Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

6 způsobů, jak zrychlit váš metabolismus a spalovat více tuku

Několika jednoduchými triky můžete vaše tělo naprogramovat tak, aby při spalování kalorií pracovalo mnohem efektivněji!
Vydáno: 18.08.2017
Roztočte váš metabolismus na vyšší obrátky!
Autor: istockphoto.com Roztočte váš metabolismus na vyšší obrátky!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Špatné genetické predispozice, štítná žláza, nebo pomalý metabolismus bývají často jen výmluvy pro ty, kteří přibírají na váze v důsledku špatného stravování a nedostatku pohybu. Někdy skutečně může být genetika nepříznivá, hormonální funkce těla nemusí být optimální a celková stavba těla vám nemusí úplně nahrávat do karet, ale vždy můžete tělo trochu „popostrčit“, abyste spalovali více kalorií. Jak? Zkuste přirozenou cestou roztočit obrátky vašeho metabolismu!

1) Jezte dostatek bílkovin

Celá řada populárních diet na hubnutí má jedno společné – jsou velmi chudé na bílkoviny. To nemusí vadit v  horizontu několika dní, ale pokud takovou dietu držíte dlouhodobě, je vaše tělo odsouzené ke ztrátě cenné svalové hmoty. A každý kilogram ztracených svalů znamená nižší klidovou aktivitu těla a méně spálených kalorií.

Dostatek bílkovin zajistí, že vám nebude ubývat svalová hmota a také zajistí odpovídající regeneraci, pokud pravidelně cvičíte. Vsaďte na libové maso (krůtí, hovězí a v menším množství klidně i vepřové), ryby, vejce, zakysané mléčné výrobky, Cottage sýr a budete mít jistotu, že vaše tělo nestrádá. Ke zpracování bílkovin navíc tělo využívá mnohem více energie, než ke zpracování cukrů nebo tuků, takže je mnohem méně pravděpodobné, že se přijaté živiny uloží ve formě tuků.

2) Nenechte vaše svaly zahálet

Tenhle bod souvisí s tím předchozím. Studie ukazují, že už pouhé dva 30minutové tréninky celého těla týdně (s činkami, na strojích, kladkách, s odporovými gumy, na TRX apod.) zabrání atrofování svalů, které je dnes doslova metlou fyzicky neaktivní populace. Takový typ tréninku má obrovský zdravotní přínos dokonce i pro seniory ve věku nad 70 let, takže to rozhodně není jen výzva pro mladé aktivní sportovce. Stačí si vybrat úroveň, která odpovídá vaší kondici, tělo bude vzkvétat a zajistíte si tak i rychlejší spalování tuků.

Nenechte vaše svaly zahálet! Foto: Nenechte vaše svaly zahálet!, Foto: istockphoto.com

3)  Nevynechávejte snídani

Začínáte den bez snídaně? Je to chyba! Váš metabolismus nebude běžet ve vysokých obrátkách, pokud hned ráno tělo vystavíte stresovému režimu, kdy po nočním půstu nedostane svoji dávku energie pro dynamický start. Vynechání snídaně způsobí útlum metabolismu, při kterém se tělo snaží přizpůsobit nepříznivé situaci a utlumí svou činnost. To znamená, že bude spalovat méně energie a vy budete zároveň unavení. A nemusí to být velká snídaně, stačí, když bude kvalitní! Co takhle ovesná kaše obohacená o hrst oříšků a čerstvé borůvky? Omeleta ze dvou vajec a plátek žitného chleba? Nebo smoothie z banánu, špenátu a chia semínek jako rychlý a zdravý start nového dne?

4) Zkuste ostré jídlo

Pokud máte citlivý žaludek a ostrá jídla vám způsobují trávící potíže, pak tahle rada nebude pro vás. V opačném případě ale zkuste váš metabolismus maličko zrychlit s trochou kapsaicinu, který je obsažen v chilli papričkách. Určitě nemůžeme doporučit pravidelnou konzumaci extra pálivých pokrmů, ale jejich občasné zařazení může podpořit spalování kalorií.

S chilli se pořádně zapotíte Foto: S chilli se pořádně zapotíte, Foto: istockphoto.com

5) Vyhýbejte se toxinům

V dnešní době lidské tělo čelí obrovskému náporu škodlivých látek, které mohou oslabit naši imunitu, nebo přímo vyvolat různé druhy nemocí. A i v případě, že to nedojde tak daleko, mohou narušit rovnováhu těla a funkci našeho metabolismu. Snažte se proto vyhýbat potravinám se spoustou chemických aditiv, věnujte pozornost tomu kde a za jakých podmínek je jídlo, které konzumujete, vyrobené a z jakých zdrojů pochází suroviny, které nakupujete. 

6) Rozpumpujte srdce

Chůze je přirozená a nesmírně prospěšná aktivita. Kolik času jí ale reálně v týdnu věnujete? Půlhodinová procházka (svižným tempem, neloudejte se) alespoň 3x týdně překvapivým způsobem podpoří činnost metabolismu. V ideálním případě si svých 30 minut dopřejte každý den. Pokud vám to kondice dovolí, zvolte terén s několika převýšeními (jednoduše si „vyšlápněte“ několik kopců). A pokud máte jednou týdně čas dopřát si větší výlet (5 - 10 km v terénu), ani minutu neváhejte a vyražte. Kromě balzámu pro duši je pravidelná chůze doslova elixírem mládí i pro vaše tělo!

Chůze je balzámem pro tělo i duši Foto: Chůze je balzámem pro tělo i duši, Foto: istockphoto.com

Mohlo by vás také zajímat:

Záleží nejen na tom, co cvičíte, ale i jak na jídlo reaguje vaše tělo

Co jíst před a po cvičení? Záleží na tom, co cvičíte!

Cukety dieta opravdu funguje

Cuketová dieta! Řeší problémy se zažíváním a bojuje s kily navíc

Jak rychle zhubnout? Přestaňte počítat kalorie

Jak rychle zhubnout? Přestaňte počítat kalorie

autor: MŠ

Článek je zařazen v: cvičení, dieta, hubnutí, fitness, kalorie, ploché břicho, štíhlý pas, redukce váhy, problémové partie
Reklama