zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

Dieta Clean eating: Jak jíst opravdu čistě a zdravě?

Dieta Clean eating
Autor: istock.com Dieta Clean eating
motlovk , Vydáno: 01.03.2017
Řídit se pravidly čistého stravování je přitom vcelku jednoduché. Ani nemusíte hladovět. Pokud dodržíte pravidla tzv. čistých jídel, zbavíte se nadváhy a zdravotních potíží, které souvisejí s nevhodným stravováním.

reklama

Pokud dodržíte pravidla tzv. čistých jídel, zbavíte se nadváhy a zdravotních potíží, které souvisejí s nevhodným stravováním.

Také se ale zlepší vzhled vašich vlasů, nehtů, pleti, budete mít víc energie a celkově prospějete svému tělu. Je to prostě docela přirozená cesta, jak vyčistit svůj jídelníček, ale netrápit se zbytečně hlady...

Základní pravidla:

1. Clean eating znamená jiný životní styl

Dieta v klasickém slova smyslu znamená zákazy a omezení a ty nikdo celoživotně respektovat nedokáže. Clean eating ale znamená změnu stravování, nikoliv jeho omezení. Když si budete chtít jednou za čas dát oblíbené jídlo, byť ne úplně zdravé, klidně si ho dejte. Užijte si ho a vraťte se opět k jídelníčku, který prospěje vašemu zdraví. Výčitky svědomí vám rozhodně nepomůžou. Jídlo by vám mělo pomáhat, nikoliv škodit.

2. Dopřejte si čerstvé potraviny 

Jezte co největší množství čerstvých potravin, ať už se jedná o ovoce a zeleninu nebo maso. Pro organismus je nejlepší takové jídlo, které si můžete někde utrhnout či ulovit a sníst ho tak, jak je, nebo jen s minimálními úpravami.

3. 5–6 menších porcí denně

Nezatěžujte svůj trávicí trakt velkými porcemi, ale jídlo si rozdělte do menších dávek v průběhu celého dne. Udržíte si stabilní hladinu krevního cukru, zamezíte návalům vlčího hladu, ale také organismus naučíte, že není potřeba schraňovat si tukové zásoby.

4. Vyvažte svůj talíř

V každém jídle kombinujte libové proteiny, komplexní sacharidy, vlákninu a zdravé tuky. Vaše tělo potřebuje živiny, vitamíny a minerály a jedině pestrostí stravy mu je dodáte všechny.

5. Eliminujte přidaný cukr

Téměř všechny potraviny obsahují nějaké sacharidy. Nebojte se přirozeně se vyskytujícího cukru, ale vyhýbejte se výrobkům, do kterých je cukr průmyslově přidávaný. Jedná se především o cukrovinky, limonády, ale také pekárenské a mléčné výrobky.

6. Nejezte průmyslově zpracované potraviny

To znamená takové, jejichž ingredience nedokážete skoro ani vyslovit. Umělá barviva, umělá sladidla, stabilizátory, konzervanty, emulgátory a další chemikálie do vašeho žaludku rozhodně nepatří.

Dieta Clean eating 2 Foto: Foto: istock.com

7. Dejte si zdravé tuky

Zdravé tuky jsou nezbytné pro správnou funkci organismu. Nebojte se propašovat je do každého jídla ve formě olivového oleje, ořechů, semen či burákového nebo mandlového másla. Díky nenasyceným tukům můžete regulovat hladinu cholesterolu v krvi, ale také vyživíte vlasy, nehty a kůži.

8. Zaměřte se na živiny, ne na kalorie

Nepřepočítávejte jídlo na čísla, ale soustřeďte se spíš na to, jaké benefity vám pokrm přinese a jak jeho konzumací prospějete svému zdraví. V jídle kromě potěšení hledejte především zdroj cenných živin a látek, díky kterým se budete cítit lépe.

9. Pijte víc vody

Voda tvoří většinu těla, hydratuje kůži, vlasy i vnitřní orgány. Dokáže odvést z organismu odpadní látky, pročistit tělo a rozhýbat metabolismus. Pijte co nejvíc čisté vody a omezte množství alkoholu, kávy, limonád, džusů a silných čajů.

10. Jezte v klidu

Jedením v autě, u počítače nebo před televizí dáváte svému tělu najevo, že vám nestojí ani za pár minut času. Sedněte si k talíři na hezké místo, nic kromě jedení v tu chvíli nedělejte, soustřeďte se na každé sousto a jídlo si užijte. Určitě tím pro sebe uděláte víc, než když do sebe v běhu na schůzku nasoukáte mastný párek v rohlíku. Nedostatek času na jídlo je vždy pouze výmluvou.

Mohlo by vás také zajímat:

5 tajemství hubnutí, které odborníci řekli jen svým známým

5 tajemství hubnutí, která odborníci řekli jen svým známým

TOP 8 potravin, na které štíhlé ženy nedají dopustit

Možná, že si říkáte, jak to ty štíhlé ženy dělají, že jsou pořád tak hubené. Může za tím být nespravedlnost tohoto světa – někdo přibírá i ze vzduchu, zatímco jiní se mohou cpát od rána do večera a ručička na váze se jim nehne ani o píď. Může za tím být ale také něco jiného: štíhlé ženy zkrátka vědí, jak jíst a nepřibrat.

Ovesné vločky

hubnoucí potraviny ovesné vločky

Lidé, kteří drží svou hmotnost na uzdě, často snídají ovesné (nebo jiné obilné) vločky. Nemusíte jich sníst celý kamion, stačí 40–50 gramů zalít vodou, krátce povařit a servírovat je třeba s trochou tvarohu a čerstvého ovoce.

6 důvodů, proč jíst salátové okurky ve velkém

6 důvodů, proč jíst salátové okurky ve velkém

Zdroj: Fithall.cz

reklama

Související témata: zdraví , dieta , hubnutí , diety , pitný režim , jak zhubnout , detox , zdravá strava , clean eating

reklama

Přečtěte si také

reklama