6. května 2025 13:59
Komerční sděleníBabetka, Jelen, Pedro, Indulona – Retro týden v Lidlu slaví 10. výročí
Letos je to přesně 10 let, kdy Lidl poprvé představil fenomén jménem Retro týden. Nabízí v něm výrobky v nostalgických obalech, které dobře známe z kuchyní našich maminek a babiček. Připomínku chutí a vůní dětství. Jak se zrodil tento oblíbený formát?
„Pamatuji si to velmi dobře. Lidé v prodejnách si mezi sebou povídali, smáli se a doporučovali si, co si koupit. Na co si vzpomínají, co měli rádi. Největším tématem bylo mléko v neprůhledném sáčku. Na internetu se spustila diskuse o tom, jak ho nejlépe skladovat, aby se neroztrhlo, lidé si radili své vychytávky,“ vzpomíná Kateřina Štichová odpovědná za Produktovou komunikaci Lidlu.
A opravdu – mléko v pytlíku se stalo bestsellerem. Stejně jako další výrobky v původních obalech. Kde to bylo možné, i podle původních receptur.
Lidl je známý tím, že pravidelně přináší originální tematické týdny plné novinek. Nabízí zboží, které jinde neseženete – nebo ne za tak výhodnou cenu.
Originalita a cenová dostupnost dělá tematické týdny něčím, proč lidé do Lidlu každý týden míří nejen v České republice, ale také v zahraničí. A právě jedna tematická akce v Maďarsku, nabízející produkty v barevných obalech, inspirovala české nákupčí Lidlu k týdnu s nostalgickým nádechem. Kdo jiný, než země se socialistickou minulostí by mohl nabídnout téma retro? Zrodil se tak nápad, pro který se nadchli i tehdejší dodavatelé, a hned začali pátrat v archivech po starých etiketách. Zrodil se Retro týden.
Babetka, Metro, Pitralon, mýdlo Jelen, Indulona, Vitacit, Pedro, Horalky, instantní polévky i paštiky. Retro týden se v Lidlu obvykle opakuje třikrát ročně a nabídka se vždy mění. Retro už totiž nejsou jen sedmdesátky a osmdesátky, ale i devadesátá léta.
Které produkty si lidé zamilovali nejvíc?
K stálicím od počátku patří Kofola, Májka a Bohemia Sekt.
Retro týden si za deset let našel pevné místo v srdcích českých zákazníků a patří mezi nejoblíbenější akce Lidlu – stejně jako týdny věnované Francii a Itálii. Další možnost zakoupit si oblíbené nostalgické kousky budete mít již tento týden, od 7. 5. Po čem sáhnete?