Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

Hormonální jóga: Efektivní způsob, jak pomoci tělu, aby správně fungovalo

Jestliže trpíte lehkou hormonální nerovnováhou jakéhokoliv původu, nemusíte se hned začít krmit umělými hormony. Vyzkoušejte nejdřív přírodní a přirozené způsoby jejich regulace a teprve v okamžiku, kdy tyto postupy selžou, vyhledejte odbornou pomoc.
Vydáno: 11.03.2017
Cviky nejsou moc náročné, ale velmi efektivní
Autor: iStock Cviky nejsou moc náročné, ale velmi efektivní
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Přirozené cesty k úpravě fungování hormonů ale také můžete využít jako doplněk léčby, kterou vám stanoví lékař (jedná-li se o vážnější hormonální dysbalanci).

Nenásilnou cestu, jak naladit svoje hormony, představuje tzv. hormonální jóga. V zásadě se jedná o klasickou jógu, která klade důraz na procvičování ásán, jež mají pozitivní vliv právě na hormony v lidském těle.

S čím vám pomůže

Většina lekcí hormonální jógy se zaměřuje na ženskou problematiku, tedy na regulaci působení ženských pohlavních hormonů. Pomáhá s obtížemi, které provázejí menopauzu, předčasnou menopauzu, cysty na vaječnících, premenstruační syndrom, polycystycké vaječníky, ztrátu menstruačního cyklu i ovulace (pomáhá léčit neplodnost), ale také zvyšuje libido.

Z dalších oblastí je možné uvést pozitivní vliv tohoto cvičení na náladu i paměť, inkontinenci, osteoporózu, syndrom karpálního tunelu, nedostatečnou činnost štítné žlázy, diabetes, nespavost, padání vlasů, lámavost nehtů, suchou pleť i akné a další potíže, které mají na svědomí hormonální výkyvy.

Hormonální jóga má neuvěřitelně široký záběr, a to z toho důvodu, že nespočet procesů v lidském těle je řízeno právě hormony. Nejedná se tedy o plané sliby, ale o prostý fakt. Když člověku nefungují hormony tak, jak mají, je narušené fungování celého organismu.

Jóga, zaměřující se na stimulaci hormonálního systému, není žádné šarlatánství – pomocí odběru krve a analýzy hormonálního profilu žen, jež hormonální jógu po nějakou dobu cvičily, se zjistilo, že hladina hormonů se skutečně zoptimalizovala!

hormonální jóga Foto:

 

Není jen pro ženy

Dávno se ví, že pohyb jako takový má na hormonální rovnováhu lidského těla velký vliv. Nejen ženské pohlavní hormony jsou regulovány pohybem. Také hormony „hladu“ (leptin, ghrelin, inzulin), mužské pohlavní hormony (testosteron) i stresové hormony (adrenalin, kortizol) ovlivňuje fyzické cvičení víc než cokoliv jiného. Z tohoto důvodu není hormonální jóga vhodná jen pro ženy, ale doporučuje se také mužům.

Cvičte a dýchejte

Tento druh cvičení využívá dynamické jógové pozice (již zmíněné ásány), především z tzv. kundalini jógy a hatha jógy, které jsou prověřené téměř staletími. Tyto specifické pozice povzbuzují krevní oběh, lymfatický systém, trávení, ale také přirozeně masírují vnitřní orgány i orgány s vnitřní sekrecí produkující hormony. K jemné masáži žláz produkujících hormony se využívá také tzv. pránajáma, tedy intenzivní dechové cvičení.

 

Hormonální jógu dnes vyučuje spousta jógových studií, kam si ji můžete přijít zacvičit. Inspirovat se lze ale také prostřednictvím knih nebo videí na internetu.

Pokud máte zájem takové cvičení vyzkoušet a tím pomoct svému tělu k lepšímu fungování, nečekejte zázraky po jedné odcvičené lekci. Tak jako všechno, i jóga potřebuje čas. Buďte soustředění, vytrvalí, příliš netlačte na pilu a nechte vaše tělo, aby se uzdravilo v podstatě samo.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 2 Foto:  


Mohlo by vás taky zajímat:

10 jógových pozic proti menstruačním bolestem a PMS

Menstruace může být pro jednu ženu naprostá pohoda, ale pro jinou peklo na zemi. Některé potíže jsou fyzické (nadýmání, bolesti břicha a spodní části zad apod.), zatímco jiné souvisí s psychikou, např. pocity úzkosti, únava nebo podrážděnost. Zkuste v tomto případě zapomenout na léky. Studie totiž prokázaly, že na tyto nepříjemnosti může být účinná jóga.

Hlava u kolene (Janu širšásana)

jóga pms 1

Tato pozice protahuje páteř, uvolňuje kyčle a pomáhá zmírnit menstruační bolesti a úzkost.

 

Sedněte si do pozice hole. To znamená s nohama nataženýma před sebe. Přitáhněte k sobě pravou nohu, aby byla pata co nejblíže k rozkroku. Pak vytočte koleno do strany. Vytáhněte s nádechem ruce ke stropu a natočte se trupem více k natažené noze, aby bylo tělo v rovině (má totiž tendenci natočit se více ke skrčené noze). Páteř je krásně natažená.

Pokračujte do předklonu k natažené noze tak, že se ve finále chytnete oběma rukama chodidla natažené nohy. Jako byste se chtěla snažit dostat hlavu ke kolenu.

S dalším nádechem srovnejte záda, lopatky stáhněte od uší a s výdechem se uvolněte opět do předklonu. Vydržte několik dechů, s nádechem se pak vytáhněte (obratel po obratli) nahoru a vyměňte strany.

 

Důležitá je uvolněná hlava a šíje a lehce aktivní natažená noha (ve flexi), která může být i trochu pokrčená.

TOP 10 pozic z jógy, které vám zlepší zažívání

Pokud občas trpíte zácpou nebo se cítíte nadmutí, stojí za to zkusit jógu, která mimo jiné pozitivně ovlivňuje proces trávení. V ideálním případě byste měli cvičit 1–2 hodiny po jídle, ještě lépe s prázdným žaludkem. A nezapomeňte – klíčem k úspěchu je pravidelnost.

Apanásana – pozice vyhánějící větry

jóga zažívání 1

Neskutečně příjemná pozice vhodná snad pro každého. Ležíte na zádech a přitáhnete pokrčené nohy k trupu. Máte je zhruba na šíři kyčlí. Pozor na záklon hlavy, zatáhněte bradu lehce ke krku, jako byste chtěli udělat dvojitou bradu. Ramena se dotýkají země. Dech je pomalý a hluboký. Nejenže si krásně uvolňujete bedra, ale zároveň se mohou zmírnit menstruační nebo zažívací křeče.

 

Pozice napomáhá optimálnímu fungování trávicí, močové a pohlavní soustavy. Zůstaňte v této ásaně ideálně dvě minuty.

 

Hormonální jóga přirozenou cestou harmonizuje hladiny hormonů

Hormonální jóga: Pomohla mi v 37 letech poprvé otěhotnět

Článek je zařazen v: jóga, hormonální jóga, hormony
Reklama