Cvičení

20. listopadu 2018 06:00

redakce Prima Zoom

Toužíte po miminku? 5 cviků, které vám pomůžou s otěhotněním

Pokud plánujete rodinu, a to nejen aktuálně, ale i kdykoliv do budoucna, je dobré začít pečovat o svoje tělo. Extrémně důležitá je v této souvislosti oblast pod pupíkem – tedy pánev a bedra. Naučte se několik cviků, které vám mohou pomoci připravit organismus a snáz otěhotnět.

Zatímco je těhotenství výsadní doménou žen, k otěhotnění napomáhají oba z páru. Být v kondici, abychom mohli počít zdravé a šťastné miminko, tedy není jen úkolem dam, ale také pánů. Většina rehabilitačních a cvičebních postupů je zaměřená na ženy, jejich pánevní dno a zdravou páteř, ale dnes dobře víme, že pravidelná pohybová aktivita, přiměřený podíl tělesného tuku a s tím spojená tvorba testosteronu u mužů také hraje svoji roli.

Svalovým cvičením, které uvolní spazmy v oblasti páteře a pánevního dna, dosáhla neuvěřitelných úspěchů v oblasti léčby funkční sterility Ludmila Mojžíšová a některými prvky takového cvičení se můžete inspirovat i vy. Nezapomínejte ale, že naprosto klíčovým cvičením pro otěhotnění je „cvičení“ s partnerem v ložnici. Bez toho to nepůjde, i kdybyste se třeba přetrhla.

1. Klubíčko

Lehněte si na podložku na záda a přitáhněte kolena k hrudníku. Zakývejte koleny ze strany na stranu a jemně zakružte, aby se bedra uvolnila. Potom s výdechem zatlačte koleny proti vašim rukám, chvilku vydržte a poté povolte. Ujistěte se, že je celá bederní oblast v kontaktu s podložkou a neprohýbá se.

2. Žába

Otočte se na břicho, natáhněte nohy a ruce upažte do strany. Hlavu otočte doprava a pomalu zvedejte pravé koleno k hrudníku, kam až to půjde. Pánev přitom nechte na podložce. V této poloze počkejte několik vteřin a poté strany vystřídejte. Uvolníte si tzv. esíčko – křížo-kyčlo-bederní skloubení.

3. Kočka

Jednoduše zaujměte pozici „na všech čtyřech“. S nádechem celou páteř prohněte, jako byste se chtěla temenem hlavy a kostrčí dotknout stropu. S výdechem se nahrbte – temeno hlavy a kostrč směřují dolů k zemi. Poté nechte páteř v neutrální poloze a s výdechem se podívejte na kotníky z jedné a poté z druhé strany. Kotníky můžete nadzvednout od země, páteř se protáhne do stran.

4. Houpačka

V leže na zádech na podložce pokrčte kolena. S výdechem odlepte kostrč od podložky a bedra do ní naopak silou vtiskněte. S nádechem pak bedra odlepte a naopak přitiskněte kostrč do podložky. Rozhýbete oblast beder, ale také pánev a kostrč. Tento cvik klidně zkuste i v „prodloužené“ podobě – ruce vzpažte a nohy natáhněte do dálky. Střídavě kostrč zvedejte a tiskněte do země – při provádění této varianty aktivujete celou páteř.

5. Vlny

Postavte se, rozkročte nohy a lehce je pokrčte. Začněte vlnit páteří od hlavy až ke kostrči. Snažte se nechávat ramena na místě a páteřní vlnu dělat jen páteří. Stejně, jako vlny směrem dopředu lze provádět vlny do strany. Páteř je hybatelem celého těla a její rozpohybování může pomoci nejen s otěhotněním.

Zdroj: Fithall.cz

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 28. 5. 2024

Berani, možná budete vyzváni, abyste uspořádali setkání u sebe doma. Zpočátku byste mohli propadnout panice, protože si myslíte, že váš dům není dostatečně čistý. Nebojte se. Pravděpodobně je bezvadný. Jste jediní, kdo si všimne nějakého prachu, takže se tím netrapte.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.