Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

7 mýtů o tělesném tuku, které jednou provždy vyvrátíme

Když přijde řeč na tělesný tuk, najdete jistě mnoho a mnoho informací. Mezi nimi ale i ty, které nejsou pravdivé, ale bohužel jim stále mnoho lidí věří. A proto jsme se rozhodli, že tyto mýty o tuku v těle jednou provždy zboříme.
Vydáno: 02.12.2016, Martina Hrušková
Mýty o tělesném tuku
Mýty o tělesném tuku Autor: thinkstock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Mýtus č.1: Jedením tuků ztloustnete

To není tak úplně pravda. Ve skutečnosti se každý narodíme s určitým počtem tukových buněk, které se buď zvětšují nebo naopak smršťují, když tloustneme a hubneme. A jedením tuků – nejlépe mononenasycených a polonenasycených – ve skutečnosti děláte vašemu tělu dobře. Po jejich konzumaci se budete cítit rychleji zasyceni a tento pocit vám dokonce vydrží déle. Takže jedením určitých tuků vlastně můžete zhubnout!

Mýtus č.2: Svaly váží více než tuk

Kilo je kilo. Rozdíl mezi tukem a svaly je ten, že kilo tuku zabírá větší objem než kilo svalů, což vysvětluje, proč vypadáte štíhleji a drobněji, i pokud vám váha ukazuje stejně nebo více před tím, než jste začali cvičit.

Mýtus č.3: Správným cvičením můžete z tuku udělat svaly

Tuk a svaly jsou dvě odlišné věci. Abyste zhubli a dostali se do formy, musíte kombinovat kardiovaskulární cvičení (běhání, jízda na kole, aj.) se zvedáním činek, abyste spálili tuky a zároveň nabrali svaly. Neexistuje žádné kouzelné cvičení, které by z tuků zázračně vytvořilo svaly.

Maminka i babička byly plnoštíhlé? Nikde není psáno, že vy musíte být taky!

Brzdí vás v hubnutí vaše geny? Využijte je ve svůj prospěch!

Mýtus č.4: Ze svalů se může stát tuk

Dobrou zprávou je, že se svaly, na kterých jste tak těžce dřeli, nepromění zpět v tukové polštáře, když si dáte od cvičení malou pauzu. Pokud ale nebudete svaly používat příliš dlouho, mohou zakrnět. Pokuste se tedy pravidelně cvičit alespoň 30 minut dvakrát týdně, aby vaše svaly zůstaly zdravé a silné.

Mýtus č.5: Nemůžete být fit a zároveň tlustí

Člověk může jíst zdravě, pravidelně cvičit a mít krevní tlak, cholesterol a hladiny cukru v krvi v normě, ale stále mít nějaký tuk navíc. A pravdou je, že tento člověk je na tom lépe než ten, který je hubený a jí tučné věci (“já pořád jím, ale vůbec netloustnu”).

Mýtus č.6" Cvičení můžete zaměřit na určitou oblast tuku

Jediným způsobem, jak se zbavit tuku v jakékoliv části vašeho těla, je hubnutím. Celkovým. Neexistuje žádné cvičení, které by vás zbavilo tuku jen v oblasti vašeho břicha nebo vašich boků. Abyste se zbavili nadbytečných kil, musíte vyvážit kalorie tak, abyste spálili více, než sníte – a to jde jedině cvičením a dodržováním zásad zdravého stravování.

Mýtus č.7. Menší procenta tuku v těle jsou lepší než větší

Ne tak úplně. Naše tělo potřebuje určité množství tuku, aby mohlo správně fungovat (20–25 % pro ženy, 10–15 % pro může). Pokud se budete snažit dosáhnout menších hodnot, než jaká je norma, riskujete zhroucení vašeho kardiovaskulárního, endokrinního a centrální nervového systému. Takže nezapomínejte – nejdůležitější je zdraví a pak až to, zda se vejdete do oblečení, které jste nosili, když vám bylo 20 let.

Martina Hrušková

Článek je zařazen v: cvičení, dieta, hubnutí, kalorie, tělesný tuk, tuky v těle, mýty o tucích
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama