Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Ovocné a zeleninové drinky: Jsou skutečně dietní?

Ovocným či zeleninovým drinkem by se dal nazvat každý nápoj, který ovoce a zeleninu obsahuje. Nesporně patří do pitného režimu, nicméně jen některé z nich přinesou našemu tělu víc užitku než škody.
Vydáno: 17.08.2015
Pozor na to, co pijete.
Autor: Thinkstock Pozor na to, co pijete.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Tekutiny, jež během dne člověk přijme, pocházejí z jídla (ovoce, zelenina, polévky, mléčné výrobky) a z nápojů, přičemž jednu třetinu těchto nápojů má tvořit obyčejná neperlivá stolní voda, druhou třetinu minerálky a poslední třetinu právě ovocné a zeleninové nápoje.

Drinky ze zeleniny jsou pro zdraví lepší než ty ovocné, protože obsahují minimum sacharidů. Právě kvůli cukrům si na ovocné osvěžení dejte dobrý pozor – v domnění, že pijete něco zdravého a dietního, do sebe dostáváte spoustu jednoduchých sladkých cukrů. Ačkoliv jsou tyto cukry přírodní, stále se v organismu chovají jako cukry, to znamená, že dokážou dodat energii, ale zároveň rozhoupou hladinu cukru v krvi a jejich nadbytek se ukládá v podobě tukových zásob.

Zorientujte se ve světe ovocných a zeleninových drinků a už nikdy nesáhnete vedle:

Ovocné minerálky

Minerální vody s příchutí se tváří velmi lehce, zdravě a dietně. Většina takových vod ale obsahuje až 15 kalorií na 100 mililitrů nápoje, takže pokud vypijete minerálky celou láhev, dostanete do sebe 225 kalorií pocházejících z jednoduchého, sladkého cukru. Kdybyste místo toho vypili litr a půl obyčejné vody nebo minerálky bez příchuti, můžete si k ní dát klidně smetanový nanuk s čokoládovou polevou a vyjde to energeticky nastejno.

ThinkstockPhotos-467227611 Foto:

 

Fresh džusy

Čerstvé vymačkané šťávy v sobě skrývají velké množství vitamínů i minerálů. Jejich nevýhodou je, že jsou opět plné cukru (pokud jsou ovocné), takže je lepší je hodně ředit nebo smíchat se šťávou ze zeleniny. Koncentrovaný, nezředěný fresh je vhodný k doplnění cukrů po delším tréninku. U čerstvě vymačkaných šťáv je také trochu škoda i to, že přišly o dužinu plnou vlákniny, čímž se zvýší také jejich glykemický index.

Džusy

Běžné džusy, jež jsou k dostání v obchodech, jsou většinou vyráběny z koncentrátů ovocných šťáv, u kterých je otázkou, jak jsou vyráběny ony. Tyto nápoje bývají často doslazované cukrem nebo glukózo-fruktózovým sirupem (na rozdíl od freshů), a tím spolu s celkem přijatelnou chutí do sebe dostanete i hromadu zbytečných kalorií. Nehledě na to, že glukózo-fruktózový sirup způsobuje zvýšené ukládání tuku kolem jater.

Sirupy

Jestli chcete žít zdravě a nepřibírat, nekupujte je. Sirupy, i bez přidaných éček, jsou extrémně koncentrovaný cukr. I když si ho hodně zředíte, moc si nepomůžete – raději si do vody vymačkejte šťávu z citronu a doslaďte ji jemně medem nebo stévií.

ThinkstockPhotos-470364754 Foto:

 

Koktejly

Máme samozřejmě na mysli ty nealkoholické, z rozmixovaného ovoce. U nich je výhoda, že nevyhazujete dužinu, takže společně se šťávou plnou vitamínů vypijete také vlákninu. Ta pročistí střeva, sníží glykemický index nápoje a dokáže i zasytit. Zkuste do letních koktejlů nepřidávat mléko ani cukr – ovoce je chutné samo o sobě, takže to není vůbec nutné. Pokud byste ale přece jen chtěli koktejl zjemnit, kápněte do něj trochu jogurtu nebo kefíru a tím vykouzlíte lahodné a výživné smoothie.

Zdroj: Fithall.cz

Fithall banner 6 Foto:

Smoothie: Nápoj, který vám pomůže zdravě zhubnout

Víte, jak se dá zhubnout a zároveň získat dostatek energie? Řešením je smoothie. Tenhle nápoj z čerstvé zeleniny a ovoce získává stále víc na oblibě a seženete ho relativně snadno už hotový. Není ale nad domácí přípravu, když víte, co všechno jste do něj dali. Pokud jsou to samé zdravé přísady, pak je smoothie opravdu ryze přírodním zdrojem zdravé energie, je nabušené vitamíny a dokáže podpořit vaši imunitu. Udělejte si ho třeba místo snídaně nebo k svačině. Při jeho přípravě neplatí žádná striktní pravidla. Stačí se řídit vlastní chutí a fantazií. Máme pro vás pár tipů. Umixujte si to, na co máte chuť.

Zelený spalovač tuků

Zelený spalovač tuků

Co budete potřebovat:

• 3 růžičky brokolice

• 2 růžičky květáku

• 2 plátky čerstvého ananasu

• zelený čaj na dolití

Brokolici, květák a ananas nakrájejte na kousky, přilijte sklenku zeleného čaje a vše rozmixujte. Nápoj podle potřeby zřeďte ještě trochou zeleného čaje a ihned podávejte.

 

Proč ho pít:

Jednak je sestavený tak, aby nastartoval spalování tuků, a jednak je nabušený antioxidanty. Místo ananasu můžete pro změnu vyzkoušet zelené jablko nebo třeba přidat limetku.

 

Osvěžující letní drinky, po kterých nepřiberete ani gram

To, že se má v teplých dnech dodržovat pitný režim víc, než kdykoliv jindy, je celkem jasné. Nedoporučuje se konzumovat příliš mnoho kávy, černého čaje a kolových nápojů, protože organismus vody zbavují. Vhodné nejsou ani sladké, perlivé limonády a sladké džusy - jednak obsahují spoustu jednoduchých sacharidů, které stimulují produkci inzulinu a ten pak, zjednodušeně řečeno, podporuje ukládání zásobního tuku, ale také pocit žízně spíš vyvolávají, než aby ho uhasily. Alkohol je kapitolou sám o sobě. U vody nebo při grilování je lákavé osvěžit se pivem či vinným střikem, nicméně alkohol dehydruje také a navíc je velmi kalorický.

Ideální je pít neperlivou vodu pokojové teploty, ale problémem je, že její chuť je poněkud nudná a snadno se jí přepijeme.

Zkuste si připravit letní osvěžující drinky, které Vám budou chutnat a nepřiberete po nich jediný gram.

Okurková limonáda

Okurková limonáda

Salátovou okurku zbavte slupky, půlku nastrouhejte na jemném struhadle a nakrájejte si také pár koleček bokem. Nastrouhanou okurku zalijte litrem vody, klidně i perlivé, nechte asi půl hodiny v lednici, přeceďte přes jemné síto a limonádu doslaďte několika kapkami tekuté stévie. Do hotového osvěžení vhoďte několik koleček okurky pro ozdobu, můžete přidat i citron a čerstvou mátu. Pokud si budete chtít vyhrát, vykrojte z okurkových koleček pomocí vánočních vykrajovátek různé tvary.

7 osvěžujících nápojů, které můžete pít v horku místo vody

Když je venku horko, je důležité hodně pít, a voda je v tomto směru nejlepším nápojem. Ne každému ale chutná jen obyčejná, ničím neochucená voda, ale nechce do sebe lít limonády a jiné nápoje plné cukru nebo sladidel. Naštěstí se dají vyrobit i takové drinky, které vás osvěží stejně, nebo lépe, než voda, je v nich minimum kalorií a budou vám chutnat.

Přírodní ochucená voda

Přírodní ochucená voda

Hitem posledních let jsou vody, do kterých přidáte ovoce, případně i zeleninu nebo bylinky a necháte jejich chuť do vody hezky vyluhovat. Kombinovat přísady můžete zcela podle vlastní chuti.

Zkuste do džbánku dát třeba hrnek nakrájených jahod, hrnek plátků čerstvé okurky, 2 nakrájené limetky, 1/4 hrnku lístků čerstvé máty a kostky ledu. Všechno to můžete lehce rozmačkat, ale nemusíte. Do džbánku nalijte vodu (klidně perlivou) a nechte stát hodinu nebo i déle (třeba přes noc) v lednici, aby voda do sebe vstřebala všechny chutě.

 

A tady je pár dalších možností, co můžete dát do džbánku s vodou:

• 2 nakrájené plátky vodního melounu + malou hrst bazalky (lehce ji promněte v prstech)

• 4–6 nakrájených jahod + 1/2 nakrájeného citronu + malou hrst bazalky (lehce ji promněte v prstech)

• 2 pomeranče + 1 citron + 1/2 okurky (vše nakrájené na plátky) + hrst mátových lístků

• 2 pomernače nakrájené na plátky + hrst čerstvého koriandru

 

 



Článek je zařazen v: koktejl, drink, džus, fresh
Reklama