Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Chcete mít kondičku nebo zhubnout? Ideální fitness aktivity na podzim

S příchodem chladnějších měsíců se postupně přesouváme z venku dovnitř, přičemž výběr indoorových aktivit je obrovský. Jaké aktivity jsou na podzim nejvhodnější z hlediska udržení kondice a hubnutí?
Vydáno: 16.11.2018
Fitness aktivity pro ženy, se kterými je ideální začít na podzim
Fitness aktivity pro ženy, se kterými je ideální začít na podzim Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kruhový trénink jako efektivní spalovač tuku

Na předních příčkách se již dlouhou dobu drží kruhové tréninky, díky kterým posílíte svaly, zpevníte tělo, zrychlíte svůj metabolismus, spálíte tuky a zhubnete mnohem efektivněji než při jakémkoliv jiném druhu cvičení včetně kardia. „Kruhový trénink je oblíbeným typem cvičení nejen díky vysoké efektivitě při hubnutí, ale zároveň šetří čas, což v dnešní době ocení většina z nás,“ říká hlavní trenérka fitness centra pro ženy Contours Mgr. Kateřina Hollerová. „Kruhový trénink trvá kolem 30 minut a je postavený tak, že se u něj nejen zapotíte, ale i skvěle pobavíte,“ upřesňuje Hollerová. Pro kruhový trénink je typické, že se cviky mění každý měsíc, takže se na něm určitě nebudete nudit a zvyšuje se tím i pravděpodobnost, že u cvičení vydržíte déle než u něčeho, do čeho se musíte nutit.

Kruhový trénink má nespočet benefitů a řada z nich je dokonce vědecky prokázána. „Například je prokázáno, že díky střídání náročnějších a lehčích cviků kolísá tepová frekvence při cvičení nahoru a dolů, což je nejrychlejší cesta k výsledkům. Během cvičení pálíte tuk, ale také zrychlujete díky fázím s vysokou tepovou frekvencí svůj metabolismus a spalujete více i v klidu,“ popisuje jeden z benefitů Hollerová. Jako další z benefitů pak uvádí střídání zatížení různých svalových partií. „Při cvičení kruháče nepracují pouze nohy, ale celé tělo a krev stále putuje intenzivně všemi svaly. Cestou zároveň sbírá tuky ze všech partií.“ Třetí výhodou je to, že v tréninku je vždy aerobní aktivita i posilování. To znamená, že nejen zhubnete, ale zároveň si i vytvarujete krásné křivky, tělo bude pevné a zdravé. „U nás se zaměřujeme na tzv. fyziofitness – zařazujeme zdravotní cviky, což klientkám uleví od bolavých zad, kolen a svalů,“ dodává Hollerová.

Jóga – cesta, jak omládnout a zhubnout

„Jóga je ideálním doplňkem k silovým sportům, dokáže zlepšit sportovní výkony, vaši flexibilitu, odbourává stres (fyzický i psychický), je skvělým pomocníkem při hubnutí a k tomu všemu pravidelné cvičení jógy omlazuje,“ nešetří superlativy o józe zakladatelka center Domu jógy a autorka knihy o józe pro seniory Věra Vojtěchová. Druhů jógy je přitom nespočet (od klasických stylů až po hormonální jógu, hot jógu či naked jógu) a třeba taková hot jóga je do chladnějších podzimních dní nejlepší možnou volbou. „Hot jóga je cvičení jógových pozic v místnosti vyhřáté na 38 až 42 °C, takže se při ní parádně zapotíte. Relativní vlhkost v místnosti je udržována na 40 %, což dělá horkou jógu úžasně odlišným zážitkem. Odpočinete si tělem i duší,“ popisuje horkou jógu Vojtěchová. Vyšší teplota při hot józe také napomáhá otevření pórů, díky čemuž se pleť čistí. A kromě toho je pot přírodní antibiotikum, které dokáže zničit kožní bakterie.

Posilte tělo tancem

Kdy jindy se přihlásit do nového kurzu než na podzim? Venku je stejně brzy tma, ochlazuje se, proto jsou indoorové aktivity skvělou volbou.

Nemusíte ale chodit jen na klasický tanec. Majitelka studia Fascinace Mgr. Tereza Náplavová Semrádová, Dis., doporučuje FitBalet a PortDeBras, které vám pomůžou krásně držet rovná záda, zpevnit a protáhnout svalstvo trupu, zpevnit a protáhnout svaly končetin. „Tento druh tance vychází především z tanečních forem, je však určený pro širokou veřejnost. Kombinuje strečink a tanec. Mimo to patří do skupiny Body & Mind – spojení těla a mysli. Krásně při něm posílíte a vytvarujete postavu,“ tvrdí Semrádová. „Kromě toho se FitBalet a PortDeBras cvičí při hudbě, která člověka po náročném dni uvolní a naladí do příjemné nálady,“ dodává Semrádová. 

Jakýkoli sport doplňte jógou. Proč?

Ať už začnete na podzim chodit do posilovny, vyzkoušíte kruhové tréninky, tanec, začnete hrát tenis nebo budete chodit plavat, zařaďte mezi své pravidelné aktivity jógu. „Je důležité si uvědomit, že mnoho sportů je zaměřeno na jednu skupinu svalů, takže sportující člověk má často silnou jen tu jednu skupinu svalstva a zbývající svaly jsou zesláblé. Jóga pomáhá tento stav vybalancovat,“ říká fyzioterapeutka a instruktorka jógy Tereza Novotná z Domu jógy v Praze.

Článek je zařazen v: cvičení, jóga, podzim
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama