Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

Špatně spíte? Pomůže vám ajurvéda

Nespíte dobře? Pozor! Nespavost je jedním z nejčastějších důvodů návštěvy lékaře a příčinou nemusí být zrovna jen změna času. Noční spánek je totiž důležitý nejen pro obnovu energie, bez které bychom nebyli příliš produktivní.
Vydáno: 26.06.2017
Špatné spaní? Pomůže ajurvéda
Špatné spaní? Pomůže ajurvéda Autor: istock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dostatečný spánek také snižuje pocit únavy, brání depresím a regeneruje centrální nervový systém. Pokud špatně usínáte nebo vás ničí nekvalitní spánek, hledejte pomoc v tisíc let starém indickém umění ajurvédě, která využívá jako léčivé přípravky byliny.

Spěte jako miminko

Kočičí křen, kozlík lékařský? Říká vám to něco? Všechno jsou to názvy pro bylinu Valeriana, mezi jejíž nejdůležitější vlastnosti patří zklidňující účinek. Valeriana má pozitivní efekt při nervovém vyčerpání, nespavosti, špatném usínání či neurózách. Využijete ji ale také při menstruačních obtížích, neboť zmírňuje křeče. Ačkoliv Valeriana spánek přímo nevyvolává, dokáže organismus uklidnit tak, že spánek se dostaví přirozeným způsobem. Důležité je, že při užívání byliny Valeriana nevzniká žádná závislost a ani po probuzení se nedostavují pocity omámenosti, které můžete zažít při léčbě klasickými léky, které se užívají při léčbě spánkových poruch. Prášky na spaní, zejména při dlouhodobém užívání, způsobují denní podřimování, snížení koncentrace a orientace v čase a další negativní vedlejší účinky. Ale proč, když existují alternativy?

VALERIANA Foto:

Takhle vypadá bylinka Valeriana neboli kozlík lékařský. Hezká, že?

Bylinka místo hypnotik

Valeriana je bylinka pro ty, kteří trpí poruchami spánku, nespecifikovatelnými příznaky úzkosti a napětí. Má sedativní účinky a odstraňuje problémy také s probouzením se během spánku. U starších pacientů trpících různými komplikacemi spánku či samotnou nespavostí zlepšuje jejich stav. Zkracuje dobu usnutí a snižuje počet probuzení se během noci. Valeriana je tedy bezpečným řešením a vhodnou náhradou hypnotik a barbiturátů. Obsahuje více jak 100 složek, jejichž užívání podporuje přirozený spánek po několik týdnů a to bez rizika závislosti. K dosažení viditelného efektu je však třeba kozlík užívat nejméně po dobu dvou týdnů.

Káva na spaní

Valerianu můžete využít ve formě kapsle či jako sušenou bylinu, například pro přípravu čaje. Nejpřirozenější varianta je ajurvédská káva, které mohou pít i děti od 12 let. I přesto, že ajurvédská káva neobsahuje kofein, pomáhá udržovat bdělost při práci nebo studiu a navíc díky eliminaci kofeinu právě nevyvolává neklid, nespavost ani překyselení žaludku.

Základem ajurvédské kávy je čekanka lékařská, která podporuje trávení a působí příznivě na činnost jater. Dále kafe obsahuje extrakt himálajských bylin, které mohou pomoci šetrnou cestou zhubnout, k lepšímu spánku, lépe se koncentrovat nebo například eliminovat stres.

Tak hezké sny:)

Mohlo by vás také zajímat:

10 tipů, jak si dobít baterky

Hýbejte se

jak dobít baterky pohyb

Dvě hodiny. Tak dlouho budete svěží už po krátké desetiminutové procházce. Prokázala to dokonce vědecká studie! Osvědčené je i pořádné protažení. Postavte se do dveří, kolena dejte mírně od sebe a rukama se opřete o horní část zárubní. Hrudník pak protlačte co nejvíc dopředu a vydržte alespoň třicet sekund. Podle kalifornského instruktora jógy Timothyho McCalla tenhle cvik stimuluje nervový systém a dodá energii tělu i mysli.

5 jídel, která vás večer dokonale uspí

Sladké brambory

Potraviny na spaní - batáty

K večeři si dopřejte batáty neboli sladké brambory! Jsou skvělým zdrojem draslíku, hořčíku a vápníku, které vám pomohou se uvolnit. Můžete je zapéct, přidat do polévky, udělat báječný americký koláč nebo je použít jako přílohu k masu místo klasické bramborové kaše. Bude se vám po nich krásně a lehce odpočívat.

Stačí 20 minut navíc...

Kdo potřebuje víc spát? Muž nebo žena?

autor: MM

Článek je zařazen v: spánek, stres, ajurvéda, špatné spaní, spánek zdraví
Reklama