5 nejzdravějších náhražek cukru, které doporučují food bloggeři

Většina z nás žije ve vážném vztahu s „panem cukrem“. Bohužel se nejedná o žádnou romantiku, ale spíše o problémy, které naše závislost na cukru obnáší. Nicméně máme pro vás dobrou zprávu – nemusíte se úplně vzdávat sladkého. Stačí jenom zvolit zdravější alternativu.

Co může způsobit nadměrná konzumace bílého cukru? Kromě toho, že se nám více kazí zuby a přibývají kilogramy, se nám také zvyšuje hladina glukózy v krvi. Kvůli tomu mohou naše buňky přestat reagovat na inzulin, což může vážně narušit naše zdraví.

Abychom zjistili, jak nejlépe nahradit bílý cukr, oslovili jsme několik food bloggerů, kteří mají s touto problematikou hodně zkušeností. Snaží se totiž vymýšlet recepty, které jsou nejen chutné a fotogenické, ale především i zdravé. Jejich rady a tipy jsou velmi inspirativní. Navíc se dozvíte, jak tyto suroviny můžete zakomponovat do vašich receptů. Přesvědčte se sami. Jen mějte na paměti, že i když jde o náhražky, které jsou zdravější než cukru, ani ony nejsou bez kalorií a je třeba s tím při jejich konzumaci počítat.

Datle

Jsou přirozeně sladké a plné prospěšné vlákniny. Navíc jsou bezvadně univerzální. Co z nich můžete připravit? Perfektně se hodí na přípravu smoothies, energetických raw kuliček, do salátů a také do salátových dresinků.

Můžete je taky přimíchat do kaše nebo do pyré, které pak lze i zapéct. Datle se samozřejmě hodí i při pečení. Na internetu najdete mnoho receptů, například na datlové muffiny, cukroví, sušenky nebo třeba koláč.

Kokosový cukr

Někteří bloggeři nedají dopustit na kokosový cukr. Je jejich favoritem na pečení. Zajišťuje zrnitou strukturu (což dělá i cukrová třtina) a také sladkost. Naštěstí se vám ale při jeho konzumaci prudce nezvýší v krvi hladina cukru.

Jak se tato náhražka bílého cukru vyrábí? Z mízy, která se extrahuje z pupenů kokosových palem. Obsahuje živiny, jako je třeba thiamin, železo a zinek. V receptech je využití kokosového cukru poměrně jednoduché. Pokud recept vyžaduje šálek třtinového cukru, nahraďte ho zhruba 3/4 šálku kokosového cukru.

Jablečná šťáva

Pokud chcete snížit v receptech množství cukru, zajímavou volbou je využití šťávy z jablek. Skvěle se hodí především tehdy, když pečete koláče, cupcaky, muffiny nebo sušenky. Co je další výhodou šťávy z jablek? Že dodají moučníkům vláčnost, díky čemuž taky mohou posloužit coby částečná náhražka másla nebo oleje. V některých receptech můžete polovinu cukru nahradit jablečnou šťávou a druhou polovinu zase javorovým sirupem.

Koření

Kdo říká, že náhražky cukru vždycky musí být super sladké? Trikem některých bloggerek je použít místo bílého cukru skořici a vanilku (ale přímo vanilkový lusk, ne extrakt nebo prášek). Dokážou zachovat chuť dezertu a zároveň podporují pocit sladkosti. Budete překvapeni, jak rychle si zvyknete na méně sladké pokrmy.

Med

Na rozdíl od zpracovaného stolního cukru přináší tato jeho náhražka sladkou chuť, která mu je přirozená. Co je další předností medu? Obsah látek s antibakteriálními vlastnostmi. Tuto ingredienci milují všichni potravináři a šéfkuchaři, protože může být použitá téměř v čemkoliv. Nejen k doslazování oblíbených nápojů a také moučníků a jiných dezertů, ale také například v kombinaci s masem, sýry nebo třeba zeleninou.


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 28. 2. 2024

Dnes nechcete nic jiného než být sami. Aby se tak stalo, Berani, musíte vypnout telefon i počítač a na dveře pověsit ceduli Nerušit. I tak je pravděpodobné, že vaši přátelé projdou kolem cedule a zeptají se, co je k večeři. Je to jeden z těch dnů. Lidé se chtějí scházet a chtějí to dělat u vás doma. Objednejte si své oblíbené komfortní jídlo a užijte si ten chaos.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.