Diety a hubnutí

3. června 2017 14:00

Martina Čerňanská

Desatero efektivního hubnutí aneb zatočte konečně s kily navíc

Najde se jen málo žen, které nikdy neřešily svou váhu. Většina z nás někdy držela dietu nebo se minimálně zamýšlela nad tím, jak nějaké to kilo shodit. Pokud patříte mezi ty, které s váhou stále bojují, přečtěte si naše desatero efektivního hubnutí. Je prověřeno praxí!

1. Žádné polotovary

V supermarketech se vyhněte polotovarům a upraveným potravinám. Tato jídla jsou plná nežádoucích tuků a cukrů. Raději kupte jednotlivé čerstvé a syrové potraviny.

2. Hodně pijte

Denně vypijte 8 sklenic vody (některé můžete nahradit bylinkovým čajem). Povzbudíte pomalé trávení a omezíte hromadění toxinů. Navíc jak se říká: Hlad je převlečená žízeň.

3. Zeleniny není nikdy dost

Všechno jídlo jezte s mírou, kromě zeleniny – té si naložte na talíř, kolik chcete. Také si ji nakrájejte do mističky na stůl vedle počítače a „uzobávejte“ během dne.

4. Myslete na svačiny

Pokud dostanete hlad mezi hlavními jídly, místo čokoládové tyčinky nebo oplatky sáhněte po zdravé přesnídávce. Zvolte banán nebo jiné ovoce, několik ovesných koláčků s humusem nebo nízkotučný bio jogurt.

Vše si zapisujte - shozená kila, centimetry i jídelníček, Foto: istock.com

5. Více choďte

Investujte do krokoměru (nebo si stáhněte aplikaci do vašeho chytrého telefonu) a počítejte kroky. Snažte se denně ujít alespoň 10 000 kroků. Sice to zní jako velké číslo, ale nebojte se, stačí např. vystoupit o jednu či dvě zastávky dříve a zbytek dojít nebo si udělat okolo domu pár koleček.

6. Piště si deník

Veďte si deník o svém jídelníčku, úbytku hmotnosti centimetrů, abyste si udrželi motivaci a zároveň mohli snadno identifikovat případné problémy.

7. Nerozptylujte se

Na jídlo se vždy soustřeďte – jezte pomalu, nesledujte při jídle televizi, nečtěte si a hlavně nejezte při chůzi.

8. Pestrá strava

Jezte pestrou stravu, aby vám neodradila jednotvárnost diety. Pokud budete jíst jen brokolici a rýži, během pár dnů ji budete doslova nenávidět. Navíc není potřeba si jídlo odpírat. Je jen důležité myslet na to, že jít se má vše, ovšem s mírou!

9. Intolerance či alergie

Pokud vás trápí nadýmání, je možné, že nesnášíte některé potraviny. Zkuste vynechat ty nejpodezřelejší a pak je znovu zařaďte do svého jídelníčku, abyste odhalili pachatele – může jít o pšenici, mléčné výrobky, citrusové plody či vejce.

10. Není nad masáž

Masírujte si kůži kartáčem či žínkou. Masáž stimuluje krevní oběh i lymfatický systém a rozkládá uložený tuk. Navíc se vám díky tomu kůže hezky napne a opticky bude vypadat vyhlazenější. A to se hodí obzvlášť teď před létem, no ne? ;)

Přečtěte si také:

připravila: Martina hrušková/ 100 nej tajemství diet od Anny Selbyové

Uložit

Uložit

Uložit


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 20. 5. 2024

Dnes byste mohli dobře psát beletrii nebo publicistiku. Je docela dobře možné, že jste o nějakém literárním oboru uvažovali. Proč váháte? Nikdy není pozdě. Najděte si čas na napsání příběhu. Pokud máte negativní postoj k věcem, které děláte, jak chcete něco udělat, Berani?

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.