Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Cvičíte zumbu, TRX nebo HEAT? Máme pro vás ukázkový jídelníček

Aerobic, zumba, HEAT, TRX, břišní pekáč a další všemožné skupinové lekce mají spoustu výhod. Mimo jiné si na nich dokonale vyčistíte hlavu a nemusíte moc přemýšlet. A abyste nemuseli přemýšlet ani nad tím, co si dát před a po cvičení, máme pro vás tipy, co jíst.
Vydáno: 31.07.2018, Anna Kopečková
Cvičíte Zumbu, TRX nebo HEAT? Máme pro vás ukázkový jídelníček
Cvičíte Zumbu, TRX nebo HEAT? Máme pro vás ukázkový jídelníček Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Na aerobic, zumbu, HEAT, TRX, břišní pekáče a na další všemožné lekce můžete zavítat, pokud zrovna venkovní počasí outdoorovému sportování nepřeje. Takové studiové lekce jsou vhodné také v případě, že se vám nechce vymýšlet, co máte dělat a jak máte cvičit – instruktor vám dá pokyn, vy se jím řídíte a hlavu můžete nechat odpočívat. U kvalitních lektorů máte navíc záruku, že vám nedovolí provádět cviky chybně.

Výhodou skupinových lekcí ve fitness centrech je bezesporu síla skupiny – ta vás hecuje a motivuje, takže i když na cvičení zavítáte vyšťavení po úmorném dni v práci, taková hodinka pohybu vás jistojistě povzbudí i vám zlepší náladu.

Co se týče jídelníčku před a po skupinových lekcích ve fitness studiích, řiďte se obecnými doporučeními sportovní výživy, ale samozřejmě vždy přihlédněte k vlastní individualitě. Zvažte, zda je lekce silového nebo aerobního typu a podle toho si před ní dopřejte dávku komplexních sacharidů, proteiny, ale také dostatečné množství tekutin. Po docvičení není na škodu dát si něco s podílem jednoduchých cukrů (třeba ovoce, müsli tyčinku nebo v létě klidně zmrzlinu) a poté doplnit živiny, které zajistí obnovu sil (komplexní sacharidy) i budování a regeneraci svalové hmoty (bílkoviny).

Ukázkový jídelníček na celý den pro nadšené návštěvníky studiových lekcí:

Snídaně: 2 kusy celozrnného žitného chleba s arašídovým máslem a zavařeninou

Svačina: Kus ovoce (banán, jablko, hruška) a hrst přírodních ořechů (cca 30 gramů)

Oběd: Kuskus se zeleninou a steakem z lososa

Svačina II: Miska Lesních vloček (viz recept níže) pro doplnění energie po cvičení

Večeře: Zeleninový salát s mozzarellou a lehkými kukuřičnými chlebíky

Večeře II: Skyr s kokosem a lžičkou medu

Dopřejte si sladkou odměnu

Po studiové lekci, na kterou docházíte pravidelně, a kde se s ostatními znáte, se nenabízí nic jiného, než se společně po takové dřině odměnit něčím dobrým. Pozvěte svoje parťáky na zmrzlinu. Dejte si ji v cukrárně, sáhněte po ní do chladicího pultu supermarketu nebo ji zakomponujte do vašich domácích výtvorů. Inspirovat se můžete třeba těmito recepty:

Jahodové mámení

Do misky naservírujte několik lžic jahodové zmrzliny. Spojení jahod a tvarohové zmrzliny, která je zjemněná smetanou, dokonale vynikne, když na ni nakrájíte spoustu čerstvých jahod a dílko posypete strouhanou hořkou čokoládou. Teď už jen lžičku a dobrou společnost!

Lesní vločky 

Asi 50 gramů ovesných vloček zalijte vodou a nechte přes noc nabobtnat v lednici. Ráno do nich přidejte lžičku domácí zavařeniny nebo medu a navrch položte kousek jogurtové zmrzliny s příchutí nějakého ovoce. Porce komplexních a jednoduchých sacharidů spolehlivě doplní glykogenové zásoby po namáhavém cvičení.

Kontrastní lívance

Připravte celozrnné lívance podle osvědčeného receptu. Dejte si záležet, aby byly nadýchané a měkoučké. Hotové, ještě teplé lívance proložte těsně před servírováním čokoládovou zmrzlinou. Spojení světlých horkých lívanců a chladivé tmavé zmrzliny bude zážitkem pro všechny smysly.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner new1 Foto:

Mohlo by vás taky zajímat:

 

Sladké je tááák dobré!

Co mlsají výživoví poradci, když je honí mlsná? Zkuste jejich tipy!

Je kokosový olej zdravý? Je sushi dietní? Je lepší sladit medem? Jíst vařenou nebo čerstvou zeleninu?

11 pravidel zdravé výživy, na která byste měli úplně zapomenout

 

 

Fitness trendy roku 2018

Fitness trendy roku 2018: HIIT, body & mind styly a nové technologie

Článek je zařazen v: cvičení, hubnutí, fitness, aerobic, posilování břicha, břišní pekáč, heat, TRX, zumba, skupinové lekce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama