Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Pomoc, neumím odpočívat! Naučte se zpomalit a relaxovat

Blíží se víkend a vy máte hlavu plnou toho, co musíte stihnout zařídit a zrealizovat do pondělí, ať nejste ve skluzu a můžete se do následujícího týdne pustit po hlavě? Není vám tato posloupnost myšlenek více než povědomá?
Vydáno: 21.09.2018
Pomoc: Když já neumím odpočívat!
Pomoc: Když já neumím odpočívat!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Sáhněte po ruční brzdě a naučte se vážně odpočívat. Možná, že prozatím všechno zvládáte levou zadní, jenomže vaše tělo jednoho dne řekne STOP a to už může být opravdu pozdě…

Stejně jako potřebujeme jídlo, vodu a mít kde hlavu složit, tak si naše tělo žádá o porci kvalitního odpočinku, kterou si po náročném dni právem zaslouží. A opravdu nestačí odpočívat jen jednou za rok na dovolené u moře, na kterou čekáte jako na smilování. Naučte se vypnout alespoň na 45 minut nejlépe každý den, třeba když se vrátíte z práce a doma ani živáčka.

Denně nasáváme spoustu informací, působí na nás reklama, kolektiv v práci, šéf, děti, partner, širší rodina a přátelé. A náš mozek je tedy kompletně zaměstnán, teda dokud mu nedáte jasně najevo, že alespoň na pár minut má skutečně padla.

Mějte se ráda a dopřejte si zasloužený relax. A bez výčitek!

Jak poznáte, že je toho na vás prostě přespříliš? Jste unavená, malátná, nechce se vám nic, vaše výkonnost upadá a především zapomínáte jako na běžícím pásu. Jaká je prevence? Jednoduchá. Zcela postačí, když to, co nepotřebujete nosit v hlavě, z ní prostě vyhodíte. To se ale nestane samo!

Osvojte si nový rituál, díky kterému své myšlenky podrobíte inventuře. Jak na to v praxi? Pohodlně se usaďte a přehrajte si celý váš den, vzpomeňte si na to, co se vám přihodilo a sama si zdůvodněte, proč jste se zachovala tak či onak. Mimo jiné je to skvělý způsob sebereflexe a poznání svého já. Soustřeďte se na ty okamžiky, které vám přijdou hodnotné, něčím zajímavé a pro vás klíčové. Vše ostatní bez průtahů spláchněte pryč, ať je váš přijímač připraven na ty další.

A od tohoto jednoho rituálu se odvíjejí ty další. Vše, co chcete stihnout, si musíte naplánovat. K tomu nás nutí nejenom náš šéf, ale i vše ostatní. Nicméně jsou ale okamžiky, ve kterých bychom si zasloužili odjet na dovolenou ve chvíli, kdy se opravdu cítíme unaveni, než až za tři měsíce, jak to vyhovuje zaměstnavateli. I přesto si ji ale naplánujte s chutí. A nejlépe tu co nejdelší. Vědci totiž přišli s tím, že lidský organismus potřebuje nejméně tři týdny, aby se aklimatizoval  a opravdu si odpočinul. Tak si dovolenou nekouskujte a prožijte ji s plnou parádou.

Ranec tipů, co vám opravdu pomůže!

  • Nikdo s vámi na dovolenou nemůže vyrazit? Jeďte s klidnou hlavou sami. Aspoň budete mít čas vnímat sebe, své pocity a naslouchat svým potřebám. Kdežto třeba s kamarádkou se budete muset omezovat navíc těmi jejími. Tak proč si to komplikovat, když nemusíte. Jen se toho nebát!
  • Vychutnejte si deset minut opravdového nicnedělání. Nechejte myšlenky jen tak plynout, natáhněte se a nechejte se vtáhnout do milého fantazírování.
  • Jakou činnost si pro relax zvolit? Je to jenom na vás. Dejte šanci čtení, cestování, výšlapu do hor, cyklistice, plavání, zahradničení, kutění nebo třeba DIY tvoření, u kterého navíc máte přidanou hodnotu vyrobeného předmětu. Fantastický je také tanec, ten vás vtáhne do děje a nepustí.
  • Nenechejte se rušit během odpočinku mobilem, prostě si zakažte sdílení maličkostí na svém profilu. Je to stejně jen plýtvání času. Opravdu potřebujete sbírat lajky, komentáře a sdílení, jako by se nechumelilo? Schválně o tom popřemýšlejte.
  • Zcela vypnout můžete také prostřednictvím vámi preferované hudby. Tak to zkuste!
  • Dbejte také o pravidelný spánkový režim. Deficit se dřív či později stejně projeví a pak budete ze všeho akorát ještě více utahaní.
  • Zkuste meditaci nebo se třeba jen tak projděte po zahradě bosí. No, řekněte, není to vážně osvobozující pocit?

-LZ-

Článek je zařazen v: workoholik, workoholismus, přepracování, stres, meditace, odpočinek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama