a bude vám mnohem líp
Autor: iStock Stačí se trochu přetočit a bude vám mnohem líp
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jakou zaujmout pozici na spaní, když má žena své dny? Odborníci se jednoznačně shodují – pozici plodu. Jistě si dokážete představit, v jaké poloze je miminko, když je ještě v teple maminčina bříška. Ležíte na boku, tělo je stočené do klubíčka a nohy pokrčené podle vaší libosti. Tuto polohu ocení i těhotné ženy.

„Spaní v poloze plodu pomáhá snižovat tlak na břišní svaly,“ vysvětluje americká gynekoložka Lisa Lindley. „Mnoho žen nám potvrdilo, že jim pozice plodu ulevila od křečí v břiše,“ potvrzuje další ženská lékařka - Jennifer Wider.

poloha plodu Foto:

 

Jakmile zaujmete polohu plodu, toto postavení (nebo spíše poležení) těla a kosterních svalů způsobuje relaxaci v oblasti břicha. Snižuje se tam pnutí, což vede k utlumení nepříjemných křečí a menší bolesti. Další výhodou je skutečnost, že jsou nohy těsně u sebe, díky čemuž se snižují šance, že by mohla unikat krev a zašpinilo by se vám vaše oblíbení povlečení. A aby chvály na tuto polohu nebylo málo, pomáhá uklidňovat a redukovat stres. A také vám pomůže zbavit se chrápání.

A jaké pozici byste se měla během menstruace naopak vyhnout? Ležení na břiše. Mohlo by to totiž vytvářet větší tlak na dělohu, proto by se více prokrvila a vy byste tak během noci více krvácela.

Co taky pomůže

Trpíte-li v období menstruace nesnesitelnými bolestmi a musíte brát prášky na jejich utlumení, zkuste je užívat už pár dní před začátkem krvácení. Kromě toho by měla pomoci i sprcha nebo koupel těsně před spaním a použití produktů s výtažky z levandule. Klidně si vezměte do postele i vyhřívanou dečku nebo termofor – ohřívací láhev, kterou stačí naplnit horkou vodou o teplotě cca 40-50 stupňů. Stejně poslouží i varný sáček se syrovou rýží, který krátce zahřejete v mikrovlnné troubě. Můžete si s jejich pomocí prohřívat nejen břicho, ale třeba i bedra.

Jak také vyřešit případný únik krve? Může vám pomoci spaní ve speciálních kalhotkách nebo těsném spodním prádle, případně i v šortkách. Může vás napadnout, že je nejjednodušší si vzít na noc tampon - to ale gynekologové příliš nedoporučují kvůli možnosti vzniku infekce.

-šp-

Mohlo by vás taky zajímat:

10 jógových pozic proti menstruačním bolestem a PMS

Menstruace může být pro jednu ženu naprostá pohoda, ale pro jinou peklo na zemi. Některé potíže jsou fyzické (nadýmání, bolesti břicha a spodní části zad apod.), zatímco jiné souvisí s psychikou, např. pocity úzkosti, únava nebo podrážděnost. Zkuste v tomto případě zapomenout na léky. Studie totiž prokázaly, že na tyto nepříjemnosti může být účinná jóga.

Hlava u kolene (Janu širšásana)

jóga pms 1

Tato pozice protahuje páteř, uvolňuje kyčle a pomáhá zmírnit menstruační bolesti a úzkost.

 

Sedněte si do pozice hole. To znamená s nohama nataženýma před sebe. Přitáhněte k sobě pravou nohu, aby byla pata co nejblíže k rozkroku. Pak vytočte koleno do strany. Vytáhněte s nádechem ruce ke stropu a natočte se trupem více k natažené noze, aby bylo tělo v rovině (má totiž tendenci natočit se více ke skrčené noze). Páteř je krásně natažená.

Pokračujte do předklonu k natažené noze tak, že se ve finále chytnete oběma rukama chodidla natažené nohy. Jako byste se chtěla snažit dostat hlavu ke kolenu.

S dalším nádechem srovnejte záda, lopatky stáhněte od uší a s výdechem se uvolněte opět do předklonu. Vydržte několik dechů, s nádechem se pak vytáhněte (obratel po obratli) nahoru a vyměňte strany.

 

Důležitá je uvolněná hlava a šíje a lehce aktivní natažená noha (ve flexi), která může být i trochu pokrčená.


Článek je zařazen v: menstruace, bolest břicha, poloha ve spánku, pms
Reklama