Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Co jíst před a po cvičení? Záleží na tom, co cvičíte!

Není cvičení jako cvičení, a proto ani jídelníček před a po různých druzích pohybových aktivit nemůže být tentýž.
Vydáno: 10.08.2017
Záleží nejen na tom, co cvičíte, ale i jak na jídlo reaguje vaše tělo
Záleží nejen na tom, co cvičíte, ale i jak na jídlo reaguje vaše tělo Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jak by měla vypadat strava před a po cvičení je chronicky omílané téma, které se snad nikdy neomrzí. Jeho aktuálnost je dána hned několika aspekty. Chceme trénovat efektivně a dobře víme, že pokud se budeme v jídle odbývat, nebo budeme jíst nevhodné potraviny, odrazí se to na výkonnosti a cíl se nepřiblíží tak rychle, jak by mohl. Druhým faktorem je naše individualita - každému jednoduše vyhovuje před cvičením a po cvičení něco jiného a na základě nabytých vědomostí můžeme zkoušet, co sedí či nesedí právě nám samotným.

Co se ale už moc neřeší, je druh pohybové aktivity.  Zjistěte, jak jíst před a po cvičení, když je vaší láskou právě tohle: (a samozřejmě se stále řiďte vlastními pocity!)

Jóga

Před jógou se doporučuje nejíst aspoň dvě hodiny a určitě si ani ty dvě hodiny před praktikováním jógových ásán necpěte bříška ničím těžkým! Při józe se dost pracuje s vnitřními orgány, rotuje se trupem, obrací vzhůru nohama a pak budete rádi, že máte žaludek prázdný. Před lekcí si dejte třeba pár kukuřičných sucharů s tenkou vrstvou čerstvého sýra a poté, co se zklidní váš tep i dech po lekci, si dopřejte jídlo bohaté na libové bílkoviny a vlákninu - například dušenou zeleninu s rybou a červenou čočkou.

Běhání 

Není snad nic nepříjemnějšího, než běh s plným žaludkem. Všechno se v něm třepe, nadskakuje a převrací. Navíc jídlo před běžeckým tréninkem prokrví vnitřní orgány, ty pak ztěžknou, a pokud nemáte opravdu silný střed těla a nejste zároveň mistři dechových technik, začne vás po několika metrech píchat v boku. Před během nebo podobnou vytrvalostní aerobní aktivitou si dejte komplexní sacharidy a nebojte se ani těch jednoduchých - třeba takové těstoviny s rajčatovou omáčkou nebo skořicí a medem by vám mohly dodat energii na běh a zároveň nezatížit žaludek. Rozhodně se vyhýbejte tučným potravinám, přemíře vlákniny i bílkovin. To všechno si dopřejte až po doběhnutí, ale ani v tomto chodu dne nezapomeňte na sacharidy!

PŘEČTĚTE SI: 7 POTRAVIN, KTERÉ NIKDY NEJEZTE PŘED CVIČENÍM

Posilovna

Tak tady jednoznačná odpověď neexistuje. Někdo doporučuje před silovým tréninkem nejíst sacharidy, aby bylo tělo nucené čerpat energii z tuků, jiní si naopak sacharidy pochvalují. Vlákninu a hůře stravitelné proteiny vám ale neporadí nikdo (takže si určitě nedávejte tvaroh s horou zeleniny!) Poté, co odložíte činky, dodejte svalům všechny tři makronutrienty, tedy sacharidy, bílkoviny i tuk. Co se týče časování, před cvičením se najezte tak brzo nebo pozdě, aby vám nebylo špatně a těžko. Slupnout banán po cestě do fitka je jiné, než slupnout po cestě na trénink půlku fast foodového stánku! Pokud vám to žaludek dovolí, hned v šatně můžete hladovým svalům poslat kousek ovoce a syrovátkový protein a po příchodu domů si vychutnejte plnohodnotné jídlo.

A jedna naprosto univerzální rada na závěr: Všechno si vyzkoušejte sami na sobě. Každé tělo funguje jinak, a proto musíte experimentovat a zjišťovat, co prospívá právě vám!

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new2 Foto:  

Mohlo by vás taky zajímat:

 

6 nejhorších jídel, než jdete do postele

Kvalitní spánek je extrémně důležitý pro funkci mozku i celého těla. Umožňuje regeneraci po náročném dni (nebo noci – v případě práce na směny) a dodává nám energii na dny následující. Když má člověk potíže se spaním, je unavený, rozmrzelý, hůř se soustředí a nic ho nebaví.

Poruchy spánku mohou mít různé příčiny – od psychologických (potíže v práci, neuspořádané vztahy, problémy různého charakteru) až po fyzické (nemoci, bolesti zad a kloubů, spánková apnoe). Důležitou roli v kvalitě nočního odpočinku hraje také pohyb a výživa.

Mýtus: Po sedmnácté hodině už ani sousto. Měli byste jíst tak, abyste neměli hlad či dokonce nehladověli. Poslední lehčí jídlo si dejte 2–3 hodinky před spaním. Foto:

Co se jídla týče, před ulehnutím do postele bychom se neměli nacpat k prasknutí, ale ani bychom neměli chodit spát s úplně prázdným žaludkem. Lidé, kteří drží dietu, nemohou často usnout, protože mají hlad a organismus je nastavený tak, že když má hlad, nechce spát, ale jít shánět potravu (vyplavuje se adrenalin a tělo se chystá k lovu či sběru). To je důvod, proč je při hladovění jedinec unavený, ale ne a ne zabrat.

Večer a v noci se mnohem snáz ukládá přebytečná energie do podkožních tukových zásob, protože energii už nevyužijeme.

Existují potraviny, kterým bychom se měli ve večerních hodinách a před spaním úplně vyhýbat:

Čokoláda

Čokoláda pro alergiky 3

Ta vysokoprocentní je sice relativně zdravá, ale i tak obsahuje obrovské množství tuku. Mléčné čokolády jsou navíc dost sladké. Kakao, z něhož se čokolády vyrábějí, obsahuje kofein – a ten je, jak známo, nepřítelem spánku. Některé studie ale tvrdí, že v kombinaci s theobrominem (další látka schovaná v kakau) není kofein aktivní, a proto prý zase tak povzbuzující účinky čokoláda nemá. Co ale před spaním určitě v čokoládách škodí, je tuk a cukr.

Kdy naposledy jíst před cvičením a jak dlouho čekat po cvičení, než si něco dáte? A co vlastně jíst a pít?

Základ úspěšného hubnutí? Správný jídelníček před a po cvičení

Které jídlo vám pomůže hubnout?

Jídlo, které po cvičení pomáhá se spalováním tuku


Článek je zařazen v: posilování, hubnutí, jóga, trénink, jídlo před cvičením, jídlo po cvičení
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama