Jednoduché svačinky, které vám pomůžou s hubnutím

Když chcete hubnout, nezáleží jen na tom, kolik toho sníte, ale i co sníte. Máme pro vás jednoduché kombinace z těch správných potravin, které nejen skvěle chutnají, ale pomohou spalovat tuk.

Většina lidí, kteří si přejí zhubnout, miluje jídlo, a tak si mezi hlavními chody dopřávají i svačinky. Podle výzkumu však mají právě tato jídla příliš málo živin, zato příliš mnoho kalorií. Když však posvačíte jídla se správným poměrem živin a správným množstvím kalorií, udržíte si energetickou hladinku a upokojíte své nutriční potřeby. Protein v kombinaci se cvičením podněcuje nárůst svalové hmoty, což výrazně zrychluje metabolismus i spalování. Vláknina zase zlepšuje trávení a pomáhá zabránit přejídání.

Samozřejmě, že neexistuje žádné jídlo, které by samo o sobě skutečně spalovalo tuk, když se nebudete hlídat. Ale inteligentní volba pomůže vašemu tělu pracovat maximálně efektivně. Podle odborníků má vhodná svačinka méně než 200 kalorií, ale 10 gramů bílkovin a 5 gramů vlákniny. Abyste nad tím nemuseli moc přemýšlet, máme pro vás pár tipů:

Jablko a mléko

"Téměř každé ovoce se skvěle hodí ke svačině, ale chce to zkombinovat s nějakými bílkovinami, aby tělu více vyhovovalo. Na rozdíl od sacharidů, které tělo spálí poměrně rychle, protein pomůže udržet vaši hladinu energie po dobu několika hodin,“ vysvětluje Susan Bowermanová z amerického Centra pro lidskou výživu. Podle ní je tak skvělou kombinací jedno jablko a jedna sklenice mléka.

Avokádo plněné cottage sýrem

Zde je další skvělá kombinace, která je chuťově bohatá a zároveň trochu pikantní. Z půlky avokáda vydlabejte dužinu, rozmačkejte ji vidličkou, smíchejte se 60 gramy cottage sýra a podle chuti osolte a opepřete. Tato svačinka má 200 kalorií, 9 gramů bílkovin a 7 gramů vlákniny. A ještě si pochutnáte!

Tuňák na sucharu

Pokud nechcete ke každé svačině mléčné výrobky, otevřete si plechovku tuňáka ve vlastní šťávě. Je skvělým zdrojem nejen bílkovin, ale i zdravých omega-3 mastných kyselin. Ke svačince si dejte 6 krekrů (nejlépe celozrnných) a 100 gramů tuňáka, abyste tělu dodali přesně to, co potřebuje.

Slunečnicová pomazánka s pita chlebem

Semena jsou dobrým zdrojem železa, kterého naše tělo nemá nikdy dost. A dají se z nich dělat skvělé pomazánky. Semínka (100 gramů) přes noc namočte do vody, pak je propláchněte a rozmixujte s pár sušenými rajčaty, malým stroužkem česneku a troškou oleje z rajčat. Hotovou pomazánku dochuťte solí, případně dalším kořením.

Jogurtové smoothie s ovocem

Aby bylo smoothie výživné tak, jak potřebujete, udělejte jej z řeckého jogurtu a přidejte sójový bílkovinný protein. Ovoce pak volte podle chuti, ale s množstvím to nepřehánějte (nejzdravější jsou malé tmavé plody jako ostružiny a borůvky). Aby bylo smoothie sladké, přidejte malou lžíci medu. A když budete mít chuť na zmrzlinu, prostě smoothie udělejte ze zmrzlého ovoce a dejte méně jogurtu.

Teplá hruška se skořicí a ricottou

Ricotta je sýr bohatý na bílkoviny a hrušky jsou dobrým zdrojem vlákniny. Spolu se lžičkou skořice vytvoříte chutnou svačinu pro kteroukoli denní dobu. Stačí vám půlka hrušky, ze které vydlabete jádřinec a upečete ji v troubě (při 170 °C to trvá asi 15 minut). Horkou hrušku posypte skořicí a naplňte lžící ricotty. Každá dávka obsahuje 8 gramů bílkovin, 5 gramů vlákniny a 170 kalorií.

Půlka kuřecího sendviče

Neexistuje žádný důvod, proč si ke svačině nemůžete dát menší porce „skutečného" jídla. „Často jsou nejzdravější a nejvyváženější svačinky ty, které zbyly z hlavního jídla, jako třeba poloviny sendviče nebo zbytky od večeře,“ tvrdí Bowermanová. Když si pečené nebo vařené kuřecí prso nakrájíte na nudličky, smícháte se zeleninou, rozdělíte na dvě poloviny a každou zabalíte do půlky tenké tortilla placky, případně pita chleba, máte hned dvě svačinky. Jenom pozor na nezdravé omáčky a dochucovadla. Každá polovina obsahuje 200 kalorií, 3 gramy vlákniny a více než 20 gramů bílkovin.

Zelenina s dipem z bílých fazolí

Udělejte si na začátku týdne dip z bílých fazolí a ten si pak dejte k zelenině, kdykoliv budete mít hlad. Fazole z konzervy rozmixujte s trochou olivového oleje a ochuťte česnekem, kořením, mořskou solí, případně citronovou šťávou či třeba mořskou řasou. Zeleninu můžete kombinovat čerstvou i pečenou (lépe stravitelná je pečená, hlavně večer). Vyzkoušejte třeba pro změnu květák.

Toust s ořechy a hruškou

Rozdělte množství na polovinu, abyste získali zdravou svačinku s 200 kaloriemi, 11 gramy bílkovin a 3,5 gramy vlákniny. Vlašské ořechy jsou bohaté na serotonin, hormon, který spouští v mozku ty správné chemické procesy a my se pak cítíme šťastní. A jak tedy na to? Smíchejte 120 gramů cottage sýra s jednou nadrobno nakrájenou hruškou a lžící nadrobno nasekaných vlašských ořechů a pomazánku rozdělte na dva krajíčky opečeného celozrnného chleba.

Čočkový salát se zeleninou a řeřichou

Saláty nemusí být jen k hlavnímu chodu, mohou být skvělou svačinkou. Luštěniny mají vysoký podíl vlákniny, a tak vás na dlouho zasytí. Smíchejte vařenou čočku se spoustou zeleniny (nakrájenými rajčaty, listy špenátu, který dodá železo, krátce podušenými nudličkami mrkve a zelí...) a přidejte lístky řeřichy pro skvělou chuť.

-lk-/foto iStock a pixabay.com

Mohlo by vás taky zajímat:


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 14. 4. 2024

Nepatříte k těm, kteří by příliš věřili významu snů, ale možná se vám nedávno zdál sen, jehož předpověď byla tak přesná, že vás téměř děsila. Určitě to bylo podivné. Zapište si vše, co si o něm pamatujete, a pak si o představách promluvte s přítelem. Nebojte se, Berani, váš přítel se vám nebude smát. Je více než pravděpodobné, že se vám dostane výmluvných postřehů.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.