Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Džus, fresh, smoothie, celé ovoce: Co je pro zdraví a hubnutí lepší?

Zpestřit si pitný režim občas není vůbec od věci. Vždyť koho by bavilo pít neustále jen obyčejnou vodu? A když si k tomu připočteme nějaké ty vitamíny, minerály a vlákninu, vypadá popíjení různých džusů, freshů a smoothie jako skvělý nápad.
Vydáno: 16.05.2017
Jsou dobré, ale ne vždy zdravé nebo vhodné pro hubnutí
Autor: iStock Jsou dobré, ale ne vždy zdravé nebo vhodné pro hubnutí
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kromě vitamínů, minerálů, vlákniny a vody ale ovocné šťávy obsahují také spoustu cukru. Jednoduchého cukru. A v ten moment se z relativně zdravého nápoje stane nástroj na nabírání nežádoucích tukových zásob. Jednoduchý cukr má schopnost vyprovokovat slinivku břišní k produkci inzulínu a ten, pokud se dostatečně nehýbeme, zase dokáže veškerou nespotřebovanou energii rychle poslat do oblastí na těle, kde se nám to právě nehodí.

Jak se vyznat v ovocných nápojích? A není lepší dát si prostě ovoce?

Odpověď najdete zde:

Džusy

Barevné lákavé krabice na nás v supermarketech volají už z dálky. Na jejich obalech vidíme dokonalé, šťavnaté ovoce, lehce orosené chladivou vodou. K tomu nápis „fresh“, „healthy“, „100%“ a podobně a šup s džusem do nákupního vozíku. Nenechte se ale nalákat líbivým obalem a krabici s džusem také otočte zezadu. Uvidíte, že většina ovocných šťáv pochází z koncentrátu, jsou doslazované, dobarvované a konzervované. Právě jste si koupili litr sladké vody za 40 Kč. Vitamíny, minerály a vlákninu v nich nehledejte, nenašli byste je.

Freshe

Fresh je v podstatě čerstvě vymačkaná šťáva z ovoce. Zcela jistě v ní uvízly nějaké ty vitamínky i minerální látky, ale také veškerý cukr z ovoce. Pokud jsou ovocné freshe namixované se zeleninovými, budiž – nálož cukru bude trochu nižší, nicméně pijete hlavně sladkou vodu s trochou vitamínů. Pokud chcete freshe do svého nápojového lístku zařadit, určitě si je řeďte obyčejnou nebo minerální vodou.

Smoothie

Nejlepší z tekutých variant. V tomto produktu najdete rozmixované ovoce, zeleninu, semínka, ořechy, vločky i otruby – smoothie zkrátka snese všechno. Jen čistě ovocné a zeleninové varianty obsahují kromě vitamínů a minerálů také vlákninu, která má schopnost snížit glykemický index nápoje. Ideální je, když nápoj obsahuje zdravé tuky v podobě ořechových másel nebo semen – pak se glykemický index sníží ještě víc a slinivka zůstane v klidu. Nevýhodou i výhodou smoothie představuje jejich tekutá podoba. Výhoda spočívá v příjemné konzumaci, nevýhoda v absenci kousání, protože díky kousání a žvýkání se do našeho mozku dostane informace o tom, že přijímáme energii! V nápoji můžete vypít spoustu kalorií, ale stále můžete mít pocit hladu.

Ovoce

Takhle nám ho příroda naservírovala, takhle bychom ho měli jíst. Ovoce a zelenina jsou nejlepší a nejzdravější tak, jak jsou. V pevném stavu, se slupkou. Je nutné je dobře kousat, žvýkat i trávit. Pokud se hýbete, cukru v ovoci se bát nemusíte. Jestli chcete redukovat tuk, dejte si ho dopoledne nebo po tréninku a s jeho množstvím to rozhodně nepřehánějte!

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 3 Foto:  

 

Mohlo by vás taky zajímat:

Pozor na to, co pijete.

Ovocné a zeleninové drinky: Jsou skutečně dietní?

Smoothie: Nápoj, který vám pomůže zdravě zhubnout

Víte, jak se dá zhubnout a zároveň získat dostatek energie? Řešením je smoothie. Tenhle nápoj z čerstvé zeleniny a ovoce získává stále víc na oblibě a seženete ho relativně snadno už hotový. Není ale nad domácí přípravu, když víte, co všechno jste do něj dali. Pokud jsou to samé zdravé přísady, pak je smoothie opravdu ryze přírodním zdrojem zdravé energie, je nabušené vitamíny a dokáže podpořit vaši imunitu. Udělejte si ho třeba místo snídaně nebo k svačině. Při jeho přípravě neplatí žádná striktní pravidla. Stačí se řídit vlastní chutí a fantazií. Máme pro vás pár tipů. Umixujte si to, na co máte chuť.

Zelený spalovač tuků

Zelený spalovač tuků

Co budete potřebovat:

• 3 růžičky brokolice

• 2 růžičky květáku

• 2 plátky čerstvého ananasu

• zelený čaj na dolití

Brokolici, květák a ananas nakrájejte na kousky, přilijte sklenku zeleného čaje a vše rozmixujte. Nápoj podle potřeby zřeďte ještě trochou zeleného čaje a ihned podávejte.

 

Proč ho pít:

Jednak je sestavený tak, aby nastartoval spalování tuků, a jednak je nabušený antioxidanty. Místo ananasu můžete pro změnu vyzkoušet zelené jablko nebo třeba přidat limetku.

 

5 druhů ovoce, které usnadní vaše hubnutí

Ovoce je skvělým zdrojem vitamínů a minerálů – o tom všichni víme. Ale uvědomujete si, že některé mají také odtučňovací vlastnosti? Spalují přebytečný tuk, hlavně na břichu a bocích.

Kiwi

5 druhů ovoce, které ti usnadní hubnutí  kiwi

Obsahuje enzymy, které už v žaludku “rozbíjejí” bílkoviny, střeva je mohou snadněji strávit. Kolik kiwi byste měla jíst? Stačí jedno ovoce po jídle. Tehdy si žaludek poradí s trávením dokonce tučných, masitých jídel. Kromě toho vaše pokožka bude více vypnutá a vrásky méně viditelné.

Nejméně kalorické ovoce a zelenina pro vaše zdraví i kondici

Nejméně kalorické ovoce a zelenina pro vaše zdraví i kondici

Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, vláknina, jak zhubnout, vitamíny, minerály, ovoce, džus, fresh, smoothie
Reklama