Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

5 chyb při snídani, kvůli kterým se tloustne

Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Ne každý však ví, že právě při snídani se dopouštíme spousty chyb, které později vedou ke zdravotním problémům a nabírání přebytečných kilogamů.
Vydáno: 27.04.2017, Martina Hrušková
5 chyb při snídani, kvůli kterým se tloustne

A které chyb patří mezi ty nejčastějších, kterých se dopouštíme?

1. Velikost porce

Máte-li za to, že malá porcička obilninové kaše ke snídani zmenší celkový denní přísun kalorií, a pomůže vám tak udržet si postavu, hrubě se mýlíte. Ani nestihnete dojet do práce a hlad vás přiměje dát si rychlou kávu s něčím dobrým k zakousnutí. To je nejenom cesta k nadváze, ale také k rozhozenému trávení. Ráno je třeba se pořádně najíst. Moc dobře si rozmyslete, než začnete zmenšovat své ranní porce na polovinu.

2. Nezdravé jídlo

Kdo chce zhubnout a sní o dokonalé postavě, měl by ze snídaňového menu vyřadit vysoce kalorická jídla: housky, toasty s tučnou oblohou nebo marmeládou, lívanečky se sirupem i chleba s máslem. Vhodnější je ovesná kaše s čerstvým ovocem a ořechy, celozrnný chléb a jogurt.

3. Příliš mnoho kofeinu

Jeden či dva šálky kávy nebo čaje nejsou na škodu. Jestliže si však zvyknete začínat den velkými dávkami těchto nápojů, vystavujete se riziku. Obvykle jsou totiž spojeny s něčím „k tomu“. Koláček, vánočka, do kávy smetana, do čaje cukr. V důsledku máte kalorickou bombu, která se podepíše nejen na postavě, ale také na celkovém zdravotním stavu.

Nepřehánějte to ani se ovocnými šťávami Foto: Nepřehánějte to ani se ovocnými šťávami, Foto: istock.com

4. Nepřehánějte to se šťávami

Skenička šťávy je zdravá pouze je-li to šťáva čerstvě vylisovaná. Kupované produkty obvykle obsahují velké množství cukru, řadu konzervantů a barviv, které organismu leda ubližují. „Přírodně identické“ aroma je aroma umělé. Tedy nezdravé. A poznámka nakonec: šťáva nenahradí plnohodnotnou snídani, je pouze jejím doplňkem!

5. Snídaně bez tekutin

Nejméně jedna velká sklenice obyčejné vody pokojové teploty by měla zahajovat den. Než začnete zahánět hlad, pořádně se napijte. Nahradíte tělu tekutiny spotřebované v noci, spustíte metabolismus, zmenšíte pocit hladu, usnadníte práci trávicího traktu. A navíc předejte dehydrataci. Váš organismus dokáže s dostatkem tekutin daleko lépe vstřebat ze snídaně všechny potřebné živiny.

Doufáme, že vám tyto rady dobře poslouží a chyby u snídaně vám nebudou kazit zdraví, postavu ani náladu.

Přečtěte si také:

Sladké je tááák dobré!

Co mlsají výživoví poradci, když je honí mlsná? Zkuste jejich tipy!

Co se děje, když pijete vodu nalačno

Co se děje s vaším tělem, když pijete vodu nalačno

Článek

nejzdravější levná jídla Foto:

10 nejzdravějších potravin, které koupíte za pár korun

Za stovku se může zdravě najíst klidně celá čtyřčlenná rodina.

zdroj: prokondice.cz

Reklama
Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, sacharidy, káva, snídaně, kofein, zdravé snídaně, proč snídat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama