Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Beru na vědomí
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

Pufované chlebíčky: Jsou opravdu vhodné při hubnutí?

V supermarketech je najdete hned vedle pečiva, na pultu, odkud na vás křičí, že jsou fit, light, slim, diet, racio, bio a kdovíco ještě. Pufované chlebíčky (lidově zvané polystyreny) se řadí mezi trvanlivé pečivo a mnozí mají za to, že pokud chtějí hubnout, bez nich to půjde jen stěží.
Vydáno: 22.11.2015
Taky chroupete "polystyreny"?
Autor: Thinkstock Taky chroupete "polystyreny"?

„Polystyrenové“ chlebíčky se vyrábějí tzv. pufováním celých zrn (jsou skutečně celozrnné). Nejčastěji se setkáváme s těmi z rýže, kukuřice či pšenice, ale můžeme najít také s výrobky z amarantu i quinoi.

Během několika málo sekund se zrno vystaví velmi vysokému tlaku a teplotě nad 300° C. Zrníčka zvětší svůj objem, vysuší se, ale nutriční látky zůstanou zachované. Technologie pufování vznikla na začátku 90. let a umožnila boom snídaňovým cereáliím, rýžovým chlebům a dalším obilným produktům.

Stinnou stránkou pufování obilovin je fakt, že kvůli tomuto procesu rapidně vzroste jejich glykemický index. Kvůli němu pak stoupne hladina cukru v krvi, slinivka vyšle do boje inzulin, ten se o krevní cukr postará, ale vy dostanete za chvilku vlčí hlad, budete unavení a tělo si začne ve větší míře ukládat tukové rezervy.

Vícezrnný, pšeničný, žitný, tmavý, celozrnný, večerní... Který chleba si vybrat?

Pečivo při hubnutí: Jaké si vybrat?

 

Pozor na polevy

Učiněným vlkem v beránčím rouše jsou pufované rýžové chlebíčky, které jsou polomáčené buď ve světlé nebo v tmavé polevě. Opět se tváří zdravě, ale složením nejsou ničím jiným, než čistým cukrem a tukem. Polevy bývají vyráběny ze ztužených tuků a i ty, jenž o sobě tvrdí, že jsou z jogurtu, ho ve skutečnosti obsahují zanedbatelné množství. Pokud tedy chcete hubnout a máte chuť na něco sladkého, těmto polomáčeným mlsům se určitě vyhněte velkým obloukem a zamiřte raději pro ovoce nebo kvalitní hořkou čokoládu.

Doslazované a barvené rýžové burizony se staly stálicí českého trhu s potravinami - a jak jsou vytrvalé, tak jsou nezdravé. Obarvený cukr není vhodný pro dospělé a už vůbec ne pro děti.

 

Nejsou tak špatné

Nic není černobílé, proto ani rýžové a kukuřičné chlebíčky nepředstavují úplné zlo. Plusem pufování je nárůst podílu vlákniny v produktu, což jeho glykemický index zase trochu sníží. Výhodou také je, že polystyrenové chlebíčky dlouho vydrží čerstvé, takže když nemáte čas nakupovat denně pečivo a doma máte jen polystyrenové kamarády, budou křupat i po delší době.

Nehubnete? Kvůli těmto potravinám vaše tělo zbytečně zadržuje vodu

Sice se říká, že je jedno, kolik člověk váží, a že by se měl soustředit hlavně na složení jídla, ale to se může dobře radit jenom těm, kteří s hmotností potíže nemají a snadno se vejdou i do starých úzkých kalhot. Ostatní smrtelníci, zápolící o každý milimetr k dopnutí sukně, se čas od času váží a mnohdy s nelibostí zjistí, že dieta i cvičení, kterými se celé týdny trápili, jsou bez efektu.

Realita není ale vždy tak jednoduchá. Dobře víte, že kilogram čisté svalové hmoty má mnohem menší objem než kilogram tuku a že tuk a voda jsou dvě zcela odlišné látky.

Zkuste se zamyslet nad svým jídelníčkem a odhalte v něm potraviny, které vám při hubnutí škodí mnohem víc, než se může na první pohled zdát – neschovávají do podkoží tuk, ale z různých důvodů vedou k zadržování vody.

Ovoce

pž ovoce

Je plné vitamínů, minerálů, vlákniny, má nízkou kalorickou hodnotu, je neuvěřitelně chutné a šťavnaté, ale i přesto může držet vodu v podkoží jako rukojmí. Ovoce obsahuje drtivé procento sacharidů, a ty na sebe vážou vodu. Ovoce si klidně při hubnutí dejte, ale spíš v první polovině dne.

 

Jak je dietně využít

Jestli máte křupavé pufované chlebíčky rádi, nemusíte je ze svého jídelníčku vymazat úplně. Nikdy je nejezte samotné - abyste snížili jejich vysoký glykemický index, který při hubnutí dost vadí, doplňte je zdravými tuky, bílkovinami a vlákninou. Zkuste je třeba s pomazánkou z avokáda, šunkou a rajčaty nebo s kozím sýrem a rukolou.

Při nákupu pufovaných výrobků čtěte jejich složení i nutriční hodnoty. Vybírejte si takové produkty, které mají minimum přidané soli, vysoký podíl vlákniny a neobsahují sóju.

 

Polystyrenové chlebíčky se řadí mezi potraviny, jenž se jednu dobu těší velké oblibě, ale tu následující se na ně svaluje veškerá vina za obezitu a diabetes. Pravda, jako vždy, leží někde uprostřed. Není nutné ládovat se těmito výrobky od rána do večera, ale když si je sem tam dáte, jistě vám neuškodí.

Zdroj: Fithall.cz 

 

Fithall banner 3 Foto:

 

 


Článek je zařazen v: chlebíčky, pufované chlebíčky, rýžové chlebíčky, polystyren